G4Media.ro

ADI Transport Public București fură startul conferinței lui Nicușor Dan și prezintă…

Foto: Trenul metropolitan (sursa: Facebook / Nicusor Dan)

ADI Transport Public București fură startul conferinței lui Nicușor Dan și prezintă toate detaliile despre viitorul tren metropolitan

Trenul metropolitan Bucureşti – Ilfov va putea fi folosit din 2024 de locuitorii din regiune, alături de autobuze, troleibuze, tramvaie şi metrou, potrivit unui comunicat al Asociaţiei de Dezvoltare Intercomunitară pentru Transport Public Bucureşti-Ilfov (TPBI), transmis, marţi, AGERPRES.

Astfel, în viitor, distanţa de la Snagov la Gara de Nord ar putea fi parcursă în circa 30 de minute, faţă de un interval de timp aproape dublu necesar unui autoturism în condiţiile actuale de trafic.

Viitoarea reţea de tren metropolitan Bucureşti – Ilfov va fi prezentată, miercuri, la o dezbatere organizată în cadrul „Săptămânii europene a mobilităţii”, la care vor fi prezenţi primarul general Nicuşor Dan şi preşedintele Consiliului Judeţean Ilfov, Hubert Thuma. În cadrul conferinţei, publicul va putea afla ce anume presupune demararea unui astfel de proiect, care sunt investiţiile necesare, ce s-a realizat până în prezent şi care sunt paşii următori.

Pentru introducerea serviciilor de tren urban şi metropolitan, TPBI a ţinut cont de reţeaua feroviară istorică din zonă. Astfel, au fost propuse să funcţioneze 16 servicii (linii). Într-o primă fază, prin utilizarea infrastructurii feroviare existente, va putea fi asigurată o viteză comercială ridicată (peste 40 kilometri / oră).

Prin realizarea investiţiilor necesare pentru introducerea şi, ulterior, dezvoltarea serviciilor de tren urban şi metropolitan Bucureşti – Ilfov se urmăreşte crearea unei noi alternative la transportul cu maşina personală în Regiunea Bucureşti – Ilfov.

Totodată, vor fi reduşi timpii de călătorie necesari navetei, asigurându-se o legătură de transport între localităţi, în interiorul Capitalei, precum şi între Aeroportul Internaţional „Henri Coandă” şi celelalte localităţi din regiune, inclusiv către polul de cercetare de la Măgurele şi zonele turistice Snagov şi Cernica. Un alt efect ar fi implementarea unor proiecte de regenerare urbană în zona de cale ferată, precum şi crearea de noi oportunităţi pe piaţa forţei de muncă.

Sunt propuse 16 servicii (18 linii): Gara de Vest – Răzoare – Progresu – Jilava – Vidra; Gara de Nord – Gara de Vest – Progresul – Veseliei; Gara de Nord – Pantelimon – Progresul – Veseliei; Gara Obor – Chiajna – Gara de Vest – Cotroceni; Gara Obor – Jilava – Gara de Vest – Cotroceni; Orbital Bucureşti; Gara de Nord – Aeroport T1; Gara Obor – Aeroport T1; Gara Obor – Gara Băneasa – Aeroport T1; Gara Obor – Tunari – Aeroport T1; Gara de Nord – Aeroport T2; Gara de Nord – Chitila – Scroviştea; Gara Obor – Brăneşti – Islaz; Gara de Nord – Chiajna – Domneşti; Gara de Nord – Chitila – Săbăreni; Gara de Nord – Mogoşoaia – Grădiştea; Gara de Nord – Căciulaţi – Snagov; Titan Sud – Tânganu.

sursa: Agerpres.ro, sursa foto: Facebook/ Nicusor Dan

Publicitate electorală

Urmărește mai jos producțiile video ale G4Media:

Susține-ne activitatea G4Media logo
Donație Paypal recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează

Citește și...

15 comentarii

  1. Românul e cu nasul pe sus.
    Prefera masina personala pentru confort, pentru a nu se ingramadi cu toata lumea needucata.
    Ar vrea Bucurestiul sa fie ca Parisul…
    Visați BigTime cu Cîțu de coadă..

    • Nu!. Doar pentru ca aici transportul public nu este conceput sa raspunda asteptarilor publicului. Organigrama este conceputa pe acelasi principiu ca acum 50-70 de ani: sa simta omul muncii ca i se face un favor daca in drumul de la pct A la B gaseste si un mijloc de transport, din intamplare pe directia lui de mers. E drept ca si tarifele de calatorie sunt tot un fel de pomana. Dar, putin platesti, putin primesti.
      In orasele adevarate te poti deplasa intre oricare doua puncte fara timpi morti si distante mari intre legaturi. Nici nu-ti trece prin cap sa mergi prin Hamburg sau Londra sau Paris (exemple la intamplare) cu masina proprie daca nu e ceva special…
      Acolo toate se leaga, aici toate sunt de-an curmezisul, gandite parca special sa impiedice fluenta.
      Nu c-ar fi simplu de rezolvat, dar e nevoie de oameni care pot gandi niste planuri mai complexe – asta, inteligenta functionala, e o marfa fara valoare in ro.

  2. Interesantă Linia Gara de Nord – Chiajna – Domneşti, care nu ajunge prin Bragadiru şi Măgurele la Progresul, deşi există cale ferată.
    Dacă nu apar precizări pe o hartă, ar fi semn rău pentru perspectiva de mare laser a Cercetării româneşti la Măgurele.
    Se dezvoltă ca totdeauna numai Nordul, cum sunt şi jocurile imobiliare.

  3. O alta vrajeala. Cred ca si-a dat seama toata lumea.
    Mare parte din linia veche traverseaza soseaua din Bucuresti. Ce vor face masinile? Vor sta la bariera sa treaca trenul? Adica se va aglomera si mai mult traficul, mai ales la periferie.
    Nu exista gari. Exista niste cocioabe. Peroanele nu sunt la nivelul trenului. Viteza de circulatie e de 40 km/h, probabil va fi maxima. La viteza asta, mai bine o iei la fuga. Asta nu e tren, e caruta.
    Nu exista locomotive. CFR se chinuie de 2 ani sa cumpere trenuri. Frigusor le cumpara peste noapte?
    Nu exista o companie feroviara la PMB care sa aiba capacitatea sa construiasca si sa gestioneze acest trafic. Cine va gestiona? CFR sau Metrorex? CFR nu are trenuri, nu are vagoane, nu are personal. Nu mai exista nici mecanici de locomotiva.
    E usor sa desenezi niste linii colorate pe hartie.
    Trenul la care viseaza Frigusor Dan se poate face in cel putin 10 ani, daca infiintezi o noua companie. Sa construiesti pasaje pentru a nu impiedica traficul rutier. Sa construiesti gari moderne, cu lift, scari rulante, pentru a beneficia de acest transport si perosnale cu dizabilitati sau cu bagaje. Sa cumperi trenuri moderne. Sa schimbi complet linia ferata si sa instalezi sisteme de protectie (senzori pentru miscare, senzori pentru vant, pentru ploaie, pentru franare de urgenta). Un astfel de sistem ne costa miliarde de Euro, in niciun caz 500 de milioane de Euro cum debiteaza Frigusor Dan. Numai un tren costa cel putin 10 milioane de Euro. Imaginati-va ce puteti face cu 500 de milioane. Cumparati 50 de trenuri si ati terminat banii.
    Da, daca vrem sa punem asa un tren pe linia aia veche, doar ca sa spunem ca avem tren, se poate. Asa au facut si la Otopeni. Dar cine il foloseste? O sa aiba Frigusor un tren care se va plimba singur. Guvernul va plati degeaba o gramada de bani.
    Mi se pare incredibil ca nimeni nu vede toate aceste probleme si aceasta bataie de joc. Pe bune, noi in 30 de ani nu am fost capabili sa construim 500 km de cale ferata de viteza de 200 km/h si credeti ca in 3 ani astia va vor face tren metropolitan de va zbura prin oras.

    • La asta mă gândeam si eu.
      Adaug că statia multi de la Basarab are lifturile stricate de ani de zile si nici scările rulante pentru urcare nu mai știu cum funcționează.

      De fapt, prima lor grija referitoare la tremvaie si trenuri urbane ar trebui sa fie înlocuirea șinelor (ca huruie vagoanele pe fierul ala vechi) si repararea cailor de acces in statii pentru cei cu mobilitate redusa (includem aici si cărucioarele pentru copii, si babele mai putin sprintene, si fotoliile rulante).

      Si, pentru îmbunătățirea mobilității, toti avem nevoie de un asfalt fara gropi, denivelări, treceri accidentate cu sinele de tramvai in intersectii, celebrele damburi aparute după ce au trecut doreii sa vada de vreo teava. Daca tot sunt harnici, ar ajuta borduri la nivelul carosabilului la colțurile trotuarelor, nu doar unde ar trebui sa urce mașinile si trotinetele pe trotuar…

    • Adaos pentru linia de la aeroport, apropo de viteza: Am folosit trenul sâmbata. De la aeroport la statia Mogosoiaia am avut impresia ca sunt într-un dric. Pe linie noua, da? Cu totul 20 min pe 19 km.
      Ce viteze se vor realiza pe batrâna linie de centura?

  4. Hai, recunoaste ca nu te-ai vaccinat…
    Bugetar conservator, cati de-stia ca tine „nu se poate” am halit intinsi pe paine.
    Maine, poimaine ti se apropie apocalipsa, se taie si pensii speciale, sporuri nemeritate, o sa lucrezi 9-5.
    Nici bilet de tren n-o sa-ti mai permiti Ti-o promit eu si toti cei ca mine care nu s-au clintit si nici aplecat.
    Iti doresc o seara frumoasa cu toate gandurile negre care te apuca citindu-ma. Esti doar mizerie. Doar atat.

  5. Linia ferată trebuie să fie doar pe centura capitalei, cu stații intermodale unde sa ajunga metroul, tramvaiul si/sau autobuzul. Exemplu concludent este strada Liniei din cartierul Militari care trebuie transformată într-o zonă verde cu arbori și cu zone de relaxare. De ce sa aduci trenul intr-un oras si asa sufocat de masini, când ai deja metrou si lunii de tramvai, autobuz, troleibuz? Modernizată Gara de Nord, Basarab, Progresu, Obor si activata lumea sa meargă cu trenul, este simplu dar nu se vrea…

  6. Sa termine mai întâi liniile din București și mai vedem

  7. din 2024? ok, succesuri.

  8. In loc sa se concentreze pe linii noi de metrou si tramvai sau prelungirea acestora in zonele in care nu sunt prezente, au emis aberatia asta, care duce la timpi de calatorie mai mari decat cei actuali (indiferent daca sunt cu masina sau metroul).
    mai si dau autorizatii de construire ca sa indeseasca blocurile, parca nu e suficient de aglomerat

  9. A, păi dacă participă Hubert Petru Ștefan Thuma, e cu totul altă poveste. Omu’ are școală, e pregătit la furăciune… Așteptăm cu interes!

  10. Ăștia de la TPBI bat câmpii rău de tot .Tot ce se întâmplă rău în transportul in comun din capitală este din cauza lor.Au scos peste 200 de autobuze din trafic și au mărit intervalul de așteptare al mijloacelor de transport in stații.Asta înseamnă aglomerație mare in mijloacele de transport și timpi mari de așteptare.Totul cu ajutorul TPBI și sprijinul lui Nicușor Dan

  11. Ca tot comenteaza un vaccinat ca vezi doamne ce mult o sa stea la trecere cu rabla personala, pai sa stai, asa trebuie sa fie incurcati soferii de oras, sa mai ia si trenul/transportul public, ca de aia nu mai putem respira in orasul asta toxic, de toti moftangiii si in egală măsură fandositele, videocetizdele care merg doar cu căruța personală, care mușcă din carosabil cate o halcă de 12 m² (masina adică) si polueaza +mănâncă timpul si viața celorlalti ce merg cu transportul.

  12. Vorbe goale,minciuni,mint și ăștia la fel că cei de până acum se laudă cu ce va face peste 3 ani.nimoc nou sub soare, întâi fa ceva și pe urmă te poți lauda.
    ..