Academia Română: Adaptarea școlii la digital e o necesitate, dar online-ul e doar complementar educației directe și nu e o opțiune pentru preșcolari și școala primară / Precauție față de posibilele modele străine
Revoluția digitală este un fenomen care transformă școala, iar adaptarea la tehnologiile informațiilor și comunicațiilor este o necesitate și nu poate fi evitată, arată Academia Română într-un “Punct de vedere privind educația on-line”. Instituția apreciază, însă, că educația online, deși impune o schimbare radicală a sistemului de învățământ, poate fi doar complementară – un suport – pentru educația directă, în sala de clasă.
Academia apreciază, în poziția sa, că online-ul, fie el necesar, trebuie abordat cu precauție și nu ar fi o opțiune pentru învățământul primar și preșcolar – “din contră, aceasta poate avea efecte dăunătoare pentru elevi”. Și în restul ciclurilor, unde utilizarea sa poate fi extinsă, școala online trebuie să rămână doar un suport pentru școala față în față, argumentează forul academic. El apelează și la pregătirea cadrelor didactice pentru a folosi în mod adecvat instrumentele digitale.
Potrivit materialului semnat de “Biroul Prezidiului Academei Române”, “generalizarea învățământului on-line poate compromite întregul sistem de educație atât prin consecințe directe asupra calității, cât și prin cerințele legate de asigurarea echitabilă a accesului tuturor elevilor/ profesorilor la infrastructura performantă”.
Citește articolul complet pe EduPedu.ro
Urmărește mai jos producțiile video ale G4Media:
Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media
Donează suma dorită pentru susținerea proiectului G4Media
CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867
Deschis la Raiffeisen Bank
8 comentarii