G4Media.ro

Academia Română critică reducerea numărului de ore de științe de la gimnaziu:…

Foto: Wikipedia

Academia Română critică reducerea numărului de ore de științe de la gimnaziu: „Compromite competitivitatea înaltă”

Diminuarea numărului de ore de ştiinţe din cele patru variante ale planului cadru pentru gimnaziu redactate de specialişti din Ministerul Educaţiei „compromite competitivitatea înaltă”, într-un context global în care domeniile ştiinţelor de vârf constituie motorul economiei mondiale, a transmis astăzi Academia Română într-un comunicat de presă.

„Academia Română consideră că diminuarea numărului de ore de ştiinţe compromite ‘competitivitatea înaltă’, într-un context global în care domeniile ştiinţelor de vârf, bazate pe fizică, chimie şi biologie, constituie motorul economiei mondiale. În acelaşi timp, eliminarea sau diminuarea numărului de ore la disciplinele umaniste compromite caracterul ‘naţional’ al ‘resursei umane’. Cu alte cuvinte, operând în planurile-cadru strâmte ale noii pedagogii, şcoala va produce în mod evident mai puţini români competenţi.”, precizează Academia Română.

În plus, Academia constată „cu surprindere şi cu îngrijorare că toate cele patru variante prevăd înjumătăţirea numărului de ore (de la două la una pe săptămână) pentru limbile moderne, pentru istorie, fizică, chimie şi biologie, precum şi eliminarea completă a limbii latine şi a orelor de dirigenţie (‘dezvoltare personală’). Orele de educaţie muzicală, educaţie plastică şi religie rămân şi ele cu un statut incert, mai degrabă tolerate în noile programe decât aşezate la locul care li se cuvine”, se mai arată în comunicat.

Citește articolul complet pe EduPedu.ro

Urmărește mai jos producțiile video ale G4Media:

Susține-ne activitatea G4Media logo
Donație Paypal recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează

Citește și...

8 comentarii

  1. Oricum, nu se mai face scoala-n Romania de 20 de ani. 🙂

  2. Academia mai bine ar pune mana sa sugereze o varianta de predare mai buna. Sa se apuce sa ia programa, lectiile de fizica/chimie si sa ia una cate una si sa o faca cat mai atractiva pentru copii. O preadau ca si acum 30 de ani dictand formule si teorii fara sa incerce sa o explice mai simplu, modern si folosind exemeple din viata de zi cu zi.

    • Intelighentule, acum 30 de ani, cine termina liceul stia ce-i ala pH!!! Acum, astia care termina medicina sau universitatea de chimie sau politehnica la chimie industrial, habar n-au ce-i ala! Ai inteles cum era cu scoala acu’ 30 de ani??? Nu oricine facea o facultate si o si termina! Dar deh, ne place sa bravam p-aci, pe g4, de dahstepti ce ne dam, n-asa???

    • Iar „exemplele” din viata de „zi cu zi” asa cum te-ai exprimat, sunt alea pe care le vezi acum pe la Mamaia si Costinesti! Prinsi in sarbe ca macacii si tribalii, fund-in fund si bot-in-bot! Alea exemple! S-apoi, or sti si progeniturile rrumanilor legea gravitatiei sau unde sunt Carpatii (pe harta)! Sau din ce specie fac si ei parte in lumea asta in care respira, mananca si se k ca!

    • @CRP: Nota 10+ pentru comentariile ce releva realitatea romaneasca in mod cu totul si cu totul exact!

      Prostia cu „exemplele din viata de zi cu zi” este preluata de la marii pedagogi ai patriei care pledeaza pentru un tip de invatamant adecvat doar handicapatilor intelectual(de acord, sunt multi handicapati in scumpa tarisoara). In general, acesti mari pedagogi ai patriei sunt proveniti din invatatori, cu studii universitare facute ulterior, dupa implinirea varstei de 30-35 de ani. Niste inepti, niste repetenti la matematica.

  3. Le-a luat ceva sa comenteze o stire de acum o saptamana dar asta nu din cauza bătrîneții ….pur si simplu nu le pasă. O adunătură de impostori care nu mai reprezinta pe nimeni.Si mai si sunt plătiți pt asta.
    Mai bine ar elibera toate clădirile care stau sa cada si si-ar plimba nepoteii prin Cismigiu. Si mai stiu pe unul care studiaza Levantul, pe bani, bineinteles……

  4. Nu au profesori, cine sa predea? Atunci reduc orele, ca si asa atat parintii cat si copiii vor doar sport.

  5. Sa învețe educație sociala, sexuala, comunicare, geografie, istorie, ecologie, dez. personala, minorități și iată experimentul corect politic pe spinarea tarisoarei noastre……