G4Media.ro

Adi Hădean, mesaj dur de pe litoral: ”Cine a vândut căcat a…

sursa foto: Facebook/ Adi Hădean

Adi Hădean, mesaj dur de pe litoral: ”Cine a vândut căcat a câștigat bine și vara asta”/ Toate obiceiurile proaste ale turiștilor de care s-a lovit chef Hădean în sezonul estival

Chef Adi Hădean, care a avut deschis un restaurant pe litoral în timpul sezonului estival, a criticat dur modul în care au mers lucrurile în vara care tocmai s-a încheiat. Hădean susține că ”cine a vândut căcat a câștigat bine și vara asta, pentru că la noi sunt mulți consumatori”.

Antreprenorul a făcut o paralelă între costurile și diferențele dintre localurile care oferă calitate slabă la prețuri mici și cele care oferă calitate ridicată la prețuri corelate cu aceasta, dar puțin apreciate de turiștii care preferă să consume mult și ieftin.

  • ”Vara asta am ars 8mc de lemn bun, uscat doi ani, în grătarul de pe terasă și în soba noastră grea de 300 de kilograme, să putem da la gospodarii veniți în vacanță fripturi bune, legume de pe jar, pești de pe plită și în general mâncare cumsecade. I-am iubit cu foc pe oamenii care s-au plâns că-i afumăm când bate vântul spre ei (terasa are spre 1000 mp, distanțe mari între mese, distanță mare de la foc la prima masă etc) și că dacă știau, nu veneau. Sper să țină minte până la anu’ și să nu mai vină, că nu trecem pe microunde, în ciuda fumului. Apropo, în prețul unei fripturi intră și lemnul ars. Fumul înghițit de mine, arsurile de pe mâini și orele de muncă la +65 de grade Celsius nu le-am inclus. La anu’ o să o fac, deci o să fie un pic mai scump”, a scris Hădean într-un mesaj publicat pe Facebook vineri.

Hădean a enumerat și proastele obiceiuri ale turiștilor, de la lipitul gumelor de mestecat sub tăblia meselor la nerespectarea rezervărilor, fie în sensul că ajungeau mult mai devreme, fie întârziau.

Adi Hădean a mai povestit că, în sezonul care tocmai s-a încheiat, a simțit cum ”multor români le-ar plăcea să aibă slugi, să fie și ei sultani pentru un minut și pentru contravaloarea a cinci pachete de țigări”.

Chef a mai povestit despre lipsa de bun simț și respect ale celor care i-au călcat pragul restaurantului față de personal, de ceilalți oaspeți sau față de calitatea felurilor de mâncare.

Mesajul integral al lui Adi Hădean

”Sezonul răzgâiaților
Ieri am închis sezonul pe litoralul românesc. Pot să vă spun cu mâna pe inimă că de când fac meseria asta (nu mă refer la antreprenoriat, ci la bucătărie) n-am mai avut ocazia să întâlnesc atât de mulți mofturoși, melteni și răzgâiați într-o perioadă atât de scurtă. Știu că unii dintre voi mă înjură încă de la titlu, dar prea puțin îmi pasă de asta. Dacă-s capabil să ascult corul plângerilor (angajații se plâng că-i mică leafa și-i multă muncă, oaspeții se plâng că prețurile-s mari și angajații nu muncesc destul de mult și de bine), sunt capabil să mai iau și niște înjurături pentru că spun ce-mi trece prin minte și nu vreau să țin pe suflet.
Am auzit (din presă, nu de la colegi) că sezonul ăsta a fost unul foarte bun pentru HORECA. Eu zic că furnizorii care încă mai au de încasat facturi din Iunie sunt de altă părere. La fel proprietarii care au restanțe la încasarea chiriilor, la fel cârciumarii onești care au tras cu dinții de orice leuț să poată plăti la timp salariile, dările la stat (pe alea, dacă nu le plătești, vine poprirea și prăvălia stă) și utilitățile (pe alea, dacă nu le plătești, se ia curentul și prăvălia stă). Apropo de utilități, factura la curent pentru restaurantul nostru de la mare e pe la 40.000 de lei pentru sezonul încheiat acum, aproape că mă bucur că n-am putut deschide înainte de 15 Iulie. Și da, s-au făcut și bani mulți pe litoral. În principiu, cine a vândut căcat a câștigat bine și vara asta, pentru că la noi sunt mulți consumatori.
Vara asta am ars 8mc de lemn bun, uscat doi ani, în grătarul de pe terasă și în soba noastră grea de 300 de kilograme, să putem da la gospodarii veniți în vacanță fripturi bune, legume de pe jar, pești de pe plită și în general mâncare cumsecade. I-am iubit cu foc pe oamenii care s-au plâns că-i afumăm când bate vântul spre ei (terasa are spre 1000 mp, distanțe mari între mese, distanță mare de la foc la prima masă etc) și că dacă știau, nu veneau. Sper să țină minte până la anu’ și să nu mai vină, că nu trecem pe microunde, în ciuda fumului. Apropo, în prețul unei fripturi intră și lemnul ars. Fumul înghițit de mine, arsurile de pe mâini și orele de muncă la +65 de grade Celsius nu le-am inclus. La anu’ o să o fac, deci o să fie un pic mai scump.
Dacă știți cine poate să-i învețe pe români să vină la timp la o rezervare, vă rog să-mi spuneți, că-s în stare de orice să ajut la școlarizare. O să spuneți “hai că nu suntem toți așa, eu ajung de cele mai multe ori cu mult înainte”. Trebuie să vă spun că singurii oaspeți mai enervanți decât cei care întârzie (pentru o crâșmă care funcționează cu rezervări, nu pentru bufetul din colț), sunt cei care vin cu 20 de minute, chiar cu o jumătate de oră mai repede. Pentru că dacă “începem la 18”, până la 17.45 avem multe lucruri de făcut, lucruri de care tu n-ai habar, și o să ți se pară că o frecăm sau rezemăm barul în loc să te servim pe tine. Dacă ajungi cu 10 minute înainte, e suficient. Și dacă te vezi cu mai mulți prieteni, vorbiți între voi și veniți toți odată, că-i neplăcut să scot 60 de antreuri din bucătărie și când să trec la felul principal pentru cei 60 care au venit la timp, să mă întorc un pic la antreurile celor care nu respectă pe nimeni suficient de mult încât să fie punctuali. Dar da, cei mai mulți dintre oaspeții pe care i-am avut vara asta, exact ca majoritatea oaspeților din vara trecută, au întârziat, mulțumim pe această cale.
Și în această vară am adunat multă gumă de mestecat de sub tăblia meselor sau de sub scaune, mulțumim și pentru asta. Bonus, pentru că m-a mâncat în fund și am pus pe terasă grătarele mici, custom made, de la Desiro Vision am avut, iată, 15 scrumiere în plus de curățat după fiecare service. Ăștia-s oameni pe care nu vreau să-i am oaspeți, și sper să nici nu fiu vreodată oaspetele lor.
Cei mai dragi mi-s “cunoscătorii”, care strâmbă din buza de sus la orice, nu au răbdare să asculte descrierea unui articol din meniu, îți reproșează că n-ai în listă vinul lor preferat (în general vinuri de supermarket, sau vinuri ieftine pe care mulți “colegi” le vând scump, că trebuie să bea și fraierii ceva), cer decantor pentru vinuri de 3-4 ani vechime și nu te cred că ești somelier dacă n-ai talangă la gât și nu te îmbraci ca Dracula. Mai e câte unul care spune “am mâncat o vită foarte bună în Australia, hai să te văd dacă mi-o faci ca acolo”. Da, maestre, zic. Din Re minor sau La major?
Chiar dacă nu pare, să te duci la omul care frige ceva pe grătar și să-i ceri să-ți taie ție o bucată de acolo, chiar atunci, e o obrăznicie, și dacă omul îți face hatârul, e doar pentru că îi e rușine de rușinea ta. Asta-i apucătură de copil răzgâiat, tolerabilă la un copil până la un punct, dar impardonabilă în cazul unui adult de 50 de ani. Pe de o parte vrei să fii servit și respectat, pe de altă parte nu respecți omul care muncește pentru toți oaspeții, nu doar pentru tine, după cum nu-i respecții nici pe vecinii tăi de masă, care așteaptă să le vină rândul. E ca atunci când te bagi în față la semafor după ce ai depășit toată coloana.
Când te duci la o cină cu meniu fix, vei avea parte de o înșiruire de feluri. Noi începem cu o gustare care nici nu-i pomenită în meniul după care se ia omul când decide dacă vine ori ba. E din partea casei, cum ar veni. Apoi vin niște antreuri vegetale (3-4 la număr), apoi poate scoici sau alte fructe de mare, poate un pește, poate o carne mai ușoară. Apoi vine carnea mai consistentă, cu garnitură, eventual salată. Dacă am zis că dăm desert, dăm, dacă n-am zis, probabi că nu facem. Așa-i la noi, nu ne omorâm după dulce și nu avem condiții pentru a pune în operă o patiserie mișto, așa că nu ne agităm prea tare, momentan. Printre toate astea, pâine făcută de noi, pe săturate și tot din partea casei.
Pe lângă ele, carnea roșie de pe grătar, pe care o vindem separat, că-i destul de costisitoare și nu ne încadrăm cu ea în prețul unui meniu de 5 feluri pe care-l vindem cu 150- 180-200 de lei, în funcție de cât ne costă ingredientele (prețul unui sticle de vin românesc mediocru aproape oriunde pe litoral). Cum ar veni, e o cină lungă, cu multă mâncare. Dacă ți-a plăcut un fel din cele 5 și vrei extra, îți mai dăm, cu condiția să mai avem. Și nici nu te taxăm în plus. Dacă în schimb vii la bucătărie și dai din picior că “asta-i porție?!?!”, ne pare rău pentru piciorul tău, da’ și pentru cine trebuie să te suporte în fiecare zi. La fel de nasol e și când, după felul 2 din 5, vii și-mi cer să mă grăbesc cu felul 4, pentru că “băiatul meu trebuie să plece mai devreme, dar vrea să mănânce friptura”. Și te întreb iar, ceilalți 70-80 care nu vor să plece, cu ce au greșit? De ce trebuie să primească mâncarea mai târziu, mai ales că nici nu-l cunosc pe fiul tău?
“Vai, dar noi nu mâncăm prăjit”, zice domnul îmbrăcat frumos, ieșit la cină cu soția și două fete adolescente. Asta la un eveniment anunțat, cu meniu anunțat și vândut cu 150 de lei, pe baza anunțului. “Ne uităm de la începutul serii la grătar și speram să primim ceva de pe el”, zice doamna. “Sigur, există opțiunea de a comanda carne roșie de pe grill, costă 250 de lei o selecție din 3 cut-uri diferite”. “Da, dar colega dumneavoastră nu ne-a explicat de la început că felul principal conține carne prăjită (un foarte suculent șnițel din cotlet de porc cu os, gătit în stil japonez)”. Mi-a fost rușine de fetele lor, că-i trimiteam la plimbare. În schimb le-am dat o selecție de carne roșie din partea mea, dă-i dracului pe copiii mei, că ei nu trebuie să mănânce din munca tatălui lor, care nu a fost în stare nici măcar să-i învețe cum să cerșească mocangeli prin restaurante.
Îmi amintesc cu drag de masa de sibieni, ardeleni de-ai mei, oameni serioși, care au venit 11 la masă, mi-au cerut să le împarte 120 de grame de brisket de vită japoneză la 6 persoane (să guste, un pic, așa) – evident că am împărțit 250 de grame, adică un pic peste dublu, să aibă măcar de o îmbucătură sănătoasă fiecare, pentru că, după cum ați văzut mai sus, nu-mi iubesc copiii – apoi s-au plâns că nu au primit 6 garnituri diferite la vita japoneză, că așa scria acolo, că brisketul, la fel ca orice carne roșie, vine cu o garnitură. Din 11 persoane, 6 au vrut selectia de vită de la grill. Le-am propus să le fac trei platouri mari, câte unul pentru fiecare cut de carne, pe de o parte pentru că arăta spectaculos, nu se răcea atât de repede și era ușor de împărțit, pe de altă parte pentru că puteam să evidențiez mai bine și calitatea cărnii, și cantitatea ei. Au preferat farfurii individuale “pentru că ne încurcăm apoi la nota de plată”. Da, cred că e mai bine așa, în cazul ăsta.
Mamele care-și trimit copiii “du-te Maria la nenea lângă grătar să-ți fac poză, stai să se vadă și focu’” sunt probabil cele care într-un safari o trimit pe Maria să mângâie pisica aia mare cu mult păr în jurul capului, apoi se miră că Maria a rămas fără cap sau fără piele pe față. Ele sunt în același timp sotiile domnilor care “ vin până lângă tine să ne facem o poză așa, cu grătarul”. Băi doamnelor, băi domnilor și dragă Maria (îmi pare rău sincer că ai nimerit la așa părinți, apropo), grătarul e locul meu de muncă, spațiul din jurul lui e protejat, dar și periculos, nu vreți mai bine să ne facem o poză cu apusul, până mai avem față, păr pe căpuț și loc de o relație cordială? Și acum, trimiteți-o pe Maria să alerge printre mese, împreună cu Marceluș și Clara, toți oaspeții care au plătit să petreacă o seară liniștită, cu o mâncare bună în lumina apusului, abia așteaptă să fie cotropiți. Și dacă aveți noroc, Maria o să dea peste unul dintre grătarele mici de lângă mese, și chiar dacă nu-și arde fața, măcar își arde mâinile și dă foc la terasă.
Într-o seară pe la 22 și un pic, profitând de faptul că taman în ziua aia mi-am găsit să lipsesc de la restaurant, o doamnă mi-a scris un mesaj privat în care mi s-a plâns că creveții erau prea sărați și piureul nu avea destulă sare. Încă nu știu ce dorea de la mine, că de cerut nu mi-a cerut nimic. Vouă cine vă scrie seara la 10? Oricum, m-am gândit că dacă ajung vreodată la Nobu și nu-mi place ce sos de soia folosesc, să-i scriu lu’ mu***u’ ăla de Robert de Niro să-i zic vreo două. Noaptea.
Vara asta am văzut mai dureros decât oricând (merg la fiecare masă, uneori de 2 sau de 3 ori într-o seară, și urmăresc cât pot de bine ospătarii tocmai pentru a-i sprijini mergând eu la masă unde nu fac față ei cu explicațiile) că multor români le-ar plăcea să aibă slugi, să fie și ei sultani pentru un minut și pentru contravaloarea a cinci pachete de țigări.
Ăsta e unul dintre motivele pentru care vom avea tot mai puțini ospătari buni, pentru că oamenii buni, integri și corecți cu propria persoană nu stau să fie sluga nimănui, nici a patronului, nici a oaspetelui. Într-un viitor foarte apropiat vom avea o categorie largă de restaurante pentru toată lumea în care interacțiunea cu omul va fi aproape Zero, grație tehnologiei, și o categorie de restaurante scumpe, în care vor merge cei are vor plăti mai degrabă pentru o interacțiune umană caldă decât pentru mâncare. Am spus-o pe 27 septembrie 2021. Las semnul ăsta doar ca să știu cât a trecut, că de venit, vine.
Închei (pentru moment) rugându-i pe toți oaspeții noștri mișto din vara asta (am avut mulți), să nici nu se supere, să nici nu se simtă vizați. Îi rog și pe cei care au nimerit-o prost cu noi pentru că am fost noi proști (am și fost în câteva rânduri, fmm), să ne ierte, dacă nu am apucat să ne împăcăm pe loc (caut asta mereu când greșim, dar nu-i posibil de fiecare dată să ne împăcăm imediat). Echipei mele-i mulțumesc pentru că a suportat toate astea 11 săptămâni la rând, de asemenea și partenerilor mei. Cel mai tare-mi mulțumesc mie, că n-am crăpat (regimul meu de lucru a fost miercuri-duminică, de la 9.00 la 1.00 cu puține excepții, că i-am suportat chiar pe toți în timp ce a trebuit să mă suport și pe mine, precum și familiei mele, care a avut de-a face cu toate astea și nu s-a răsturnat. Pe vara viitoare, la Restaurant Apus de Soare”.

Urmărește mai jos producțiile video ale G4Media:

Susține-ne activitatea G4Media logo
Donație Paypal recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează

Citește și...

91 comentarii

  1. Nici Jamie Oliver nu are atatea figuri in cap ca asta.

    • Are dreptate. E plin de bizoni și ghiolbani car „vai, tu, mergem la mare”. Și dau cu bota-n căcat de se umplu de pistrui.

    • Eu nu stiu ce figuri vezi tu aici avand in vedere ce a povestit omul. Societates descrisa de el e o societate saraca, in care unii indivizi needucati si grobieni, datorita multinationalelor, au reusit sa castige un pic mai bine si acum se cred dumnezei pe unde se duc.

      Daca nu ai inteles ce a scris omul de mai sus, iti explic eu printr-o propozitie.: Oricat ai da cu deodorant kakatul tot a kakat pute.

    • Nu-s figuri ci are perfectă dreptate. Țărănimea și maneliștii nu-și au locul într-un restaurant demn de numele ăsta nicăieri în lume (aia civilizată). Simplul fapt că nu știi să scrii românește arată din care categorie faci parte. Bunul simț nu e negociabil indiferent că în fața ta se află un chelner, bucătar sau sommelier dedicat muncii sale iar tu ești barosan de mahala. Dar noi continuăm să le predăm educație “religioasă” la școală. Trista Românică :/

    • pmct, aia din multinationale castiga asa de bine ca nici nu calca pe litoralul romanesc. Eu una n-am cunoscut pe nimeni. Tocmai cei cu bani putini merg la noi la mare, ca e mai aproape.
      Acuma, omul si-a deschis restaurant acolo, se plange si invita lumea tot acolo si la anul, ce sa mai zic? Alegerea lui.

    • Cei care lucreaza la multin0ationale castiga prea bine sa mearga pe litoralul romanesc. Sunt surprinsa sa citesc asta, nu am auzit pe nimeni sa mearga la noi la mare in vacanta dintre cei pe care-i cunosc si lucreaza la multinatio0nale. Dar am auzit ca merg in alte tari.
      Oricum, faptul ca si-a facut restaura0nt acolo, se plan0ge si invita lumea si la anul, inseamna ca nu renunta.

    • Sunt surprinsa sa citesc asta, nu am auzit pe nimeni sa mearga la noi la mare in vacanta dintre cei pe care-i cunosc si lucreaza la multinationale. Dar am auzit ca merg in alte tari.
      Oricum, faptul ca si-a facut restaurant acolo, se plange si invita lumea si la anul, inseamna ca nu renunta.

    • Geaba scri de trei ori!
      Conținutul este aceeași inepție!
      Habar n-ai cine este Hădean, asai?
      🤫🤫🤫🤫😘
      PS. Ca atare, geaba te superi pe …gen, Barbu, Berbec, Flav, că te fac muicoana!
      Recunosc, mă mai bag și eu, că prea te ceri!

    • @pmct. chiar asa este, insa pentru asta trebuie sa citesti tot articolul. na, omul e bucatar nu altceva. daca citesti doar inceputul (cum recunosc fac si eu de obicei) ramai cu alta impresie – cum ca da, ce mai figuri. mai ales daca nu ai fost la mare la noi de jdeani, ca majoritatea de pe aici presupun

    • cat despre multinationale si castigurile lor, va amintesc ca mai nou si vecinu dorel sofer pe camionu cu coca cola e corporatist, client de mamaia sud. asa ca mai calm down

    • Dragilor, acum majoritatea romanilor lucreaza la „multinationale”.
      Voi credeti ca numai cei care lucreaza in IT, audit, recrutare de personal, etc lucreaza pt multinationale? FALS.

      Dupa cum a spus si Ian, si nea Gica sofer the tir care transporta produse coca-cola lucreaza pt multinationale. Managerii din fabricile italiene de produs pantofi, haine lucreaza pt multinationale. Managerii de la H&M, Zara, etc lucreaza pt multinationale.

      Incercati sa vedeti realitatea asa cum este ea si nu cum o vedeti voi. Nu toti cei care lucreaza in multinationale sunt educati. O mica parte as spune eu sunt educati, restul grobieni, melteni cu ceafa lata, burta mare si neveste grase.

    • La mare în ro sunt 2 categorii.. unii cu buget mai modest, pe care ilustrul chef ii categoriseste drept consumatori de ca.cat.. dar nu ii trece prin cap ca atât își permite omul… nu toată lumea își permite sa plătească un meniu de 250 180 200 lei pe seara. Nu contest raportul calitate-pret, însă 700-1000 lei pe o masa nu e accesibil foarte multor oameni.
      În categoria oamenilor care își permit o astfel de cina sunt 2 tipuri… unii care își permit de obicei astfel de restaurante și sunt cunoscători, care au cultura culinara, și ghertoii..
      Categoria a doua, ghertoii, este foarte răspândită la noi. Toți taranușii cu o brumq de bani se cred mari smecheri. Nu merg în străinătate, cum fac majoritatea corporatistilor, pentru ca acolo nu interesează pe nimeni dacă dai și 10k pe o sticla de vin. Ei vin aici, trebuie sa fie văzuți de alți ghertoi, merg prin restaurante de genul asta pt ca l au văzut ei pe bucătarul ala smecher de la televizor, și e musai sa pună niște poze pe Facebook sa se laude în clubul ghertoilor..
      Cam aici e confuzia..
      Deși în mare parte corect raționamentul chef-ului, este exagerata afirmația ca sunt mulți consumatori de c.a.cat..
      Vina aparține celor din Anpc care nu controlează condițiile în care funcționează multe bombe care își spun terase, precum și multor indivizi indoielnici care au ajuns patroni pe litoral. Prin multe locuri vezi patronache de terase sau plaje care ai impresia ca vor fugi la primul sunet de sirena al mașinii de politie, dacă înțelegeți ce vreau sa spun….

    • @Mihai P

      Eu nu am citit ca bucataru’ s-a plans de aia cu buget mediu. Eu am inteles ca omul s-a plans de grobieni si nesimtiti. Poate ne arati si noua unde a spus bucataru’ ca cei cu buget modest sunt consumatori de kacat.

      El a spus ca cine a vandut căcat a facut bani (adica se referea la comercianti) si a mai spus ca romanului, in general, ii place sa consume mult si de proasta calitate (adica ii place sa isi faca mațu’ băț) ceea ce este 100% adevărat. Insă asta nu inseamnă ca toti cei cu venituri modeste sunt la fel. Asa cred, eu…

    • La restaurantele lui Jamie Oliver clientii stiu sa se comporte si nu e nevoie ca Jamie sa intervina in mediul online cu observatii. Da, romanii inca nu au desavarsita educatia culinara…

    • „Geaba”, ardeleanule, te-ai dat de gol:
      1. Ultimul emoticon, care a fost pus intentionat, nu din greseala;
      2. Barbu, Berbec si Flav sunt una si aceeasi persoana, adica tu, Barbule, care furi nick-uri si te mai dai si moldovean fara sa stii nimic si pretinzand ca sunt de fapt 3 persoane care scriu cu nick-urile enumerate mai sus.
      Zic sa te lasi de fente, ca nu-ti merge!
      Doar zic, acu’ tu faci ce vrei!

    • mai pmct, probabil ca ai vazut o multinationala doar in colajele de la A3.
      Grobienii despre care-i vorba in articol sunt probabil patroni de buticuri, de spalatorii auto sau de srl-uri care cumpara fier vechi sau paleti.
      Aia din multinationale nu mai calca pe litoralul romanesc de vreo 20 de ani, nu de alta dar cunosc o droaie si unul n-a mai trecut p-acolo.

    • Felicitări pentru tot. Adevărul supăra, dar aveți perfectă dreptate. 👍🏼

    • Comparația nu e tocmai potrivita, multe dintre restaurantele lui Jamie Oliver dând faliment cu ceva ani în urmă.

    • da da da… sa faca shaorma daca vrea bani
      nu bucatarie Michelin 😂😂😂

    • Tu chiar îl știi pe Jamie Oliver sau doar te dai cunoscător?

  2. S-a terminat sezonul. S-a umplut pusculita cu banuti. Asa ca „saracii” antreprenori de pe litoral se pot plange de clienti. Vai ce nasoli sunt clienti care imi cumpara produse la preturi de 2-3 ori mai mari decat in Bulgaria sau Turcia. Bah, voi mega antreprenorii de pe litoral ar trebui sa le pupati mana la clienti in fiecare vara. Sa ziceti mersi ca n-au fugit toti in Bulgaria, Turcia sau Grecia unde servirea si serviciile sunt impecabile.

    • Foarte adevarat!

    • Exact la genul tau făcea referire. Dacă aveți câțiva bănuți in buzunar credeți că sunteți stapini și ceilalți sint sclavii voștri. Culmea e că în putinele momente din viață cînd mergeți pe dincolo nu mai sunteți mârlani (doar pt simplul fapt că aia va dau afară) ci vreți să arătați că „știți mânca cu tacamuri”. Numai melteni care nu știți să respectați munca altuia.

    • Chiar daca bucatarul are dreptate, faptul ca se plange de clienti e la fel de prost gust ca si felul in care s-au comportat clientii lui.
      Insa parerea mea este ca mancarea din Bulgaria este extrem de proasta in general si scumpa.

  3. Cîțu cand merge pe litoral consuma doar sigilate de producator, nimeni nu are incredere in ANPC ca le apara drepturile.
    Ce-or face ei toata ziua in laboratoarele lor de analize acreditate de cine?

  4. Eu ii spun domnului Adi Hadean asa ; ati facut alegeri libere in viata , de ce va plingeti ?!
    Va inteleg perfect munca dar pentru ca nu am bani sa v-o platesc voi minca intotdeauna ce imi gatesc singur . Si eu sint indignat de 1001 lucruri si stari dar imi reduc la maxim intersectarile cu ceea ce imi provoaca indignare . Observ cu bucurie faptul ca e mai usor sa traiesc printre animale si nu printre oameni . Daca va doriti banii unora tintiti catre ei . Nu va mai plingeti .

  5. Vorba multă-i sărăcia omului! Se poate face și ieftin și bun. Cine se bazează pe afumatul mancarii sa-i dea gust nu îmi inspiră încrede de la început. Toată viața am mers la noi la mare chiar dacă m-a costat mai mult ca în afară și am reușit să văd părțile frumoase(chiar dacă puține). O să mai dureze nițel dar va fi civilizație și la noi. Doamne ajută și lu dom’ chef să găsească o soluție la anul să facă să fie bine. Nu o fi dracul chiar așa de negru pt el.

  6. Romanii au alungat turistii civilizati.

  7. Atitudinea dl Hadean e un pic stranie. Stia inainte sa deschida ca litoralul romanesc este epicentrul meltenismului, mai ales in locurile in care poti practic porni asa ceva.
    Era de asteptat ca cei care ii vor calca pragul sa nu fie obisnuiti cu restaurante ca in Italia si Franta.
    Poate s-a adresat unei audiente gresite.
    Ar fi fost mult mai onorabil sa comenteze, daca doreste , despre cei 10 clienti decenti pe care i-a avut ( din 10.000) si sa incerce sa ii uite pe ceilalti, oricat de greu i-ar fi.
    Si , pt un chef, e de preferat sa nu utilizeze cuvinte prea tari, ii poate strica aroma personala.

  8. Frate Hădean… nimic nu e uşor atunci când ai în faţă poporul în toată splendoarea lui, bucură-te că l-ai cunoscut ..aşa original cum e el. Eh dacă i-ai filma ..aşa cu o fetiţă în faţă ..poate ar sta mai cuminţi ..cred că asta nu au înţeles clienţii cu fumuri în cap de pe plajă..fineţea bucătarului…calitatea bucatelor chiar dacă după un ţap două de bere ..papilele guistative sunt ..puţin ..aburite. Experienţa şi tenacitatea fac friptura bună ..la care se adună poporanii. Fumul va fi de decor ca în filmele lui Sergiu Nicolescu…şti tu alea cu turcii în care noi cîştigam dar ..facem chindii (turcisme). Stai lîngă bucătărie…victoriile vin curând.

  9. Asta-i Romania! O tara plina de ghiolbani, tarfe si de parveniti fara maniere.

  10. Really? Dar nu se vorbeste nimic despre preturile practicate pe litoralul romanesc? Ba nene, de banii aia dati la asa-zisele restaurante de pe plaja mananc in Valencia sau in Halkidiki ca spartu’.

    Cu 25 de euro (adica cele cinci pachete de tigari de care vorbeste chefulica asta) mananc in Grecia pana la refuz. Si ma bucur si de un litoral nemanelizat, fara rahati plutind ca flota lui Basescu si de un bucatar care nu stie ce sa mai scoata „din partea casei” (ba un paharel de ouzo, ba o spinacopita, ba o mica baclava etc.).

    Pleaca tupieistule de aici si milogule. Bine ca te plangi ca nu mai vii niciodata pe litoral, pardon, ca vei veni si anul viitor, atat de rau ti-a mers.

  11. Oare la domnu’ Hadean se asteapta baccis la nota de plata, sau el nu e CA COlegii proprietari de restaurante, care isi platesc angajatii ca pe niste gunoaie si se asteapta sa le plateasca clientii salariile din baccis?
    Decat intreb, daca domnul cu fite ce arde padurea cu mandrie isi trateaza angajatii ca un roman sau e mai presus de cei pe care ii ridiculizeaza.
    Cat sunt salariile la sef Hadean la terasa?

  12. Bai ce natie de cioflingari suntem: articolul asta are 0 relevanta insa are mai multe comentarii decat mozeriile pe care le face dulapul si pnl/psd…. ne meritam soarta.

    Sa creasca pretul la curentt de 10 ori, sa nu mai puteti plati. Poate asa va mai treziti la realotate

  13. Respect Adrian Hădean. Abia aștept vara viitoare să mănânc ceva bun la restaurantul tău. Tare articol.

  14. Adica daca am un eveniment si rezerv 40 de locuri, trebuie neaparat toata lumea sa vina intre 17:50 si 18:00 ca sa nu se supere ospatarul ca tre sa faca mai multe drumuri sau? ba cat de gretos esti cu tot cu gratarul tau de meltean cu figuri ieftine.

    • Da normal ca trebuie sa vină la ora exacta toți, ca de aia se numește programare …ca dacă nu vii la timp nu se poate ocupa de tine, ca daca vii mai devreme omu are alta treabă, face pregătiri..
      Da tu fiind un inapt, care spune ca pe banii mei fac ce vreau, n ai de unde sa știi de maniere și punctualitate.
      Dar pe cât de prost ești, important este ca ai telefon și internet, să mai scoți o prostie din tine sa mai vadă și alți inapți ca tine ca tu ai dreptate, ca pe banii tai faci cum vrei …

    • Bai sghg.. sau cum ti-o spune, exact despre ăștia ca tine spunea omul. Dacă cu adevărat ai avea evenimente cu 40 pers ar fi trebuit sa știi ca acestea se organizează altfel, se negociază prețul, meniul, poziția meselor, nr de persoane la o masa, decoruri, intervalul de timp de primire a oaspeților, inclusiv se pregătesc și niște porții în plus dacă vin mai mulți invitați pe care nu le plătești dacă nu se consuma. În locul tău cata vreme nu ne putem vorbi fata in fata cu interlocutorul tău, indiferent cine este, nu qsi folosi

  15. Vaaaai! Priviţi la mine ce geniu neînţeles al bucătăriei sunt eu! Sunt atât de geniu neînţeles al bucătăriei încât ştiam că litoralul românesc e o mizerie, dar am ales să fac afaceri aici şi acum sunt supărat că nu e Coasta de Azur! Ce genial sunt eu! Mă dau singur cu capul de pereţi şi apoi înjur tot eu pereţii pentru că sunt tari şi mă doare capul că m-am dat eu singur cu el de pereţi! Sper să se schimbe toată populaţia României pentru că m-am ofticat eu pe facebook şi de la anul să fie pe litoralul manelist ca în Elveţia!

  16. Toți au de învățat! Și cei buni și cei rai!
    Oricum FELICITĂRI DOMNULE HADEANU ȘI SA NU CEDAȚI! Aveți încredere în dumneavoastră și numai pentru ca aveți dteptate!
    Felicitări și numai bine pe mai departe!

  17. Dl. Hădean este plin de frustrări! Că oamenii sunt melteni și nu-i apreciază bunătățurile, că alții vând căcat și câștigă mult, copii aleargă printre mese, alții vor să-și facă poze la grătar sau sa guste din cărnurile de pe el, altora li se par prea mici sau prea scumpe porțiile, unii sunt deranjați de fum iar alții vin prea devreme, curentul costă prea mult iar chelnerii vor salarii mai mari… și lista poate continua, sunt convins! Îi dau un sfat d-lui. Hădean: poate ești un bucătar bun, dar asta nu este suficient ca să conduci un restaurant de lux pe litoralul romanesc! Buni sau răi, ăștia sunt turiștii români și cu ei vei dansa in fiecare vară! Dacă nu vei ști să te adaptezi, nu vei supraviețui pentru că ei nu se vor schimba că vrei tu, tu trebuie sa te schimbi! Succes!

    • Imi luasi vorbele din gura, au vandut mai bine ceilalti rahat decat el bunataturi :))) sa ramana in bucatarie ca nu e de el antreprenoriatul.

  18. Cine câștigă bine nu sta in Romania in concediu și ăla care muncește pe 1360 Ron majoritatea ăla nu îți dă ție bani să mănânce vita japoneza sau mai știu ce ficat de sirena la grătar .Ăla mănâncă o ceafa de porc cu cartofi și bere așa că nu te plânge .până la urmă ești un bucătar care face 3 feluri de carne la grătar daca continui cu talentele probabil vei fi singur in restaurant fara clienți

  19. deci mai pe scurt chef vrea oameni cu foarte multi bani, educati si cu bun simt.

    in schimb i-a avut doar pe aia cu foarte multi bani, si atat, sau aia care au mimat ca au bani si atat

  20. Hadean hadean, sa-ti dam uie si bulan….daca tu nu ne vrei, noi pe tine nici atat…..apus placut!!!

  21. Omul asta merita! ma duc la vara sa mananc o data la restaurantul lui.
    Mai ales daca mesajul de pe feisbuc i-a izgonit pe astia pe care-i descrie fidel.
    Sunt de la mare si am zis acum cativa ani ca de aici, daca te uiti in jur, obtii o buna radiografie a natiunii. Cine mai respecta munca, cine mai cere calitate? Mult si prost e alegerea azi, se vede si cand cantaresti clientul, din priviri, cu cantarul, cantarul pentru saci de faina.

  22. HORECA este sinonim cu hoti, banditi, jepcari.

  23. Si uite asa,la sfarsit de sezon,cu buzunarele pline de pe urma acelora pe care acum ii infiereaza cu ironie ca fiind nepoliticosi,slabi cunoscatori ai fineturilor culinare (daca nu accepti sa inspiri fumul gratarelor cu lemn uscat de doi ani te trec pe microunde!😂😂) si chiar obraznici,acesti ..HORECA ne arata fix adevarata lor fata. Cu siguranta sunt si destui clienti necivilizati si ignoranti . Cu toate astea nu ai dreptul la o asemenea „plangere publica in care sa arati cat de greu ti a fost si cat lemn ai ars😂😂”in conditia in care le ai luat banii tuturor atat finilor cunoscatori cat si a celor mai neciopliti. Exista si optiunea selectarii clientilor dar asta a exclus o din start. Sa fie oare pt ca banii nu au miros?😂😂 Esti doar un lup moralist si atat. Restul este can can

    • Absolut decent comentariul. Domnul ( se presupune că ar fi voce in domeniu ) uita esența, niciodată nu îți poți impune respectul celor din jur, trebuie să îl câștigi. Daca as fi un turist pentru litoralul nostru as evita genul asta de bucătar – gânditor – scriitor – critic cu aer de maestru.

  24. Ne scuzati maestre ca nu avem scolile culinare inalte ca dvs. Suntem si noi niste consumatori veniti pe litoral si nu stim sa apreciem inalta dvs intelepciune culinara… Noi prosti, astia de am intrat in carciuma matale si ti-am lasat 5 pachete de tigari cand, de fat nu faceau nici 2.
    Stai prost cu bunul simt si cu educatia… daca nu-ti convine mergi afara si fa bucatarie sa vedem daca rezisti un sezon cu atitudinea asta de carciumar obosit.

  25. Fara supărare domn’ bucatar/patron, dar adevarul e undeva la mijloc. Problema ta e ca nu intelegi ca oferi (sau crezi ca oferi) unor oameni o experienta de care nu sunt interesati ori nu o inteleg.
    Din experienta proprie ifosele astea de patron nu isi au acoperire in servicii, cum nici ifosele clientilor nu isi au acoperire in educatie culinara.
    Cel ma onest e sa oferi oamenilor mancare ca la mama acasa pentru a le trezi emotii, la un pret rezonabil (arunca o privire la vecinii unguri de aici sau de peste graniță).
    Apropo, o masa într-un restaurant cu pretentii presupune o experienta aparte la care contribuie patronul, bucatarul, ospatarii, locatia, etc. Nu conteaza marca gratarului daca ospatarii te privesc crucis si te bat pe chelie precum Benny Hill.
    Esti prea tafnos, incearca niste pastile!

    • Daca te axezi pe o nișă, asuma-ti si numarul de clienti si nu te astepta ca toti sa se inghesuie la carciuma dumitale. Sau mergi in Elvetia, Austria, unde puterea de cumparare si atentia fata de calitatea mancarii este cu totul alta.
      Din pacate, romanii nu isi permit anumite extravagante, vor sa mearga o saptamana in vacanta si sa nu le chioraie mațul de foame. Isi cumpara cat si ce isi permit. Ii condamni??…

  26. Ia deschide matale un restaurant cu titlul „papa bun pentru civilizați” si sa vezi cum o să ai și clienți fără fițe și liniște necondiționată.
    Pe pretențioși lasă-i sa mănânce la all inclusive sa-și dubleze burțile de neam-prost. Ăștia n-au auzit de bun simț sau de respect față de cei care muncesc, sau față de cei care vin sa se simtă relaxați la o cină cu apropiații.
    Ăștia cred că trebuie ca un copil să fie lăsat ca vaca in lucernă, sa facă ce-i trece prin capul lui, doar ca asa e trendul, aștia se vor poziționa pe palierul social meritat. Va fi o selecție pe care societatea o așteaptă.
    Cine te-a înjurat, bine a făcut. Nici nu si-au dat seama că e segmentul de grobieni de care ai scăpat. Ghiolbanu’ care te-a înjurat se simte superiorul care ti-a dat o lecție, dar habar n-are ca mai sus nu va putea niciodată sa fie.
    O, sancta simplicitas…

  27. Bravo nene! Ți-ai făcut așa o reclamă, că probabil la anul nu o să-ți mai calce nici p*lea cârciuma. Te comporți fix ca cei pe care-i critici. După ce ți-ai burdușit buzunarele, te ca*ci în ventilator.

  28. O Steaua României la Adriean Hădean! Care a demascat de unul singur corupția societății româneşti! Şi o pensie specială la Adriean Hădean! Care s-a sacrificat să facă bani şi emisiuni pentru țară! Epoleți nu-i mai dăm, că n-are nevoie la UM DIGI24.

  29. Daca restaurantul lui nenea asta e asa de aglomerat ca trebuie sa mananci la foc automat, am sa-l sar si am sa ma duc undeva unde pot manca decent relaxat, preferabil fara rezervare.

    Stai… e pe litoralul romanesc? Sa si-l pastreze.

  30. Mulți dintre voi nu ați înțeles nimic din articol. Păcat!

  31. Singurul defect al articolului este …că a fost scris cu prea mult bun simt.. la un asa comportament al „minunatilor” turisti exprimarea lui Adi e prea eleganta.. din motive lesne de inteles s-a abtinut mult dar.. relatarea trebuia facuta in cuvinte cu adevarat dure.. dupa chipul si asemanarea asa -zisilor clienti!! Si… citind din comentariile de mai sus… ce legatura are puterea de cumparare a romanilor, faptul ca sunt necunoscatori intr-ale bucatariei… cu vrerea halcii de carne direct de la grătar, cu „dorința parintilor Mariei de a face poze la gratar si altele asemenea?? Nicio legatura… toate astea au legatura cu lipsa crasă de educație!!!

  32. Rămânem în veci o nație irecuperabila….

  33. sincer, la cate reguli emite nenea asta (nu ca nu ar avea dreptate per ansamblu), mi-ar fi pierit cheful. zic „mi-ar” pentru ca oricum nu m-as duce la asa ceva nu vad sensul si nici nu pot sa mananc atata la o masa. ce sa fac cu atatea feluri? dar e mai bine si pt el si pt mine.

  34. Nu am cuvinte de mulțumire pentru acest om care descrie în detaliu specia „consumator de sezon”. Adevărul doare, dar e adevăr.

  35. Am fost la mare de minim 20 ani incoace… Dar asa ,,meseriasi,, in bucatarie, si niste preturi mega-incredibile si nesimtite, nu am intilnit… In tara vorbesc , fiindca peste hotare, vizitata recent, de aceea chiar pot face diferenta, e incomparabil cu voi, ca si servicii si servire, masa, tot, etc… Asa ca mucles domnule-sunteti toti in aceeasi oala de hoti-nesaturati cu servicii ZERO! TOTI FACETI PARTE DIN ACEEASI TAGMA!

  36. „Apropo de utilități, factura la curent pentru restaurantul nostru de la mare e pe la 40.000 de lei pentru sezonul încheiat acum, aproape că mă bucur că n-am putut deschide înainte de 15 Iulie.”
    Atunci de ce mai deschizi, Hădene? Lasă-ți șandramaua închisă, și să vezi ce economii o să faci!

    „Apropo, în prețul unei fripturi intră și lemnul ars. Fumul înghițit de mine, arsurile de pe mâini și orele de muncă la +65 de grade Celsius nu le-am inclus. La anu’ o să o fac, deci o să fie un pic mai scump.”
    Păi zi așa! La anu’ o să fie mai scump. Nu că ofer eu ceva în plus, ci pentru că vreau să-mi scot arsurile de pe mâini, iar voi o să mi le plătiți!

    Hădene, dreptatea ta e pe undeva pe acolo, nu zic nu, dar felul în care pui problema îți ia tot dreptul de a te plânge.
    Ai dat peste melteni. Grozăvie! Știm și noi că sunt vecinii noștri, și ne plângem pe unde putem. Tu, în schimb, faci schimb de impresii cu ei pe la posturi de tembeliziune. Iar apoi vii și te plângi că-ți vin ăia mai devreme la masă.
    Cu ce te deranjează că-ți vin ăia mai devreme, dacă au programare la ora X? La ora X îi servești! Și nu mai motiv să-i bârfești pe site-uri obscure!

    Iar cu „de mâine va fi mai scump”, nici nu știu ce-ai vrut să obții. Mai mulți melteni, că ăia or să se înghesuie la „mai scump”, sau mai puțini clienți, ăia care chiar muncesc pe banii lor?

    Revizuiește-ți atitudinea, bucătarule!
    Nu vrei melteni, rămâi să gătești vită Kobe pentru ăia cu bani. Și, surpriză!, tot meltenii or să-ți vină! Restul știu prea bine cât costă banul, și n-or să-l irosească în spelunci pe care scrie Hădean și atât!

    • Habar n ai pe lume traiesti, de unde vine omul asta sau ce vrea sa spuna. Bucatarule….probabil esti postac PSD si nu esti nici singur. Iar de inteles nu e obligatoriu…

  37. Dacă tot te compari cu de Niro ține crâșma deschisa acum, sa o caute lumea în extrasezon si atunci ai tot dreptul sa dai cu muci si flegme în fripturile clienților, atunci când vei rezista în extrasezon inseamna ca ai muncit cu adevărat, pana atunci ești tot un fripTurist care vinzi un că cat glazurat flambat la jar.

  38. Ați văzut și pensionari în acest restaurant sau terasă, ce-o fi ea? … sunt tare curios!!!!!!!!!

  39. Stiti episodul ala din Seinfeld cu Nazistul cu supa? Nu stiam ca s-a apucat de fripturi la gratar

  40. Comentatorii de pe aici sunt mai rau decat clientii.
    Adi a descris o realitate a societatii românesti din secolul 21. Sa ne fie rusine…
    Foarte bine face ca de/scrie… poate citesc unii si învata cum sa se comporte in viitor.
    Tăranii de la oraș sa se duca la turci, sa se faca acolo de rah.

  41. Scutiti-ma de vulgaritatile de limbaj va rog.

  42. Si cititorii, ca si clientii, fel de fel…ii recunosti dupa juma’ de fraza pe ghiolbani : agresivi, plini de ei, le-stiu-pe-toate-n-au dubii.
    Adi e un tip destept, civilizat, bun si la cratita (nicio rusine) si la gratar dar si la legat fain si articulat destule vorbe. Imi place, intotdeauna mi-a placut. Atat doar ca spune adevaruri care nu ne fac sa ne simtim prea confortabil, ce oroare !

  43. Lacrimi tardive și regrete târzii… La ce s-o fi așteptat când a purces la afacere? Nu cunoștea publicul-țintă? A lucrat in alt domeniu până atunci?
    Trei sferturi din populație, poate mai mult chiar, se încadrează perfect în povestirile amuzante (pentru mine) de mai sus.
    Era o vorbă cu mărgăritarele și porcii…
    Un sfat de la un om care gătește bine (doar pentru el, acasă): renunță la fițele cu lemne uscate ani in șir, bagă cărbuni, bagă Vegeta, bagă cuburi „magice”, bagă în preț, baga la portofel… După atâta băgat te-ai scos, e rețeta garantată a celor din breasla alimentației publice.
    Nu le mai schimbi năravul consumatorilor în vremurile astea.
    De aia nu mă mai duc eu la restaurante, că-mi place ieftin și bun, iar ei îmi oferă opusul.

  44. Ma ocup de un magazin alimentar, nu știu ce este un concediu de odihna de mulți ani, din lipsa de personal. Când făceam echipa doar atât îmi doream să iau cursuri de formare în bucătărie cu Adi Hadean.Cand am ocazia îl urmăresc cu bucurie și fericire, acolo în bucătărie ma bucur de orice rețeta pe care o prezintă.

  45. O cam arde pe basini. Munca lui trebuie apreciata, angajatii sai plateasca cu trei lulele iar preturile la meniuri fara limita ca de ,,Sef bucatar Hadean”. Dupa ce ca au preturi in bataie de joc ar vrea sal pupi si in cur ca de tu ai gasit banii pe marginea drumului si nu ai muncit pentru ei. Atat timp cat pe tine te doare in cur ca la client ii cur ochii ca la mâț de la fum si put hainele de pe el parca a fost la afumatoare, tu sef Hadean astepti ca omu sa vina la tine si sa zica,,Sa traiesti nea Hadean si multumim ca tiai batut p_ _a de noi” . Nu va mai plangeti atat ,la mare patronii dau salarii mizere,exploateaza angajatii la maxim si preturile sunt foarte exagerate. Sa vii sa spui ca oamenii nu vor sa stea cu ochii in fum asta inseamna nesimtire.

  46. Asta-i daca i dai nas lu’ bucătar, sare la gitul tau. Școala „Prostii și câștigi a învins”. Exarhul a învins, sus bucătării, jos pretentiile, sus preturile, jos mofturile….
    Vedem la anu’, cine o mai fi…..Dv ajuta sa plecam toți la greci, nemți…turci acolo cu 15 euroi chiar halești bine nu manjeli de farfurie a la Hădean puțin și prost.
    AleluiA.
    Mi e scârbă!!!

  47. In concluzie Romanii descriși mai sus nu respecta calitatea. Ar vrea mașină de lux la pret de căruță, mancare de rege la pret de bazar, si asa mai departe.
    Sper ca Adi Hădean sa găsească o solutie mai buna anul viiitor pentru a putea selecta clientela.
    Nu vreau sa par arogant dar cred ca o să reușească acest lucru. Respect

  48. Minunat acest material un puzlle de idei trairi si sentimente, e foarte bine asa ca lucrurile trebuie spuse, explicate si lamurite daca se poate pentru cei ce stiu citi si pot intelege pentru restul nu cred ca exista remediu. Resoect si stima pentru cine sunteti si ce faceti. Si nu in ultimul rand pentru efortul si desavarsurea, poate chiar patos in ceace oferiti. Respect maestre.

  49. lol, ce arogante de ipocrit are bucătarul lui peste, ce victimizări de limax, mars la căcat

  50. sa isi mute afacerea in Mamaia la figuri
    merg oameni sarac pe litoral care prefera sa manance o shaorma decat sa dea 200 pe un gratar ars cu lemn uscat de 2 ani
    vrea sa scoata bani din bucatarie… atunci sa faca döner sau shaorma si o sa fava bani si cativa mititei
    mancarea se fite e pt Mamaia unde merg prostii care trudesc 1 an in strainatate ca sclavii si se sparg in figuri un weekend…
    sa deschida restaurant romanesc in germania daca vrea bani ca mananca pe aici lumea.. ciorba de burta la turci

    • Credeți-mă că și în Corsica te întâlnești cu același fenomen. Și nu sunt români clienții, sunt de-ai lor. E generalizată treaba. În vacanță fac pe „șmecherii pe burta goală” o grămadă de neica nimeni. Cine e în industrie cunoaște despre ce vorbim. Zi frumoasă!

  51. Cine este mare șef ăsta?

  52. Cred ca tu ai mai multe figuri in cap decat clientii tai care iti platesc serviciile si te imbogatesc. In loc sa inchizi afacerea, mai ai si tupeul sa-i chemi la anu sa revina, asa ca ti-ai dat arama pe fata, adica aroganta🤪