Adidas angajează un CEO care a transformat rivalul Puma: Norvegianul Bjørn Gulden, în vârstă de 57 de ani, va deveni director general al mărcii germane de îmbrăcăminte sportivă
Adidas l-a numit pe șeful Puma ca succesor al directorului general demisionar Kasper Rorsted, mizând pe capacitatea acestuia de a reproduce revenirea rivalului său, relatează CNN.
Norvegianul Bjørn Gulden, în vârstă de 57 de ani, va deveni CEO al Adidas (ADDDF) la 1 ianuarie 2023, a anunțat marți marca germană de îmbrăcăminte sportivă într-un comunicat.
Acțiunile companiei au câștigat aproximativ 1% la Frankfurt. Anunțul a fost așteptat pe scară largă după ce Adidas a confirmat vineri că se află în discuții cu Gulden, știre care a făcut ca acțiunile sale să crească cu 20%.
Gulden, care a fost CEO al Puma din 2013, este creditat ca fiind cel care a proiectat o redresare la mica companie sportivă, care a raportat cele mai mari vânzări trimestriale din istorie între iulie și septembrie.
El a condus afacerea de îmbrăcăminte și accesorii la Adidas timp de șapte ani, în anii 1990. Jucător profesionist de fotbal și handbal, el a fost, de asemenea, director general al brandului danez de bijuterii Pandora (PANDY) și este președinte al Salling Group, cel mai mare retailer de produse alimentare din Danemarca.
„Suntem foarte încântați să îi urăm bun venit lui Bjørn Gulden înapoi la Adidas. [El] aduce aproape 30 de ani de experiență în industria articolelor sportive și a încălțămintei”, a declarat președintele Adidas, Thomas Rabe, într-un comunicat. „În calitate de CEO al Puma, a revigorat brandul și a condus compania la rezultate record”, a adăugat Rabe.
Gulden preia funcția pe fondul unei crize tot mai profunde pe piața de origine a Adidas, Germania, și în condițiile în care inflația începe să cântărească puternic asupra cheltuielilor de consum la nivel global. Luna trecută, compania și-a redus previziunile financiare pentru anul în curs, spunând investitorilor că va trebui să intensifice promoțiile de vânzări din cauza traficului mai scăzut în magazinele din regiunea Chinei și a scăderii cererii pe piețele occidentale de la începutul lunii septembrie.
De asemenea, compania încasează o lovitură de 250 de milioane de euro (247 de milioane de dolari) în vânzările din trimestrul al patrulea, după ce a pus capăt unui parteneriat profitabil cu Ye, cunoscut și sub numele de Kanye West, din cauza comentariilor antisemite făcute de rapper.
Produsele Yeezy au generat anul trecut vânzări de aproape 2 miliarde de dolari pentru Adidas, 8% din veniturile totale ale companiei, potrivit Morgan Stanley. Linia a ajutat Adidas să atragă noi clienți și să obțină mai mult spațiu pe rafturile din magazine.
Este cea mai recentă lovitură pentru Adidas, care a vândut anul trecut Reebok pentru mai puțin decât a plătit inițial pentru brandul american de fitness.
După ce mărcile se debarasează de Kanye West, mulți oameni se întreabă: De ce a durat atât de mult
Adidas a declarat că Rorsted va părăsi compania de comun acord la sfârșitul acestei săptămâni. Directorul financiar Harm Ohlmeyer va conduce Adidas până când Gulden va prelua conducerea.
Adidas și Puma au sediul în orașul bavarez Herzogenaurach, unde au fost fondate în 1948 de frații în conflict Adi și Rudolf Dassler.
Urmărește mai jos producțiile video ale G4Media:
Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media
Donează suma dorită pentru susținerea proiectului G4Media
CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867
Deschis la Raiffeisen Bank