G4Media.ro

Administraţia Deltei Dunării ia în calcul limitarea numărului de bărci din rezervaţie

Sursa foto: ARBDD / Facebook

Administraţia Deltei Dunării ia în calcul limitarea numărului de bărci din rezervaţie

Administraţia Rezervaţiei Biosferei Delta Dunării (ARBDD) doreşte să limiteze numărul ambarcaţiunilor care efectuează activităţi de transport în rezervaţie, pentru a proteja habitatele naturale de efectele acestora.

Directoarea executivă a ARBDD, Viorica Bâscă, a declarat pentru Agerpres că în ultima perioadă a constatat o creştere a numărului cererilor de autorizare a ambarcaţiunilor cu o capacitate de până la 12 persoane care transportă mărfuri şi călători în Deltă.

„Am constatat că sunt tot mai multe cereri de permise sau autorizări pentru bărcile de acest tip, lucru care nu a bucurat pe nimeni pentru că în acelaşi timp vedem şi ce ameninţare reprezintă viteza mare asupra stării de conservare a speciilor şi habitatelor. Din păcate, legislaţia nu prevede niciun fel de restricţionare, iar documentele şi condiţiile necesare pentru permis sau autorizaţie sunt foarte puţine şi sumare. Vin tot mai mulţi pentru că sunt tot mai multe controale, iar oamenii nu vor să fie amendaţi”, a afirmat directoarea Bâscă.

Ea a mai spus că din acest an ARBDD va acţiona cu trei radare pistol în rezervaţie şi că aceste verificări au început deja, însă pentru a impune restricţii ambarcaţiunilor trebuie modificată legislaţia.

„Deocamdată nu avem un studiu privind capacitatea de suport a Deltei. Dacă am avea o estimare a numărului de turişti, a transportului, a ambarcaţiunilor, poate vom rămâne cu navele de mari dimensiuni. Ne-or transporta ele mai lent, dar asta se va întâmpla în condiţii mult mai propice stării de conservare a biodiversităţii”, a declarat directoarea executivă a ARBDD.

Asociaţia de Management al Destinaţiei Turistice Delta Dunării (AMDTDD) a postat pe o reţea socială zilele trecute mai multe fotografii în care bărci cu turişti intră într-o colonie de pelicani.

„Până în prezent, avem sesizări privind trei sau patru incidente, dar credem că acest gen de activităţi sunt mult mai dese. Este important că am dat un semnal că asociaţia poate reprezenta o parte a turismului responsabil. Evident că vom lua atitudine faţă de încălcări ale legii şi ale vitezelor. Săptămâna viitoare vom transmite la Căpitănie şi ARBDD sesizările primite. Din fericire am identificat firmele şi conducătorii ambarcaţiunilor care au încălcat legea”, a menţionat preşedintele AMDTDD, Cătălin Ţibuleac.

De altfel, şi unii barcagii din Deltă cer sancţionarea celor care circulă cu viteze excesive şi sub influenţa băuturilor alcoolice.

„De când ne-am schimbat traseele, facem zilnic zeci de kilometri şi vedem fel de fel de lucruri. Cele mai grave sunt cele în care oamenii conduc bărci sub influenţa alcoolului. Poliţia trebuie să fie mai des pe apă, ca să fim noi în siguranţă, noi cei care conducem bărcile cu turişti”, a menţionat Viorel Cersamba, angajat al unei firme de transport din satul Murighiol.

Nici turiştii nu sunt încântaţi de numărul mare al ambarcaţiunilor din Deltă.

„Am fost acum două săptămâni în Deltă şi am mers cu şalupa. Este un trafic de şalupe din ce în ce mai mare. Delta va ajunge un canal navigabil în care turiştii vor circula cu sutele. Pe noi ne-au dus spre pelicani foarte agresiv”, a declarat Costin Lianu, din Bucureşti.

În acelaşi timp, preşedintele Asociaţiei Patronatului în Turism Delta Dunării (APTDD), Dan Iluşcă, contestă necesitatea intensificării controalelor.

„Există un regulament de acces în Deltă pe care l-am negociat timp de opt ani cu autorităţile şi ARBDD trebuie să-l pună în practică. E adevărat că sunt oameni care nu respectă regulile, dar mare parte nu sunt din Deltă. Eu nu sunt de acord ca bărcile să fie oprite de zeci de mii de controale care-ţi dau sentimentul că trăieşti într-un stat poliţienesc. Am fost în toată lumea şi m-am plimbat cu bărcile în zone de război chiar, dar nicăieri nu am fost oprit. Să găsească o altă formă de verificare. Să nu vină în plin sezon să oprească barca la Letea sau mai ştiu eu pe ce canal, fiindcă turiştii se vor simţi ca nişte infractori. Nu cred că ar fi un lucru normal care să sprijine o activitate afectată de pandemie, turismul”, a afirmat preşedintele APTDD, Daniel Iluşcă.

Potrivit ARBDD, acţiunile pentru depistarea persoanelor care circulă în Deltă cu viteze excesive au început deja şi se vor desfăşura zilnic.

Sursa: Agerpres / Sursa foto: ARBDD / Facebook

Urmărește mai jos producțiile video ale G4Media:

Susține-ne activitatea G4Media logo
Donație Paypal recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează

10 comentarii

  1. Si care-i formula de calcul?
    Limiteaza strict la un numar x de barci pe o suprafata de y m2,
    mai ales in anumite perioade ale anului. Punct.
    Asta trebuia sa fie declaratia.

    • Soluția nu asta e, cea mai bună soluție e limitarea vitezei ambarcatiunilor în habitatele piscicole naturale iar încălcarea acestor reglementări, amenzi drastice și interzicerea dreptului de a conduce ambarcațiuni de agrement câte un an de zile, să vezi atunci cum toată lumea va fi mulțumită

    • E un pas înainte, sa se repecte. Soluția e limitarea numarului de cai putere și a decibelilor. Degeaba un număr mai mic de bărci stau mai mult pe apă

  2. Braconajul, aprinsul stufului si „operatorii” care se baga in rezervatie continua… Estul salbatic, autoritati complice.

    • Asi prfera sa fie zinic politia deltei pe apa sa vada si ei cum se.desfasora activitatea celor care sumt in influienta alcolului ca trebuie sa ne ferim de ei ca de dracu pe apa.Si care se de mare cu viteza pe dunare si pe alte canale din delta

  3. de ce naiba nu inchideti delta cu totul? De unde or gasi doar incompetenti sa conduca activitatea in aceasta zona sensibila? Limitati numarul de barci… aveti din intamplare si o firma care va avea exclusivitate pe transport?
    Numarul de barci de transport este legat de cresterea numarului de turisti in zona. Care este alternativa? Vapoarele alea fabricate inainte de ‘89 , o data pe zi si asta doar in sezon?
    Veniti cu solutii inainte de interziceri.
    Ati avut 1miliard de euro de la UE si ati luat 3 radare… chiar si asa, cate amenzi s-au dat? Daca nu sunteti in stare sa faceti un plan de dezvoltare si protectie pe termen lung, aplicati drastic legea si pedepsiti-i pe toti cei care o incalca.

  4. S-a trezit un cretin de ongist sa spuna ca se rupe delta-n 2 de la barci si autoritatile lui peste prajit au gasit solutia, interzic accesul, limiteaza, etc. De ce nu limiteaza vizeza de deplasare dar sa si monitorizeze acest aspect? Asa au facut si cu ursul pu…lii, au gasit chichita cu austriacul ala, au sarit ongistii si acum te mananca ursii in casa si nu intervine nimeni si sa nu aud placa cu padurile, s-au inmultit necontrolat si nu stau in paduri, vineaza in camp deschis, mananca oi, gaini, distrug stupi si tot ce le intra in gheare.

  5. Limitarea vitezei sau motoare de cel mult 15 cp pentru barcile cu out bord si in bord cu suport auxiliar iar cele fara limitarea vitezei motorului de catre specialisti