G4Media.ro

A zecea ediție Romanian Design Week s-a încheiat. 35 de mii de…

A zecea ediție Romanian Design Week s-a încheiat. 35 de mii de persoane au vizitat expozițiile și au participat la cele 100 de evenimente conexe (Parteneriat)

Romanian Design Week, cel mai amplu festival multidisciplinar dedicat industriilor creative locale, organizat de The Institute și prezentat de UniCredit Bank, a luat sfârșit. A zecea ediție a transformat Bucureștiul într-o oază a creativității, care, la tot pasul, a oferit experiențe, expoziții și evenimente pentru toate gusturile și pentru toate vârstele. 35,000 de persoane au acceptat provocarea Romanian Design Week și s-au bucurat de ceea ce le-a oferit festivalul pe parcursul a zece zile. 

Combinatul Fondului Plastic, epicentrul manifestărilor cultural-artistice, descoperit de aproximativ 10,000 de persoane

Punctul central al RDW 2022, Combinatul Fondului Plastic, a cuprins o serie de expoziții, instalații și activări inedite apreciate și descoperite, timp de 10 zile, de aproximativ 10,000 de persoane iubitoare de design. 

Amintim aici „Building the Future. Together”, o expoziție-manifest dezvoltată în parteneriat cu Nod Makerspace, care a cuprins 6 instalații interactive și imersive, parte din programul Noul Bauhaus European; Expoziția „Valuable Objects”, curatoriată de arh. Adela Maria Marius, fondatoarea galeriei Epretext; Expoziția ZOOM IN: SUSTAINABLE DESIGN, o inițiativă OTOTO, parte din programul SLOW FORWARD. A MANIFESTO FOR A MINDFUL, SUSTAINABLE LIFESTYLE al brandului; Colecția capsulă Câlția • Glăvan, într-un concept expozițional realizat de Cristiana Raluca Drăghici; instalația interactivă Explorers of the Multiverse, realizată de studioul de artă și tehnologie H3, în parteneriat cu IQOS; expoziția AȘKIA Young Designers Awards (AYDA), ce a adus în prim plan câștigătorii concursului anual de design de produs lansat de AȘKIA; expoziția „Manevrați cu grijă: amintiri grafice din fabrici și uzine”, parte din colecția personală a lui Corvin Cristian, respectiv Expozițiile internaționale din programul Design Flags: „Smart Hungary”, adusă la București de Institutul Liszt – Centrul Cultural Maghiar București și instalația on-site realizată de studioul ceh Hermann & Coufal. 

Având tema #FORWARD, ediția aniversară a Romanian Design Week a invitat participanții să facă un pas înainte și să consume produsele create de artiștii români. Astfel, la Combinatul Fondului Plastic, în Galeria Senat, a fost găzduit cel mai mare concept store dedicat creativilor români, iar vizitatorii au admirat selecția și au achiziționat produse în valoare de peste 50,000 de euro. 

Tot la Combinatul Fondului Plastic, pe lângă expoziții de design, vizitatorii s-au putut bucura de experiențe imersive oferite de instalații interactive și au avut ocazia să experimenteze programul RDW Social, cu activități diverse în spațiu liber, relaxându-se în zona de food & drinks.

„Mai mult ca la edițiile anterioare, la RDW 2022 ne-am dorit nu doar ca publicul să își însușească tema de #FORWARD, ci și noi, amplificând componenta socială a acestui festival. Datorită elementelor create de BAZA. Deschidem Orașul, pe Băiculești 29, dar și a sponsorilor, prin activările lor, am conturat la Combinat un micro-oraș al artelor și designului. Ne-am bucurat să apropiem de design, sub toate formele lui, publicul atât de dornic de a ieși, de a socializa și de a se reconecta la viața culturală a orașului”, a menționat Andrei Borțun, CEO The Institute.  

Așezămintele Ion I.C. Brătianu – vizitate de aproximativ 5,000 de persoane

5,000 de persoane au fost atrase de Așezămintele Ion I.C. Brătianu, considerate unul dintre cele mai valoroase exemple de arhitectură neoromânească din București, repuse temporar, cu această ocazie, în circuitul public prin eforturile comune ale Romanian Design Week, OAR București, Biblioteca Națională a României și ARCEN.

Spațiul a luat, pe perioada RDW, numele de Design House și a găzduit zilnic o altă expoziție  semnată de unul dintre cei 10 designeri marcanți din scena locală. Expozițiile, dar și tururile ghidate oferite publicului de ARCEN, au fost primite de public cu un interes crescut. Acest fapt a arătat încă o dată nevoia pe care Romanian Design Week o împlinește, de la o ediție la alta, reintegrând și recontexualizând clădiri și spații emblematice din România.

Record de evenimente satelit, parte din circuitul RDW 2022. Peste 20,000 de persoane participante

100 de evenimente satelit au avut loc pe perioada celor 10 zile de festival, oferind publicului o perspectivă diferită asupra orașului și implicând comunitățile locale în crearea acestui periplu inedit. 

De la Noaptea Studiourilor de Arhitectură, un format original RDW, o seară în care zeci de birouri și-au deschis porțile publicului pentru a-și prezenta echipa și proiectele, într-un cadru informal, relaxat, cu muzică și cocktailuri, până la Bazar în Cotroceni, un weekend în care locuitorii cartierului și-au deschis curțile și au pus la vânzare haine, dulcețuri sau viniluri, cu un record de participare al localnicilor, oferta Romanian Design Week a fost bogată și variată.

Ce urmează după #FORWARD?

Creșterea numărului de vizitatori, dar și a participării comunităților locale, vânzările înregistrate la concept store și feedback-ul primit de la creativii români fac organizatorii extrem de optimiști în privința edițiilor viitoare și iau în considerare, ca plan de dezvoltare pentru următorii 10 ani, extinderea lui la nivelul întregii țări, în orașe mari precum Timișoara, Cluj-Napoca, Iași sau Brașov. 

Evenimentul, membru în asociația internațională World Design Weeks, alături de festivaluri din întreaga lume din Barcelona, San Francisco, Helsinki, Seul sau Tokio, își propune să sprijine în continuare industriile creative, să creeze un cadru în care societatea să fie mai conștientă de valoarea pe care ele o aduc vieții cotidiene și să ofere publicului posibilitatea de a consuma, după gusturile proprii și după posibilități, oferta designerilor români.

Publicitate electorală

Urmărește mai jos producțiile video ale G4Media:

Susține-ne activitatea G4Media logo
Donație Paypal recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează