Aeroportul Cluj rămâne în ceață: „Vom upgrada sistemul actual de aterizare instrumentală, dar doar în 2025” / Sistemul achiziționat în 2014 nu face față situației meteorologice actuale
Ceața a fost, este și se pare că va mai fi o problemă pentru traficul aerian de pe aeroportul din Cluj. Sistemul de balizaj sau, așa cum i se spune corect, sistemul de aterizare instrumentală achiziționat în 2014 nu face față situației meteorologice actuale, iar o variantă mai modernă a acestuia este luată în calcul de anul viitor, anunță Cluj24.
„Sistemul de aterizare instrumentală (ILS) de Categoria 2 este utilizat pe durata efectuării procedurilor de apropiere de precizie și de aterizare în condiții de vizibilitate redusă. Sistemul ILS CAT II are următoarele valori minime de operare: distanta vizuală în lungul pistei nu mai mică de 300m; vizibilitatea verticală nu mai mică de 30m.
Cu toate acestea, existenta unui astfel de sistem nu garantează efectuarea aterizărilor. Pe lângă echipamentele existente la sol, sunt și alți factori implicați care trebuie luați în considerare.
Având în vedere influența pe care râul Someș poate să o aibă asupra performanțelor acestui sistem, dorim să vă aducem la cunoștință că, pentru asigurarea condițiilor de desfășurare în deplină siguranță a activității de aviație pe Aeroportul International Cluj, toți parametrii de funcționare ai acestui sistem sunt verificați din zbor în mod regulat”, precizează Aeroportul Sibiu.
Aeroportul Internațional Cluj anunță că a întreprins demersuri pentru upgrade-ul sistemului ILS actual de la CAT II la CAT III, ”dar din cauza complexității implementării unui astfel de sistem, acesta va deveni operațional (la standard CAT III) în anul 2025”, a comunicat Aeroportul Internațional Cluj-Napoca.
Urmărește mai jos producțiile video ale G4Media:
Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media
Donează suma dorită pentru susținerea proiectului G4Media
CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867
Deschis la Raiffeisen Bank