G4Media.ro

Adrian Câciu: România va avea un buget de investiţii pe care nu…

Sursa foto: Pexels.com

Adrian Câciu: România va avea un buget de investiţii pe care nu l-a avut niciodată în istorie

România va avea în următorii 4 ani un buget de investiţii, coroborat fonduri europene, PNRR şi fonduri publice, pe care nu l-a avut niciodată în istorie, a afirmat, vineri, ministrul Finanţelor, Adrian Câciu, citat de Agerpres.

„Din perspectiva finanţării, statul român nu va avea nicio problemă să rezolve finanţarea. Asta pot să o spun ca declaraţie fermă a ministrului de finanţe. În schimb, statul român, prin ministerele de resort, trebuie să-şi întărească capacitatea administrativă de a implementa proiectele de investiţii, de a ieşi din zona aceasta, din punctul meu de vedere, puţin cam prea exagerată, a întârzierilor prin diverse tertipuri şi juridice dar mai ales de seriozitate a furnizorilor de lucrări publice pentru că în contextul actual pot să spun public următorul lucru: România va avea un buget de investiţii, coroborat fonduri europene, PNRR şi fonduri publice, pe care nu l-a avut niciodată în istorie, în următorii 4 ani. Doi, în legea bugetului de stat veţi regăsi investiţii publice de 7% din PIB. Aş vrea ca la final, rectificarea ultimă din 2022 să nu mă aducă în situaţia ca ministru de finanţe să iau bani de la investiţii pentru că nu s-au folosit. Ce este de făcut, din perspectivă normativă, din perspectivă fiscal – bugetară, din perspectivă contractuală, de la mine, tot sectorul şi pe orizontala sa, atât administrativă, dar şi pe partea de parteneri contractuali, va beneficia de întreg sprijinul astfel încât la finalul anului 2022 să avem investiţii de 7% din PIB. Că sunt pe feroviar, că sunt pe transporturi rutiere, că sunt pe clădiri, că sunt pe diverse obiective, pe porturi, problema finanţării odată cu venirea mea ca ministru, şi voi sta ca ministru cât pot să asigur finanţarea. Nu trebuie să vând iluzii. Eu sigur voi căuta să asigur o finanţare structurală astfel încât cine va veni ministru să nu mai spună „nu am bani”. Nu aceasta va fi cauza pentru care nu se realizează investiţii în România”, a susţinut Adrian Câciu.

El a menţionat că sunt mesaje pe care vrea să le dea mai tranşant în sensul de a încuraja ministerele şi companiile care sunt implicate în realizarea investiţiilor să transmită în orizontală mesajul: „haideţi să ne apucăm de treabă”.

„Toată lumea din această ţară, dar nu numai, se uită la noi şi se întreabă oare cum aţi rămas aşa de încorsetaţi în mecanisme administrative sau tot felul de motivaţii, că a plouat, că nu au fost bani la buget, cu sunt claim-uri, că sunt tot felul de chestiuni şi totuşi la final fiecare guvern spune că nu a reuşit să facă investiţiile. Mi-aş dori ca acesta să fie obiectivul zero al Guvernului României actual şi să reuşească cât mai mult din ceea ce îşi propune. Din perspectiva finanţării nu va exista niciun fel de întârziere şi sunt adeptul formulei prin care împrumuturile statului trebuie să se regăsească nu în consum, ci direct către investiţii. Deficitul public al statului să fie creat pe investiţii şi nu pe alte elemente de cheltuială bugetară. Plecând de la acest lucru vă spun că problema nu va fi la Ministerul de Finanţe, cea mai mare presiune, să spun aşa, va fi pe ministerele de resort, unde eu voi fi colaboratorul onest şi proactiv în a sprijini. Dar presiunea va fi pe dânşii şi pe funcţionarii sau pe angajaţii de la stat din companii, dar va fi presiune şi pe partenerii contractuali”, a subliniat ministrul Finanţelor, la o dezbatere organizată de DC News Media Group, cu tema „Anul european al căilor ferate în România: este nevoie de un Pact Naţional pe Transporturi Feroviare?” .

Acesta a transmis că la propunerea Ministerului de Finanţe deja în prioritizarea investiţiilor Guvernul a aprobat finanţarea a 177 de proiecte de investiţii publice prioritare. Valoarea acestora este de 221 de miliarde de lei, dar nu toate vor fi finanţate în 2022.

Întrebat ce proiecte va finanţa statul pe partea de cale ferată, ministrul a menţionat că bugetul de proiecte se ridică la 2,8 miliarde de lei. Fondurile vor fi însă alocate în funcţie de performanţă şi de necesar, nu vor sta alocate unui minister „doar ca să le luăm la sfârşitul anului”. Cei care au execuţie mai slabă vor pierde fonduri, iar acestea se vor duce pe ceea ce se poate realizaa mai spus Câciu.

Nu în ultimul rând, ministrul Finanţelor consideră că vor fi finanţate în principal proiecte mature, 80% din priorităţile strategice de investiţii sunt proiecte mature, prioritate având şi proiectele care vor fi decontate din PNRR.

Sursa foto: Pexels

Urmărește mai jos producțiile video ale G4Media:

Susține-ne activitatea G4Media logo
Donație Paypal recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează

16 comentarii

  1. Atentie la indexul pretului de consum. Cred ca urmeaza si o inflatie cum nu am mai vazut de ceva timp

  2. Banci de 25.000 lei/buc. in parculetele din satele care au maxim 50 de case? Mergeeee..
    Curata investitie.

  3. Începe și ăsta caCîțu! Record din pix în buget, iar la sfârșit de an 40% din suma inițială ramane nechelruita și se împarte prin rectificare la celelalte domenii! Știm melidia prea bine!

  4. Începe și ăsta caCîțu! Record din pix în buget, iar la sfârșit de an 40% din suma inițială ramane nechelruita și se împarte prin rectificare la celelalte domenii! Știm melidia prea bine!
    Scuze de greșeli!

  5. Vorbaria multa saracia omului. Haideti sa haidem, si haidem sa haideti. Un fel de hei rup, hei rup din anii ’50 dar acolo chiar trebuiau sa faca din greu, ceva, pe Valea Jiului sau la canal. Cum faceti sa ”haideti”? Ca de manari suntem satui, toti ne haideti, de la presedinte la ultimul politician din PSD, PNL si UDMR.

  6. 8 spitale regionale in 4 ani…

  7. Căcâciu ăsta ne crede fraieri.
    Când vorbești de investiții la modul general, nu poți avea credibilitate, căci una e să investești in panseluțe, borduri și bănci prin parcuri (bucuria primarilor și a rudelor) și alta e să investești in educație, mediu, sănătate sau autostrăzi, adică ce ne lipsește nouă, cetățenilor acestei țări.

  8. multumiri domnului ministru ,specialistii nostrii vor sti sa cheltuie fondurile cu chibzuinta .

  9. Si o Datorie Asemenea !

  10. Eu propun ca investitiile sa inceapa cu si mai multe zambile si borduri.

  11. In Rromania se va fura din banul public ca niciodata in istorie…

  12. Nu stiu cine este si ce hram poarta acest Domn Caciu ! Dar as dori sa-i comunic ca el – personal N-ARE NICI UN MERIT pentru acest uras buget pentru investitii in Romania. Si e binevenit ca nici nu-[si puse „fundu-n scaun” alta „scula de doi bani a PSD” – tovarasu Grind, ca si incepu sa ne spuna – in gura mare ca „s-au prnit” prea multe lucrari de „bucati de autostrada” si „gubernul” n-are bani sa le plateasca ! Dar cum veni tov grinda la „gubern” si aparura intarzieri (vezi Comarnic Brasov !!) Acum draga grinda – au venit banii ! Tu cum pui „grinda la lucru” ? Ca ai multe fronturi deschise – multe incrangaturi descalcite, multe lucrari INCEPUTE …. Sa vedem cum te descurci – cu ciracii PSD la treaba ! Tare mi-e teama ca deja cauti si alte motive „de mu se poate ” …

  13. Alt megaloman… dupa zombiliticul PNList iar ne fericeste si asta PSDist cu vreo 3 cioturi de Investitii in Autostrazi si atat!
    Si Multe MIliarde Euro imprumutati la cele mai SCUMPE Dobanzi din UE!
    „Trista realitate de la care pleacă Bugetul: dobânda pe termen lung a ajuns la 4,75% în octombrie și păstrează urcarea.
    2 decembrie, 2021
    Rata dobânzii pe termen lung pentru România a crescut din nou în luna octombrie 2021, până la pragul de 4,75%, potrivit datelor publicate de Eurostat.
    Acest indicator critic pentru obligațiile asumate la contractarea de noi credite a urcat la cel mai mare nivel din martie 2020 (când a atins 4,89%) încoace , după ce în februarie 2021 coborâse la doar 2,65%.
    Evoluția dobânzilor la noile credite luate „a la long” este conformă cu trendul general față de țările UE. Acestea s-au majorat, totodată, în țările central-europene care sunt în afara Zonei Euro și au regim valutar similar cu al nostru:
    în Cehia (de la 1,90% la 2,34%),
    Polonia (de la 1,87% la 2,63%)
    și Ungaria (de la 3,09% la 3,69%).
    Din afara zonei euro, la care aspiră deja prin anticamera ERM II:
    Croația a reușit să obțină condiții mai avantajoase (de 0,37% a coborât la 0,32%),
    iar Bulgaria a crescut la un nivel relativ redus (de la 0,15% la 0,25%).”

    Fix ca zombiliticul tepar si penal si demagog si aventurier periculos!
    Citeam ieri pe cursdeguvernare.ro un articol, il gasiti usor:
    „Cum lucrează CNAIR la autostrăzile Moldovei: analizăm, verificăm, revizuim, completăm.
    10 decembrie, 2021
    Compania de drumuri și autostrăzi CNAIR a prezentat vineri progresele celor 12 obiective de investiţii în infrastructura rutieră din Moldova şi Bucovina, după ce reprezentanții mai multor ONG-uri și ai mediului de afaceri din regiune au mers la guvern pentru a reclama blocaje și anomalii în proiectele de infrastructură rutieră promise Moldovei.
    Mișcarea pentru Dezvoltarea Moldovei (MDM) și alte asociații civice și patronale au sesizat câteva anomalii rezultate din criteriile după care s-au oferit punctaje pentru a ordona lista de priorităților de investiții din Planul Investițional în Infrastructura de Transport.
    Criteriile după care se decide „care autostrada/drum va fi finanțat primul, care al doilea etc, sunt ori netransparente, ori scoase din burtă, după bunul plac al unor grupuri de interese”, remarca Dan Radu, membru fondator al MDM, înainte de întâlnirea cu vicepremierul Sorin Grindeanu, președintele Camerei Deputaților Marcel Ciolacu, directorul CNAIR, directori din Ministerul Transporturilor.
    Întâlnirea a fost organizată RAPID după ce MDM avertizase: „Avem în plan proteste ce pot duce până la blocarea unor șosele importante, o comunicare susținută despre vina PSD pentru lipsa de dezvoltare a Moldovei și altele, care nu le vor pica bine”.
    În fine, a fost reclamată practica de a se începe o autostradă de la capete, și nu de la unul singur, ca să fie utilă.
    Guvernanții spun: ”Așa cere Bruxelles-ul”.
    Participanților care au participat la întâlnirea cu oficialii statului li s-a răspuns că, de fapt, LISTA de Priorități reclamată ar fi doar îndeplinirea unei cerințe „a Bruxelles-ului, ce trebuia livrată rapid, dar NU reprezintă in sine chiar o lista de priorități, toate obiectivele de acolo vor fi realizate”.
    Lista face parte, însă, dintr-un Document oficial, pus în dezbatere publică și care urmează, deci să fie asumat.
    „Corpul de directori de la Minister NU a răspuns unei întrebări simple, deși au fost interpelați de 3 ori, de ce A13 Bacău-Brașov are asigurată în documente întreaga finanțare, de 2,4 miliarde euro, iar un proiect mult mai matur, ca A8, primește finanțare fragmentată de numai 1,9 miliarde, din surse încă neclare”, spune membrul Mișcării pentru Dezvoltarea Moldovei”.
    Precizări CNAIR: analizăm, completăm, verificăm…

    Halucinant, asa-i?!