G4Media.ro

Echipajul OceanGate „a fost pierdut”/ Paza de coastă americană confirmă că resturile…

Sursa foto: OceanGate.com

Echipajul OceanGate „a fost pierdut”/ Paza de coastă americană confirmă că resturile găsite provin de la submersibilul „Titan”, dispărut în apropierea epavei Titanicului/ „Am transmis condoleanțe familiilor”

Resturile submersibilului găsite în apropierea epavei Titanicului sunt compatibile cu o „implozie catastrofală” a submarinului, a declarat joi Garda de Coastă americană, în cadrul unei conferințe de presă la Boston, transmite agenția AFP. (articol actualizat)

„Câmpul de resturi este în concordanță cu o implozie catastrofală a navei”, a declarat contraamiralul John Mauger, la scurt timp după anunțul privind moartea celor cinci pasageri.

Cu puțin timp înainte, compania care opera submersibilul, OceanGate, a afirmat că toți membrii echipajului au murit.

 

UPDATE 22:03 Resturile descoperite în zona de căutare în apropierea epavei Titanicului provin de la submersibilul dispărut, a confirmat joi Paza de Coastă americană.

„Resturile sunt în concordanță cu o pierdere catastrofală a camerei de presiune. La această constatare, am anunțat imediat familiile respective”, a declarat contraamiralul John Mauger de la Paza de Coastă a SUA, care conduce operațiunile de căutare a submersibilului.

Potrivit contraamiralului, un vehicul operat de la distanță de la Horizon Arctic a descoperit conul de coadă al submarinului Titan la aproape 490 de metri de prova Titanicului, pe fundul mării.

„În urma acestei determinări, am notificat imediat familiile în numele Gărzii de Coastă a Statelor Unite și al întregului comandament unificat. Transmit cele mai profunde condoleanțe familiilor”.

Paul Hanken, un expert subacvatic, a declarat că salvatorii au găsit „cinci bucăți majore diferite de resturi care ne-au spus că este vorba de rămășițele Titanului”.

„Primul lucru pe care l-am găsit a fost conul navei … apoi am găsit un câmp mare de resturi. În acest câmp mare de resturi, am găsit clopotul frontal al corpului de presiune. Acesta a fost primul indiciu că a avut loc un eveniment catastrofal.

La scurt timp după aceea, am găsit un al doilea câmp de resturi mai mic în cadrul acelui câmp de resturi. Am găsit celălalt capăt al carcasei de presiune care… cuprindea în principiu întreaga cameră de presiune…

Vom face tot posibilul să cartografiem complet ceea ce se află acolo jos”.

UPDATE Ora 21:48 Echipajul de la bordul submersibilului a fost pierdut, anunță OceanGate

„Credem acum că directorul nostru executiv Stockton Rush, Shahzada Dawood și fiul său Suleman Dawood, Hamish Harding și Paul-Henri Nargeolet au fost din păcate pierduți”, se arată în declarația OceanGate.

Mai jos, declarația completă a OceanGate, compania care opera submarinul:

  • „Credem acum că directorul nostru general Stockton Rush, Shahzada Dawood și fiul său Suleman Dawood, Hamish Harding și Paul-Henri Nargeolet, au fost din păcate pierduți.
  • Acești oameni au fost adevărați exploratori care au împărtășit un spirit distinct de aventură și o pasiune profundă pentru explorarea și protejarea oceanelor lumii. Inimile noastre sunt alături de aceste cinci suflete și de fiecare membru al familiilor lor în aceste momente tragice. Plângem pierderea vieții și bucuria pe care au adus-o tuturor celor pe care i-au cunoscut.
  • Acesta este un moment extrem de trist pentru angajații noștri dedicați, care sunt epuizați și profund îndurerați de această pierdere. Întreaga familie OceanGate este profund recunoscătoare pentru nenumărații bărbați și femei din mai multe organizații ale comunității internaționale care au accelerat resurse de mare anvergură și au muncit atât de mult pentru această misiune.
  • Apreciem angajamentul lor de a-i găsi pe acești cinci exploratori, precum și zilele și nopțile lor de muncă neobosită în sprijinul echipajului nostru și al familiilor lor.
  • Acesta este un moment foarte trist pentru întreaga comunitate de exploratori și pentru fiecare dintre membrii familiilor celor pierduți pe mare.
  • Cerem respectuos ca intimitatea acestor familii să fie respectată în această perioadă extrem de dureroasă.”

UPDATE Ora 20:51 Expertul în scufundări David Mearns spune că printre resturile identificate se află „un cadru de aterizare și un capac spate de la submersibil”, transmite BBC.

Mearns este un prieten al pasagerilor de la bordul Titan.

Mearns a declarat pentru BBC că președintele Explorers Club (care are legătură cu comunitatea de scufundări și de salvare), a furnizat aceste noi informații.

Anterior, joi seara, Paza de Coastă americană a anunțat că a fost descoperită o zonă cu resturi împrăștiate care ar putea proveni de la submersibilul Titan, dispărut în apropierea epavei Titanicului.

Experții evaluează zona urmând ca datele să fie prezentate într-o conferință de presă.

Un robot operat de la distanță (Victor6000) capabil să ajungă pe fundul mării și să transmită imagini la suprafață a fost amplasat de cercetătorii francezi în zona în care a dispărut submersibilul Titan. Acest robot dispune de două brațe mecanice care pot efectua manevre extrem de delicate, cum ar fi tăierea sau îndepărtarea de resturi.

Submersibilul „Titan”, care transporta cinci persoane într-o călătorie în largul mării către epava centenară a navei Titanic, în cadrul unei expediţii turistice, începea fiecare călătorie având o rezervă de oxigen care poate ajunge teoretic pentru 96 de ore. Ambarcaţiunea este dispărută de duminică, astfel că ziua de joi dimineaţa era ţinta-cheie pentru găsirea navei şi a celor aflaţi la bord.

Submersibilul Titan, care are o lungime de 6,7 metri şi este operat de compania americană OceanGate Expeditions, şi-a început coborârea duminică la ora locală 8.00 (15.00, ora României). Acesta a pierdut contactul cu nava sa de sprijin de la suprafaţă aproape de sfârşitul a ceea ce ar fi trebuit să fie o scufundare de două ore până la Titanic.

În condiţiile în care, potrivit estimărilor, rezerva de aer de la bord s-ar putea epuiza în câteva ore, o coaliţie internaţională de echipe de salvare a cercetat o întindere vastă a oceanului în căutarea submersibilului.

Paza de coastă americană şi-a redirecţionat o parte din echipamente pentru a încerca să localizeze sunetele ca nişte ciocănituri auzite în timpul căutărilor aeriene de marţi şi miercuri dimineaţă în zona îndepărtată a Atlanticului de Nord. Deşi nu a dat niciun rezultat, dispozitivele sonar ale aeronavei canadiene P-3 sunt analizate de Marina americană, au declarat miercuri oficialii.

Paza de Coastă americană a declarat că vehicule operate de la distanţă au fost desfăşurate sub apă în apropierea locului unde aeronavele canadiene au înregistrat zgomotele cu ajutorul unor balize sonar, dar nu au găsit încă niciun semn că ar putea proveni de la Titan. Căpitanul Gărzii de Coastă, Jamie Frederick, a declarat, în cadrul unei conferinţe de presă, că analiza zgomotelor a fost „neconcludentă”.

Chiar dacă submersibilul este localizat, recuperarea acestuia prezintă provocări logistice uriaşe, având în vedere condiţiile extreme de la adâncimea de kilometri distanţă sub suprafaţă.

Echipe din Statele Unite, Canada şi Franţa, care au folosit avioane şi nave, au căutat mai mult de 25.900 km pătraţi din suprafaţa oceanului, aproximativ de două ori mai mult decât suprafaţa statului american Connecticut.

Experţii spun însă că rezerva teoretică de aer de la bordul submersibilului depinde de o serie de factori, inclusiv dacă nava mai are energie şi cât de calmi au rămas oamenii de la bord.

Epava Titanicului, un pachebot britanic care a lovit un iceberg şi s-a scufundat în timpul călătoriei sale inaugurale din 1912, ceea a dus la moartea a peste 1.500 de persoane, se află pe fundul mării la o adâncime de 3.810 metri. Epava se află în adâncuri la aproximativ 1.450 km est de Cape Cod, Massachusetts, şi la 640 de kilometri sud de St. John’s, Newfoundland.

Printre cei aflaţi la bordul submersibilului se numără miliardarul şi aventurierul britanic Hamish Harding, în vârstă de 58 de ani, şi omul de afaceri de origine pakistaneză Shahzada Dawood, în vârstă de 48 de ani, împreună cu fiul său Suleman, în vârstă de 19 ani, ambii cetăţeni britanici. Exploratorul francez Paul-Henri Nargeolet, în vârstă de 77 de ani, şi Stockton Rush, fondatorul şi directorul executiv al OceanGate, sunt, de asemenea, la bord.

Prietena lui Harding, Jannicke Mikkelsen, care l-a însoţit pe antreprenorul britanic în alte expediţii, a declarat pentru Reuters că spera la veşti bune, dar nu era optimistă. „Ar fi un miracol dacă ar fi recuperaţi în viaţă”, a spus ea.

 

Urmărește mai jos producțiile video ale G4Media:

Susține-ne activitatea G4Media logo
Donație Paypal recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează

Citește și...

7 comentarii

  1. E clar , a facut implozie .

  2. macar au murit rapid

  3. Știau de la început, de-aia nici nu le-au zis britanicilor să se grăbească cu aducerea Magellan ROV.
    Pentru că… SOSUS. Dar mai bine să nu aducă din nou vorba despre el.

  4. Bogatasii cu curiozitati morbide au acum la dispozitie un nou sit, la mica distanta de Titanic. Pariu ca viitoarele expeditii vor include obligatoriu o escala la locul imploziei?
    Nu ar putea lumea sa lase Titanicul sa se odihneasca in pace? E pana la urma un mormant colectiv pentru sute de oameni.

    • Am impresia ca multi s-au blocat cu optica la ” niste bogatani care au cautat-o cu lumanarea, bine le-a facut” + niste comparatii aiurea cu imigrantii inecati langa Grecia. Cu astia nu am progresa niciodata, in nici un domeniu, practic nu am avea nici roti. Fundul marilor si oceanelor e atat de putin cunoscut si ar putea sa ofere atat de multe resurse nebanuite incat explorarea si exploatarea lui pare( sau ar trebui sa fie ) evidenta. Si pioneratul se face cu bani si cu oameni dispusi sa riste. Problema situatiei asteia e ca pe langa hazard, care nu poate fi exclus niciodata, pare sa fi existat si niste indolenta pe parte de safety. Lucru care odata. Zborul cu avionul era odata, nu demult, apanajul exclusiv al celor cu foarte multi bani. Astazi ne fataim de colo colo cu avionul – ca un exemplu.

    • bulă
      Oricum, e o lecție pentru pionierii adâncurilor : așa NU. Până la urmă și asta este o ”descoperire” chiar dacă nu științifică. Doi aveau legătură cu știința : Rush și Nargeolet.

    • @bula
      Nu e vorba aici nici de explorare nici de exploatare. E doar curiozitatea morbida a unora cu bani carora li se pare cool sa poata vedea o locatie exclusivista, inaccesibila publicului larg, unde au murit niste oameni. Daca era accesibil oricui nu se deranjau. Sunt convins ca n-au vizitat Hiroshima, sau Stalingradul sau poate regiunea ultimului cutremur din Turcia (sau oricare alta locatie unde au murit multi oameni).
      Progres? Nu prea pare. Doar goana dupa profit, 250.000 USD de persoana. Compania a ignorat cu buna stiinta semnalele de alarma cu privire la designul si siguranta submarinului, preferand sa concedieze avertizorii.