G4Media.ro

Adrian Criț, directorul STB: Prejudiciul este în momentul de față undeva la…

Sursa foto: Ilona Andrei / G4Media

Adrian Criț, directorul STB: Prejudiciul este în momentul de față undeva la 20 de milioane de lei / Va fi recuperat în instanță de la cei care au provocat această grevă ilegală

Directorul STB, Adrian Criț, a declarat după ședința Consiliului de Administrație de la STB că prejudiciul provocat de grevă se ridică la peste 20 de milioane de lei și a anuțat că banii vor fi recuperați în instanță de la ”cei care au provocat această grevă ilegală”. Criț a mai spus că șoferii riscă desfacerea contractului de muncă dacă nu ies astăzi pe traseu. El a mai spus că șoferii care ies azi pe traseu nu vor fi cercetați disciplinar, potrivit unei decizii adoptate duminică de Consiliul de Administrație al STB.

Redăm mai jos cele mai relevante declarații:

Urmare a celor două hotărâri ale instanței angajații nu au venit la locul de muncă, am fost nevoiți să identificăm problematica există, cu tot ce înseamnă costuri pentru STB, pe de altă parte soluțiile care să ducă la deblocarea situației.

Există două decizii ale Tribunalului București care constată caracterul ilegal al grevei. Aceste decizii sunt executorii. Angajații trebuie să înțeleagă că nu mai pot fi manipulați. Doar verificând rulajul care trebuia să fie efectuat, prestația pentru bucureșteni, prejudiciul este în momentul de față undeva la 20 de milioane de lei.

Din păcate, bucureșteanul a fosts privat de mobilitate, de serviciul de transport public. Bucureșteanul trebuie să poată să călătoarească la locul de muncă, la școală, la spital, în parcuri, să-și desfășoarea activitatea în cele mai bune condiții.

Aceste pagube vor fi recuperate în instanță de la cei care au provocat această grevă ilegală. O evaluare completă o vom avea după ce vom avea un audit economic extern, pentru ca bucureștenii să știe cum le sunt cheltuite fondurile, unde sunt pierderile.

Mă adresez angajaților acum, conducătorilor de vehicule. Consiliul de Administrație a luat azi o decizie prin care poate dispune ca pentru conducătorii de vehicule care intră pe traseu de azi cercetarea disciplinară să nu-și producă efecte dacă nu există fapte de natură penală.

Colateral precizez că orice angajat care îngrădește dreptul unui șofer de a ieși pe traseu va fi cercetat și comunicat organelor de anchetă. Trebuie să știm cu toții că dacă această grevă va continua, angajații nu vor mai beneficia de siguranța locului de muncă.

Dacă  nu se intră pe traseu vom aplica regulamentul intern, care prevede că pentru trei zile consecutive în care angajatul nu e prezent la locul de muncă, poate fi desfăcut automat contractul individual de muncă. Să vină la muncă, e singura soluție pentru deblocarea acestei situații.

Suntem conștienți că marea majoritate a angajaților au fost manipulați de către liderii sindicatului reprezentativ. Suntem conștienți de influența nefastă a acestui sindicat în STB.

Mijloacele de transport sunt finanțate de la bugetul local. Acolo sunt bani publici, e prejudiciu public. Cine face acest lucru răspunde în fața legii.

Sursa foto: Ilona Andrei / G4Media

 

Urmărește mai jos producțiile video ale G4Media:

Susține-ne activitatea G4Media logo
Donație Paypal recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează

33 comentarii

  1. Inseamna ca soferii erau pe langa muncitori si eficienti, iata, aduceau venituri in companie.
    Asa ii tratati voi pe cei care va aduc bani in companie si-si fac treaba cu salarii de mizerie?

    • Precum vezi, NU isi fac treaba…
      Se iau dupa un lider de sindicat care se crede deasupra legilor.
      Cat priveste salariile, nu sunt deloc „de mizerie”… E simplu de vazut asta: locurile libere se vor ocupa imediat, sunt o multime de soferi care si-ar dori conditiile de munca din STB

    • Ba, eu am vazut ca-si fac treaba. Acum sunt in greva pentru ca altii nu si-au facut treaba. Aia trebuie sa plece, nu soferii.
      Lasa vrajeala globalista: soferi pe toate drumurile, ca nu tine. Astazi s-au intors pe traseu 20 dintre soferii vechi, nu dintre noii angajati anuntati zilele trecute, caci aia nu exista.

    • daunele provocate prin grevă ilegală nu sunt echivalente cu beneficiul creat prin continuarea activității. Dau un exemplu simplu de înțeles până și de matale: dacă un nene care are abonament se îndreaptă în instanță împotriva STB și demonstrează că pe data de 21 a fost obligat să ia taxi / uber / bolt etc ca să ajungă la serviciu, și atașează chitanțele fiscale ale deplasărilor în valoare cumulată de 100 de lei, are șanse mari să câștige cei 100 de lei PLUS cheltuieli de judecată care nu pot fi mai mici de 1200 de lei, chiar și pentru o speță atât de simplă. Deci STB va pierde 1300 de lei. Dacă șoferii se prezentau la lucru, STB ar fi câștigat de pe urma abonatului respectiv câțiva lei, cota parte din abonament pentru o zi. Simplu, nu? 😃

    • Johnny, tu faci calcule presupunand? Ce fel de stiinta e asta? Matematica bat-o vina. Pai unde-s bucurestenii sa faca plangeri? Ia sa vad? Abia daca am vazut un bucurestean, hai 2 care sa se planga pe site. In rest doar cunoscutii troli. Cine merge sa faca plangeri? Cati?

    • Faci presupuneri.

    • Nu va plati nimeni, nimic. Cikuma Rosia si-a asigurat slugoii sindicalisti ca ei sunt la putere si vor comanda justitiei sa nu se atinga de ei. Iar justitia, pentru ca incaseaza niste pensii nemeritate de 15.000E/luna, o sa-i lase in pace. Vedem de cateva luni achitarile pe banda rulanta date hotilor din celșe doua ciume: rosie si galbena.

    • Când sunt bani de câștigat se găsesc imediat și mușterii, și nu e vorba de cetățeni, e vorba de avocați, care atât așteaptă, să prindă o companie cu pantalonii în vine, și să-și facă treaba 😀. Într-o speță de asta, aur curat, nu cetățenii vor căuta avocații, ci firmele de avocatură vor căuta cetățenii, și ai să vezi cu ochii tăi publicitate pe facebook și pe internet, cu reprezentare gratis pentru recuperarea prejudiciului (așa cum vezi tot timpul cu reprezentare gratis contra liniilor aeriene pt întârzieri).
      DAR dar dar… hai să zicem că nu va fi niciun proces de daune interese (și marmota învelea ciocolata în staniol 🤣) – există tot felul de alte daune provocate de o grevă ilegală, care sunt directe și concrete, nu presupuse: de exemplu furnizorii de combustibil te obligă să plătești combustibilul chiar dacă l-ai consumat, chiar dacă nu (nu face nimeni contract pentru o mie de tone de combustibil pe zi și după aia stau după mofturile clientului, că azi nu are unde să depoziteze motorina și nu o mai vrea), la fel, energia electrică comandată (se face o prognoză lunară pe paliere orare – o lună are 720 de ore, și în fiecare oră consum atâția mwh). Dacă nu consum, tot o plătesc (o chestiune generalizată, așa plătesc toate firmele energia electrică). Și tot așa, o societate cu o mie de autobuze are zeci sute de contracte, și toate curg zi de zi. Acuma imaginează-ți că ponderea cheltuielilor cu combustibil în bugetul de venituri și cheltuieli este de 70%, adică milioane de euro pe zi, și mai imaginează-ți că beneficiul adus companiei este fix pix, câțiva lei pe zi, pt că este o companie de interes public, nu umblă după profituri, umblă să transporte oamenii cât mai bine și mai repede. E simplu 😀. Dacă greva ar fi fost legală, și s-ar fi urmat toți pașii impuși de lege, atunci societatea avea timp să-și notifice furnizorii, conform contractelor ai un termen de 30 de zile în care poți notifica un furnizor că ai un caz de forță majoră.
      Hai succes cu încercarea viitoare în care să demonstrezi că daunele ar fi echivalente cu beneficiul 😀 (lucru cunoscut ca fiind fals și de un student de anul I)

    • Deci,undeva la 7 milioane/RON pe zi încasări.Parcă nu sunt asa de mulți bani la numărul de angajați (11000) din care 4000 șoferi și restul la ghișeu/birou …abia mai rămân bani de motorină/curent/telecomunicații (ma gândesc ca au telefoane de firmă) și cu siguranță multe alte cheltuieli.210.000.000RON/30 zile ÷ 11000/angajați = 19.000RON per angajat.Dacă era o firmă privată, situația era cu totul altfel. Exemplu Tarom vs (restul firmelor)

    • Johnny, emoticoana e un caz pierdut, initial am crezut ca e cointeresata intr-un fel sau altul, asta macar ar fi reprezentant un factor motivant, dar de fapt ea efectiv e slaba rau in intelect. Se plictiseste acasa, singura in pestera fiind si comenteaza de zor pe aici. Nu intelege niciun argument, nu pricepe nimic din ce se intampla, o da inainte cu aberatiile ei comuniste precum soldatul sovietic, de unde-si trage, de altfel, seva.

  2. Mamaie, matale ești nevasta mafiotului șef, nu? Ca altfel ești tuta rău de tot! Oricum, se mai termină cu un clan mafiot, încet încet dispăreți, fosilelor!

    • Ce e durule, nu faci fata?

    • M-ai prins, e greu să-i faci față uneia ca tine, care are mintea atât de odihnită. Te las, du-te înapoi în peșteră, unde îți este locul!

    • S-a intalnit durul cu dura. Si durul a facut-o pr.oasta si tot dura era aia din epoca de piatra, mda. Durul era desteptul si civilizatul care-i dadea lectii durei. Ipocritule.

    • Bravo, Gigi, să fii dur!
      Să fii șofer ai o mare responsabilitate pe traseu, mai ales în București.
      Oare munca lor e apreciată suficient?
      Oare șefii lor îi înțeleg?
      E greu și de neconceput să elibereze scaunul de șef, de parcă șefia o au pe viață.

    • Dacă liderul de sindicat dispare, eu ce o să fac? Ce job îmi iau eu la vârsta asta? Globaliștilor, lăsați-mă să ajung vie la pensie. Și așa mă doare capul rău de la cât trollez pe site de două zile.

    • Durul nu stie ce sa mai faca, fura nick-uri. E disperat.🤣

    • Fură nick-uri, dar eu fur de la stat. Altă poveste. Doar nu am sa mă chinui ca duru în privat. Ha ha ha, viva pesedea!

    • @🤔 6:12

      Si daca te chinui tu in privat, ce? Poate esti incompetent. Ce stiu eu de ce te chinui? Poate te chinuie invidia.

      Oamenii astia pe langa faptul ca stiu sa-si faca meseria mai aduc si bani in companie. Deci merita un salariu decent.

    • Asa cum merit și eu un salariu decent frecând menta pe banii bucureștenilor. Doar nu sunt proastă să muncesc. Asta-i bună!

  3. Nici un mulțumit nu iese în stradă.
    Înseamnă că au probleme.
    Mulți dintre șefi își tratează subalternii cu superioritate, ca și cum ar fi slugile lor. Mai mult decât atât, de cele mai multe ori, îi și amenință.
    Poate ar trebui să fie mult mai apropiați de cei care muncesc, să le asculte problemele cu care se confruntă zi de zi. Datorită lor își primesc salariile maaaari, mult mai mari decât cei care îndură greul.
    Așa că…o demisie poate ar rezolva problema care persistă și produce neplăceri.

  4. nu isi fac treaba, STBul e subventionat din banii Primariei.

    • Păi atunci să crească prețul biletelor și nu-i mai subvenționează primăria.

    • O variantă ar fi să facă ordine prin birourile în care sunt mulți ,,tăietori de frunză la câini”. Așa ar avea bani să le mărească salariile celor care chiar muncesc.
      Cât despre mărirea prețului biletelor de călătorie, parcă era vorba de gratuitate, de fluidizarea traficului…

  5. Remarc niște nepotriviri. Managerul zice că a pierdut 20 milioane de lei în trei zile, primarul spune ( în alt articol de pe g4) că încasările zilnice sunt de 4 milioane de lei zilnic. E o diferență de 8 milioane de lei între declarații. Cineva minte.

    • altu… mă nene, ce e așa greu de înțeles că daunele și beneficiul NU sunt echivalente? La fel cum tu acasă nu poți să suspenzi abonamentul la telefon și la TV pt o zi, pentru că ai lipsit nemotivat de la serviciu și ți s-a tăiat ziua de salariu, exact la fel o societate comercială NU poate să suspende niciun fel de plăți prin contracte pentru că de 3 zile muncitorii au făcut o grevă ilegală. Daunele sunt MULT MAI MARI decât beneficiul societății (care în cazul STB se apropie de zero, STB nu face profit, pentru că nu ăsta e scopul unei companii municipale). Practic întreg bugetul de cheltuieli al companiei s-a dus pe apa sâmbetei 3 zile, inclusiv plata a 1000 de tone de combustibil pe zi CHIAR DACĂ NU A FOST CONSUMATĂ!!! Așa sunt contractele pe cantități mari, le plătești chiar dacă nu le consumi, pentru că depozitarea are costuri imense, care se apropie de costul combustibilului.

    • Plimba ursul, johnny boy! Nu mai du lumea cu presul! Iti iese ceva cascaval?

    • Promit ca e ultima postare raportat la prostovana cu nick de emoticoana, dar e absolut hilara! Cum se trece de matematica de clasa a patra cum intra in fibrilatii si ajunge la argumentul ei de baza, cum stie ea inca de la grupa mica – „plimba ursul”. Of of of, cat de adevarata e gluma aia cu” inaintea internetului doar familia ta stia cat esti de prost / proasta!” :)))

    • Hai chiparosule ion explica tu cum a calculat manjeru pierderile? Cele 8 milioane de lei pe trei zile, diferența dintre ce a sustinut primarul și ce a susținut el. Știu că îți este greu să înțelegi un text. Dacă erai atent eu am subliniat că cei doi mint diferit.

  6. PSD are un fomist ,care trebuia pus Directoraș .
    Săracul murea de foame și că sa nu moara de foame au blocat Bucureștiul în stil Mafiot PSD.
    Ați văzut PSD-ist muncind ?.
    Nu ,ei doar șefi .
    Ei doar să conducă .
    De asta scriam că trebuie distrus Statul Paralel PSD.

  7. Fraieri trebuia și Metroul sa își închidă porțile dar băieții trebuie sa recupereze banii pierduți în pandemie basca piine și miere ptr UBER,Maxi taxi etc

  8. Daca esti nemultumit de conditii plece, iti dai demisia, cauti altceva. Sa paralizezi un oras in plina pandemie pentru ca tu vrei conditii care momentan nu-ti pot fi oferite, asta denota terorism.

  9. Lasa ca o sa avem soferi ucraineni in curand. Dati-i afara imediat pe toti scuipatorii astia de seminte.