G4Media.ro

Accident rutier deosebit de grav. 10 oameni și-au pierdut viața după ciocnirea…

Accident rutier deosebit de grav. 10 oameni și-au pierdut viața după ciocnirea dintre un TIR și un microbuz

UPDATE 2: Una dintre ipotezele luate în calcul de către polițiști este că șoferul TIR-ului a adormit la volan întrucât nu erau semne de frânare în zona impactului cu microbuzul. Viteza era relativ mică, de 50 km pe oră, însă TIR-ul era încărcat când a intrat în curba de la ieșirea din Sfântu Gheorghe spre Balaci, unde a avut loc accidentul.

Iancu Dumitru, soțul unei femei care a supraviețuit a declarat că un microbuz venea în fiecare dimineață în comuna Munteni-Buzău (jud. Ialomița) pentru a duce femeile la muncă la magazine Mega Image din București.

”Având în vedere impactul emoțional al accidentului din această dimineață, în care au fost victime colegii noștri din trei magazine, dorim în primul rând să transimtem sincere condoleanțe familiilor. Din respect pentru colegii noștri ș toți cei apropiați din comunitate, am închis astăzi cele trei magazine – Sisești 1, Sisești 2 și Aerogării”, se arată într-un comunicat al Mega Image.

Compania precizează că transportul femeilor până  în  București era realizat de un furnizor extern.

UPDATE 1: Potrivit publicației locale independentonline.ro nouă dintre victime erau femei care mergau la muncă în București, unde erau angajatele unui supermarket. De asemenea, a decedat și șoferul TIR-ului. Se pare că acesta din  urmă a intrat pe contrasens și a lovit în plin microbuzul în care se aflau femeile.

——————————————————————————————————————————–

Centrul INFOTRAFIC al Poliţiei Române a anunțat că un accident rutier deosebit de grav a avut loc între localitățile Balaciu și Sfântu Gheorghe (jud. Ialomița), pe drumul care leagă Slobozia de Urziceni, sâmbătă dimineață la ora 5.

Zece persoane și-au pierdut viața în urma ciocnirii frontale dintre un TIR și un microbuz. Alte șapte persoane sunt rănite, trei fiind duse la Spitalul din Slobozia, iar celelalte la spitale de urgență din București

”La fața locului au acționat de urgență peste 40 de pompieri, paramedici SMURD și personal medical SAJ cu 19 autospeciale și ambulanțe. Astfel, la nivelul județului Ialomița au fost alertate: 3 echipaje de prim-ajutor SMURD și 7 echipaje medicale SAJ, 2 autospeciale pentru victime multiple, 2 descarcerări și 3 autospeciale de stingere. De asemenea, de la ISU București-Ilfov au fost dislocate în sprijin – 1 ambulanță de prim-ajutor SMURD și 1 autospecială pentru transport victime multiple”, a transmit Poliția Rutieră.

Sursă foto: independentonline.ro

Urmărește mai jos producțiile video ale G4Media:

Susține-ne activitatea G4Media logo
Donație Paypal recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează

36 comentarii

  1. Cu tot respectul pentru nevinovații care au murit, cred că nu era decât o chestiune de timp sa se întâmple așa ceva având în vedere starea drumurilor și a microbuzelor de transport persoane, unele dintre ele adaptate din dube de marfa in transport persoane. Chiar sunt curios daca microbuzul a fost dotat din fabrica cu funcția de transport persoane, de obicei alea au alte prindere la scaune mult mai rezistente.

    • Cucul Veorikai Imbuibat – Decesul Romanilor a Cantat (FMM cucule !)

    • @un domn imbecil, da, vierme, dacă era Cioloș premier acum exista autostradă cu șase benzi pe sens între Balaciu și Sfântu Gheorghe, este? Nu ți-e scârbă de mizeria ta morală?

    • @arcturian
      si tie breh ( FMM fara numar )
      AMIN

    • @arcturian: nu e vorba doar de autostrada. ISCTR care trebuia sa controleze TIR ul sa nu faca ala ore peste program e tot la ministerul transporturilor, daca dubita aia era legala..da…tot la Ministerul Transportului erau pârghiile de control. Un drum mai sigur…nu neaparat o autostrada sigur e tot la MT. Si nu trebuie autostrada exact pe acolo…ci suficient de multe in tara ca sa nu mai mearga TIR urile diatante lungi pe Drumuri nationale Secundare.
      Din 2012…se puteau face multe…inclusiv schimbari legislative

  2. lipsa infrastructura=moarte

    • Iți garantez că mori mai repede pe o autostradă bună decât pe un drum spart de țară. Problema accidentelor este strict la șoferi, nu la infrastructură. Este evident și la poliție, care face fix zero muncă de prevenire.

    • Asta e chiar misto. Vezi ca Germania la un trafic de zeci de ori mai mare…si multe mai multe masini are cam acelasi numar de morti ca Romania.
      Sunt zeci de studii care arata ca autoatrazile sunt de minim 5 ori mai sigure ca DN urile.
      O autostrada sau drum cu parapet pe mijloc impiedica tragedia asta.

    • Hei mai ușor cu pianul pe scari…
      Pe autostradă nu se moare așa ușor.
      Fiindcă nu are cum sa vina unul de pe contrasens să te facă afiș.

      In cel mai rău caz poți să intri in cel din fata daca nu ești atent, dar în țările civilizate de aia mașinile au toate pilot automat ADAPTIV.

      Așa că îmi pare rău dar autostradă e mult mai sigura că un drum județean cu banda pe sens și fără despărțitoare de sens

  3. Mai mult de jumatate din crimele comise pe sosele se datoreaza tiristilor.
    Au ajuns soferi pe TIR toți descreieratii.
    Sunt pe langa români si foarte multi : turci, moldoveni, ucrainieni, bulgari sau cine mai stie cate nații.
    Nu se odihnesc si in goana după bani comit crime.
    In trafic.
    Cu toate verificările care se fac Tiristii sunt in permanenta un pericol pentru ceilalti participanți la trafic.
    Cred ca se poate gasi o solutie informatica , digitală care oprească vehiculul după 4 ore de mers continuu.
    Sau o interdicție prin lege ca acestea sa nu mai circule intre orele 22- 6 toata saptamana.
    Iar in week end sa circule cu 60/h de la 10 la18.
    Cu amenzi grase in caz de Nu.
    Sa vezi ce sune din amenzi se încasează.
    Asta e de fapt ce se poate face pe repede inainte.
    Cel mai bun lucru ar fi radarele fixe cat mai dese.
    Am vazut in Polonia de la Cracovia la Varsovia pe cca 250 km erau cca 130 de redare fixe.
    Si nu mai erau asa crime ca in Ro.
    Lumea mergea linistită in general si respectau dar am vazut si vitezomani luati de politie.
    Multi români chiar.
    Ex.
    Daca de la Ploiesti la Brasov pe cei 115 km se pun 50 de răsare fixe pe dus 50 pe intors Nu mai vezi accidente nici coada.
    Si nici cocalari cu masini puternice care sa agreseze traficul.

    • Soluții sunt, dar cei care dau legile sunt primii care vor să se dea mari și tari în trafic cu mașinile de sute de mii de euro obținute din muncă cinstită…

    • Tiruri care limitate la 60 km/h ar fi un dezastru pe drumurile aglomerate. Ar îngreuna traficul și ar invita la depășiri periculoase.

    • Trandafire, dormi ma? Ori esti beat? Ori fumat?
      Sau poate ca esti doar un idiot platit, comentator la gazeta, indiferent de subiect!
      Soferii de tir sunt oameni, indiferent de natie si soferia e meseria lor. Iar nefericitul asta de-a omorat alti noua oameni, era la ora aia pe drum de nevoie, imbecilule!! Muncea, bai prostu’ pulii!!
      Asa cum femeilea alea se duceau si ele la munca…de la dracu-n carti, la capitala…ca deh zona aia in care locuiau ele e la pamant, financiar.
      Nu infrastructura, nu investitii, nu educatie…nu locuri de munca. Nimic, cretinule, absolut nimic!!
      Demonstrezi prin fiecare cuvant de l-ai scris, nu numai ca esti rau intentionat, dar si redus mintal… Ma si mir, cum mortii tai stii sa deschizi un calculator!!
      Atat de redus mintal incat solutiile gasite de tine sunt de „sugrumare” a unui trafic si-asa „gatuit” cu radare si cu amenzi pentru contravenieti.
      Da coaie…pune radare si da amenzi…dupa ce rezolvi problema infrastructurii…dupa ce investesti in calea ferata sa preia traficul de marfa de pe sosele. Dupa ce faci drumuri express (sosele de centura) care sa ocoleasca localitatile, pe care sa poti avea o viteza medie de 80-90 km/ora.
      Si-apoi instaleaza cate radare vrei, si pune ce nivel de amenzi vrei tu. Dar sa modifici si legile astfel incat, idoli de-ai tai, gen Mario sa plateasca insutit pentru ceea ce-au facut! Apropos, unde-i Mario? E bine? El e OK ca om? ca nu e sofer de TIR!
      Ti-au mai zis si altii care-i de fapt principala problema…dar deh, cand ai ochelari de cal nu vezi decat ce-ti zic stapanii!!
      In zona aia nu mai exista transport feroviar de persoane, ca CFR-ul capusat de idolii tai politici a pierdut orice contact cu lumea civilizata…
      Si uite asa ajung oamenii, fugariti de nevoi, sa alerge cu noaptea-n cap pentru un codru de paine pentru familiile lor.
      Cum aveti ma, tupeul sa vorbiti de solutii digitale, tocmai voi care ati pus la pamant orice impuls tehnologic?? Vrei solutii digitale sa-i opreasca aluia TIR-ul automat daca-si depaseste programul de pe tahograf… Da’ cu infrastructura din anii 50-60 esti OK, nu?
      Atat stie mintea ta odihnita, idiotule!! Restrictii si interdictii!!
      Vorbesti de Polonia de parca ai sti unde-i pe harta…tocmai tu, care n-ai mers mai mult de 100 de metri in jurul tarcului in care esti inchis!
      Pentru toti astia ca alde Trandafir… Treziti-va ba odata, ca putreziti degeaba ca niste gunoaie… Incepeti sa ganditi dracului si cu mintea voastra (care si daca o aveti desigur)!

    • Nimic nu ne scuteste de a respecta legea. ASa e, nu sunt drumuri, dar pentru asta nu trebuie sa omoram oameni!

    • @Cătălin
      Esti avocatul tiristilor!
      Adevarat ca nu sunt autostrăzi sau sosele pe 4 benzi.
      Dar esti prost la cap si nu vezi:
      – control rutier zero,
      – verificare tiristi zero,
      – amenzi zero,
      – redare fixe / mobile zero.
      Colac peste pupăză:
      cocalari&interlopi& politicieni merg in trafic cu viteze ametitoare, depasesc pe interzis si fac orice sa le fata celorlalti participanti la trafic.
      Soferul roman care conduce imprudent e cauza accidentelor.
      S-a vazut si idiotul de la Cluj care conducea pe contrasens pe autostrada.
      A zis miliția ceva?
      L-a prins?
      Pe asta mizezi si tu si toti cocalarii din trafic: ca nu va prinde!
      Pana intr-o zi!
      Abtine-te de la aberatii!
      Esti penibil!

    • @catalin-r
      Esti postac prost!
      Pzdist!

    • @Tudor.
      Daca citesti comentariul postac-ului cacatalin vezi ca se bazeaza pe insulte.
      A fost un punct de vedere al meu care spune clar ca soferul roman e vinovat cam in toate cazurile!
      Ca nu sunt autostrăzi e o alta discutie.
      Dar un tirist a omorât azi 10 romani.
      Măsurile trebuie luate impotriva lor si a cocalatilor care rup orice regula de circulatie.
      Niciun control ,niciunde
      Eu am adus argumente . Mai mult am circulat in toata Europa dar nu am vazut un comportament sinucigas ca in Romania.
      Daca o mai fi fost vreunul de acord cu mine e in regula.
      Inseamna ca e condamat condusul de idioti pe sosele in Romania.
      Asa ca poate înțelegi ca nu esti inteligent.
      Poate avocat al criminalilor de pe sosele!
      10 morți azi . Ce zici inteligentule?

    • @Catalin, esti sofer de tir sau patron de firma de transport? Altfel, nu imi dau seama de ce aberezi in halul asta?! Da, este adevarat ca sunt si soferi de tir care respecta viata si ii respecta pe ceilalti din trafic. Dar la fel de adevarat este ca marea majoritate sunt niste animale, pentru care nu exista reguli, care prefera sa depaseasca si sa intre peste tine, unii chiar se urca pe tine sau te baga in sant. Asa ca mai usor cu scuzele. Pe mine ca sofer amator, nu ma intereseaza ca el are un traseu si un orar foarte strict. Nu e problema mea. Eu vreau sa merg in siguranta pe drumurile astea nenorocite. La fel de adevarat este ca si infrastructura din tara asta este cu 50-100 de ani in urma multor tari din Europa. Cat am batut continentul asta in lung si in lat nu am vazut soferi mai dementi si inconstienti ca cei din Romania. Ma refer, la condusul in Romania. Cum intri in tara, incep bizonii cu flash-uri, sa se urce pe tine, depasiri interzise in cele mai periculoase zone. Ce a zis @Vasile, sunt niste masuri de bun simt care se pot aplica si pot limita numarul mortilor. Nu este o zi fara sa auzim de morti pe aceste drumuri. Macar noi, oamenii obisnuiti sa incercam sa ne purtam cu bun simt si sa avem grija unii de altii. Statul roman este aproape mort.

    • Domnilor, foarte tare!
      Din postura șoferului de duminică, aveți tot dreptul să-l mușcați pe Cătălin, dar din postura omului care NU conduce un Tir pentru a-și câștiga existența, ci un turism, sunteți doar niste paranoici! Atunci când pe un drum de 150 km, DN, întâlnești, depășești cel puțin 150 de tiruri, care circulă de bine de rău cu mai mult de 60km/ora și totuși faci 2ore jumătate, oare ce s-ar întâmpla cu reguli aberante debitate de trandafir?
      Și ca să știți, controale în trafic sunt nenumărate, zi și noapte de la autoritatea rutieră! Radare în mașini neinsciptionate…
      Bateți câmpii aiurea, fără să aveți pic de cunoștințe!
      Fotbal, politica și mai nou specialiști rutieri!
      Sictir.
      Dumnezeu să-i odihnească pe cei pieriți și pe nefericitul care a provocat carnagiul!

    • Gasca soferilor care conduc de luni pana vineri, Catalin, Tudor, Reborn samd, le stiu pe toate, inclusiv cati km conducem noi astia soferii de diminica. Banuiesc ca sunteti din aia pe care serviciul v-a obligat sa conduceti zilnic sute, poate mii de km sau faceti Germania si aduceti cate o masinuta pe care o bunicuta germana a folosit-o doar cand mergea la biserica. De asemenea sunteti aia foarte agresivi, care depasesc pe linie dubla continua, depasesc coloana in stationare, care merg pe banda de urgente pe „lungile” autostrazi din Romania, sau care ajungeti cu 10 minute mai devreme decat unul care circula regulamentar. Da, soferul autotrenului a adormit la volan si a intrat pe contrases. Cauza? Pai de la ce adormi? De la oboseala acumulata dupa foarte multe ore de nesomn. De ce? Pentru ca patronul si soferul romanesc nu respecta legea. Combinatia romaneasca clasica, prostie si lacomie. Uitati aici ce nu a respectat soferul respectiv: https://ec.europa.eu/transport/road_safety/users/professional-drivers_ro
      Eu zic sa o lasati mai moale cu scuzele si acuzele si sa va intrebati de ce Romania este pe primul loc in EU la accidente rutiere mortale.

  4. conduc de 45 de ani. Trecand peste lipsa de drumuri, altceva este strigator la cer.
    Merg cu masina cu 80 la ora pe dn2 intre ploiesti si bucuresti si vin la 2 metri in spateacele basculante uriase incarcate de obicei cu 60 tone de pietris, nimeni nu le face nimic.
    N-au botnita, nu sunt patrule rutiere, ma si mir cum de se intampla asa putine accidente?
    mergi sute de km si nu mai intalnesti politie rutiera, dar in primariile de la comune sunt cate 10 intr-un birou. Dumnezeu sa-i ierte !

  5. Răspuns unui postak idiot care ori e tirist oril-a facut mama lui fara creier.
    Postac Cacatalin,
    Am fost in aproape toate țările din Europa dar nicăieri nu am vazut atâția soferi idioți ca in Ro.
    Incearca sa vii de la Szeged spre Nădlac.
    80 din 100 de auto sunt de Ro
    Cel putin 70 din 100 încalcă legile de circulatie
    In Ro este dispreț fata de lege.
    Si tu esti un labagii care judeci cu organul cauzele accidentelor.

    • Da de la Nădlac la Cluj veniți?
      Care și cine sunt demenții care depășesc pe Valea Crișului pe linia continuă?
      Tiristii?
      Ați dat un răspuns și un exemplu care nu are nici o legătură cu ce ați debitat in debutul acestei polemici!
      Câți sunt cei care intră sub tiruri cu mașini mici, microbuze?
      Câte accidente sunt strict provocate de TIR-isti?
      Bateți câmpii domnule și , clasic specialiștilor de p’acilea, nu acceptați dreptul la replică!
      Mai mult, aduceți și injurii! Gratuit.
      Da gratuit.

  6. Lipsa autostrazilor si drumurilor cu 4 patru benzi, nesanctionarea aspra a multor soferi duce la pierdera multor vieti.In Romania este foarte periculos sa circuli pe sosele.Multumim mafiei politice pentru atatea ucideri pe drumurilor tarii.

  7. transportul de marfuri si persoane pe calea ferata ar fi o solutie mai sigura pe distante mai lungi

  8. Stirea e simpla. Un șofer de tir a adormit la volan si a intrat pe contrasens unde a omorat pe cei din masina din sens opus. Accidente de genul asta se mai întâmplă, indiferent de infrastructura, legislație, vreme, horoscop si alti factori. E doar un accident, au fost si o sa mai fie.

  9. Ma vad nevoit sa-mi fac mea culpa!
    Mi-am promis ca nu ma mai pun cu idiotii ca au mintea odihnita…dar uite ca se-ntampla situatii ca-n cazu’ de fata, cand pur si simplu nu ma pot abtine.
    Gata, m-ati dibuit!! Sunt postac…si psd-ist pe de-asupra…
    Sunt postac in aceeasi masura in care mamele voastre-s curve!!
    Comentariile mele, Trandafire, au fost legate strict de ineptiile debitate de tine… Faptul ca tu ma faci postac nu schimba cu nimic faptul ca tu esti un idiot notoriu. Gandesc cu ce organ vreau, ca pana si-n capu’ pulii am mai multa minte ca tine. Ma-ta stie cel mai bine!
    Nu-s avocatul nimanui…chiar daca, in idiotenia voastra ati catalogat o categorie socio-profesionala ca fiind responsabila de toate accidentele rutiere mortale din lumea asta.
    Repet, ala a adormit la volan, ca era la munca, nu ca Mario, tras pe nas si mort de beat, intorcandu-se din club. Nu v-am vazut atat de vehementi, cand baiatul tatii a facut zob un om.
    Da-i greu de conceput ce-nseamna munca pentru unii care nu fac decat sa stea in mijlocul patului cat e ziua de lunga si asteapta muia sa-si sature foamea!!
    Faptul ca tu stii sa deschizi „google maps” nu inseamna ca stii si cum se circula prin Europa, sau prin lume! In rest, esti bine. Te poti amagi, ca esti un sofer cunoscator si constiincios… Vezi ca si ala de pe microbuz era la fel ca tine. Si da, sunt ferm convins ca daca am fi avut o infrastructura cat de cat pusa la punct, genul asta de accidente ar fi putut fi evitate.
    Bravo bai mafiotule, esti destept tare. Ai gasit tu vinovatii…nu-si fac autoritatile treaba! Care autoritati, cretinel? Alea de le votati de 30 de pe cate-un kil de ulei? Cand voi ati amanetat viitorul a 3 generatii, aveti pretentia ca autoritatile sa-si faca treaba!!?!?
    Fucking morons!

    • Am comentat și eu mai sus, la dl?.
      Oricum, nu cred că este limbajul potrivit pentru un drept la replică!
      Nu cred că-ți face cinste sa te cobori la nivelul…
      In rest, șoferii de duminică, sunt cei mai specialiști. Și al dracului, numai pe ei se urcă tiristii, numa’ pe ei îi bagă în șanț…
      Unii care conduc de 45…
      Și mă pronunț din postura unuia care NU conduce un „camion”.

  10. Declarați doliu național! Ar fi cazul! Si luati masuri pentru scoaterea tirurilor pe drumurile de centura, in afara comunelor si oraselor. Controale dure la soferii de tir in privința sănătății lor, o orelor de condus si a condițiilor de odihnă. De multe ori soferii de tir adună ore foarte multe de condus, oboseală, alte probleme de sănătate, hrană pe apucate si hidratare deficitară. In fond, cât să reziști cu covrigul în mână. Plus starea tehnică a mașinilor. A tirului si a microbuzului. Si doliu național. Sunt atâtea vieți, indiferent cine sunt si de unde. Sunt atâtea familii distruse. Fiți oameni! Dl. Iohannis să declare doliu național. Au murit fără să aibă vreo vină. Si guvernul să -i ajute cu orice au nevoie.

  11. Domnule Calin_R , ce asteptari a-ti putea avea , de la niste BIPEZI , fara rationament si plini de ura .
    De unde logica , si putere de analiza la niste indoctrinati, cred ca sunteti mult prea pretentios .

    • Aici aveți dreptate! „plini de ură”!
      Dar nici ei nu știu împotriva cui?!
      Așa că dă-i cu postacu, cu invective, că na’, au prins ciuca bătăii…
      Trist

    • @reborn
      Insailezi peste tot o supa de cuvinte care in mintea ta au rol de catalizator sau de reactie adversa, iti recomand sa o lasi balta ! Nimeni ti a solicitat arbitrajul !

  12. Am vazut aici o discutie inutilă pe de o parte trandafir si altii… si avocații criminalilor: cătălin, reborn, a310, tudor etc.
    Vad ca sunteti obosiți si aruncati cu invective.
    Nu vedeti ca un tirist a ucis 10 romani.
    A fost un ucigas in serie.
    Asta trebuie oprit.
    Asasinatele in serie pe sosele
    Chiar daca sunt permise luate pe bani la pitesti soferasul trebuie sa se abțină sa mai conduca
    Pana si Cucu a zis ca vor fi razii :

    https://m.digi24.ro/stiri/economie/transporturi/cuc-anunta-masuri-dupa-accidentul-grav-din-ialomita-soldat-cu-10-morti-si-7-raniti-pentru-ca-asemenea-tragedii-sa-nu-se-mai-repete-1196734
    E clar ca vor mai fi asasinate pe sosele!
    E clar ca vor mai fi avocați!.
    Care conduc criminal.

    • Ar trebuii sa vorbească doar cei care au condus sau conduc 40 T în Ro, restul sa nu se m-ai dea soferii
      fiindcă nu știu cu ce se mănâncă pâinea asta.
      Evident doar un ȘOFER va înțelege e am spus, iar restul comentariilor sunt doar închipuiri în capul celor ce se cred șoferi fiindcă au patru rotite și un volanaj.
      Caracterul omului se vede si în trafic și punct și gata

  13. TIR-urile si microbuzele traverseaza localitatile cu viteza mare si fac presing in trafic, dar nu am vazut niciodata politia rutiera sa ii opreasca si sa le dea amenzi. Politia rutiera pare interesata doar sa aplice amenzi si pandeste orice ocazie pentru a-i amenda pe soferi, de rest (pereventie) nu pare preocupata. Daca TIR-ul avea doar 50 km la ora in curba, iar microbuzul cu pasageri s-a facut praf cand s-a lovit de el, inseamna ca soferul microbuzului avea o viteza mare sau foarte mare intr-un loc de pe traseu unde regulamentul si indicatoarele impun reducerea vitezei pana la limita evitaruii unui accident de acest fel. Daca rula in curba cu 30-40 kilometri la ora, el putea foarte bine sa franeze si sa evite impactul fatal cu TIRUL care, din cauza gabaritului, in curba ocupa si banda de pe contrasens. Din nefericire, majoritatea conducatorilor auto nu tin deloc seama de limitarile de viteza si traverseaza o localitate cu 100 la ora, iar cand se apropie o curba cei mai multi in loc sa incetineasca sau macar sa reduca viteza, apasa in mod nesabuit pe acceleratie si fac pressing in trafic asupra putinilor soferi care conduc regulamentar. Politia rutiera este, la randul ei, buna doar sa aplice amenzi, ca sa aduca bani la bugetul institutiei.