Abandonul școlar și finanțarea educației, mai ales în sprijinul elevilor cu pierderi mari de învățare, priorități pentru țările OECD – raport anual / La ambele capitole, România stă mai prost decât statele organizației internaționale
Abandonul școlar, efectele de durată ale închiderii școlilor în ultimul an și jumătate și folosirea banilor publici în educație sunt câteva dintre principalele probleme asupra cărora țările trebuie să-și concentreze atenția, în și după pandemie, arată Organizația pentru Cooperare și Dezvoltare în Europa într-un nou raport.
Analiza publicată săptămâna aceasta, “Education at a Glance 2021”, analizează date colectate în 2019 și 2020 în țările membre și partenere, cele mai multe dintre ele țări dezvoltate, pentru a da o măsură a problemelor care, în alte state, inclusiv România se simt, după caz, mult mai puternic.
Combaterea abandonului școlar
Prima dintre problemele majore identificate în raportul OECD, pe o temă unde România stă considerabil mai prost, este cea a abandonului școlar. Raportul arată că absolvirea liceului rămâne nivelul educațional de bază așteptat din partea tinerilor, pentru a contribui efectiv la viața societății. Cu toate acestea, arată analiza, unul din cinci adulți, în medie la nivelul organizației, nu a finalizat liceul și în multe țări un număr semnificativ de copii părăsesc timpuriu școala. În 2019, cel puțin 10% dintre tinerii cu vârstă școlară nu mergeau la școală în circa un sfert dintre țările OECD.
Citește articolul integral pe Edupedu.ro
sursa foto: Pexels.com
Urmărește mai jos producțiile video ale G4Media:
Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media
Donează suma dorită pentru susținerea proiectului G4Media
CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867
Deschis la Raiffeisen Bank