G4Media.ro

Aeroportul Heathrow a început să reia unele zboruri vineri seara după ce…

Sursa foto: © Patrick Rowney | Dreamstime.com

Aeroportul Heathrow a început să reia unele zboruri vineri seara după ce închiderea a provocat turbulențe în zborurile globale

Zborurile de pe aeroportul Heathrow din Marea Britanie au început să fie reluate vineri târziu, după ce un incendiu a întrerupt alimentarea cu energie electrică și a închis cel mai aglomerat aeroport din Europa pentru o zi, blocând mii de pasageri și provocând turbulențe în călătorii la nivel mondial, scrie Reuters.

Heathrow a declarat că echipele sale au lucrat neobosit pentru a redeschide al cincilea cel mai aglomerat aeroport din lume, după ce a fost forțat să se închidă complet în urma unui incendiu uriaș care a cuprins o substație din apropierea aeroportului în noaptea de joi spre vineri, călătorii fiind sfătuiți să stea departe.

Vineri, aeroportul ar fi trebuit să gestioneze 1.351 de zboruri, transportând până la 291.000 de pasageri, dar avioanele au fost redirecționate către alte aeroporturi din Marea Britanie și din Europa, în timp ce multe zboruri s-au întors la punctul de plecare.

Heathrow a declarat că va exista un număr limitat de zboruri vineri, majoritatea axate pe relocarea aeronavelor și aducerea avioanelor în Londra.

„Mâine dimineață, ne așteptăm să fim din nou în plină activitate, la 100% operațiune ca o zi normală”, a declarat directorul executiv al Heathrow, Thomas Woldbye. „Ceea ce aș dori să fac este să îmi cer scuze față de numeroasele persoane cărora le-a fost afectată călătoria … ne pare foarte rău pentru toate inconvenientele”.

Poliția a declarat că, deși nu există niciun indiciu că ar fi vorba de o crimă, ofițerii de combatere a terorismului conduc investigațiile, având în vedere capacitățile lor și natura critică a infrastructurii.

Închiderea nu numai că a provocat neplăceri călătorilor, dar a stârnit furia companiilor aeriene, care s-au întrebat cum a putut ceda o infrastructură atât de importantă.

Industria se confruntă acum cu perspectiva unei lovituri financiare care va costa zeci de milioane de lire sterline și cu o luptă probabilă cu privire la cine ar trebui să plătească.

„Te-ai gândi că ar trebui să aibă sistem puternic de rezervă pentru energir”, a declarat pentru Reuters un executiv de top al unei companii aeriene europene.

Thomas Woldbye, șeful Heathrow, a declarat că sistemele și procedurile de rezervă au funcționat așa cum ar fi trebuit.

„Acesta (alimentarea cu energie electrică) este un pic un punct slab”, a declarat el reporterilor în afara aeroportului. „Dar, desigur, neprevăzute de anumite dimensiuni nu ne putem proteja împotriva 100% și aceasta este una dintre ele.”

Întrebat cine va plăti, el a spus că există „proceduri în vigoare”, adăugând „nu avem responsabilități în vigoare pentru incidente de acest gen”.

Ministrul britanic al transporturilor, Heidi Alexander, a declarat că incidentul a fost în afara controlului Heathrow.

„Ei și-au pus în aplicare foarte rapid planurile de reziliență și au lucrat în strânsă colaborare cu toate echipele de intervenție în caz de urgență și cu operatorii aerieni”, a declarat ea reporterilor.

„În acest moment, nu există nicio sugestie de joc murdar, dar veți aprecia că ancheta păstrează o minte deschisă.”

Companiile aeriene JetBlue, American Airlines, Air Canada, Air India, Delta Air Lines, Qantas, United Airlines, British Airways, deținută de IAG, și Virgin au fost deviate sau s-au întors pe aeroporturile de origine în miez de noapte, potrivit datelor firmei de analiză a zborurilor Cirium.

Acțiunile multor companii aeriene, inclusiv ale transportatorilor americani, au scăzut.

Experții în aviație au declarat că ultima dată când aeroporturile europene s-au confruntat cu perturbări la o scară atât de mare a fost în 2010, când norul de cenușă vulcanică din Islanda a blocat la sol aproximativ 100.000 de zboruri.

În timp ce zborurile sunt reluate, va trece ceva timp până când toate serviciile regulate de pasageri vor reveni la normal.

„Avem colegi din echipajul de zbor și de cabină și avioane care se află în prezent în locații în care nu am planificat să se afle”, a declarat Sean Doyle, directorul general al British Airways, cel mai mare transportator de la Heathrow, care avea 341 de zboruri programate să aterizeze acolo vineri.

„Din păcate, acest lucru va avea un impact uriaș asupra tuturor clienților noștri care zboară cu noi în următoarele zile”.

Pompierii au declarat că nu se cunoaște cauza incendiului, dar că 25.000 de litri de lichid de răcire din transformatorul substației au luat foc. Până dimineață, transformatorul putea fi văzut fumegând, stropit cu spumă de stingere a incendiilor.

Pasagerii blocați în Londra și confruntați cu perspectiva unor zile întregi de perturbări s-au străduit să facă alte aranjamente de călătorie.

„Este destul de stresant”, a declarat Robyn Autry, 39 de ani, profesor, care trebuia să se întoarcă acasă la New York. „Sunt îngrijorată de cât mă va costa să repar asta”.

Prețurile la hotelurile din jurul aeroportului Heathrow au crescut, site-urile de rezervări oferind camere pentru 500 de lire sterline (645 de dolari), de aproximativ cinci ori mai mult decât prețurile obișnuite.

Directori de companii aeriene, ingineri electrotehniști și pasageri s-au întrebat cum ar putea fi obligată poarta de intrare a Marii Britanii către lume să fie închisă de un incendiu, oricât de mare ar fi acesta.

Heathrow și celelalte aeroporturi importante din Londra au fost afectate de alte întreruperi în ultimii ani, cele mai recente fiind o defecțiune a porții automate și o prăbușire a sistemului de trafic aerian, ambele în 2023.

Philip Ingram, fost ofițer de informații în armata britanică, a declarat că incapacitatea Heathrow de a continua să funcționeze a expus vulnerabilitatea infrastructurii naționale critice a Marii Britanii.

„Este un semnal de alarmă”, a declarat el pentru Reuters. „În niciun caz Heathrow nu ar trebui să fie scos complet din funcțiune din cauza unei defecțiuni la o substație electrică”.

Willie Walsh, șeful organismului global al companiilor aeriene IATA și fost director al British Airways, a declarat că Heathrow a dezamăgit încă o dată pasagerii.

Heathrow a declarat că dispune de generatoare diesel și surse de alimentare neîntreruptibile pentru aterizarea aeronavelor și evacuarea pasagerilor în siguranță. Toate aceste sisteme au funcționat conform așteptărilor. Dar, având în vedere că aeroportul consumă la fel de multă energie ca un oraș mic, Heathrow a declarat că nu își poate desfășura toate operațiunile în siguranță cu ajutorul sistemelor de rezervă.

Purtătorul de cuvânt al prim-ministrului Keir Starmer a declarat că există întrebări la care trebuie să se răspundă cu privire la modul în care s-a produs incidentul și că va fi efectuată o anchetă amănunțită.

Urmărește mai jos producțiile video ale G4Media:

Susține-ne activitatea G4Media logo
Donație Paypal recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează

1 comentariu

  1. Femei fierbinți din toată România te așteaptă pe site-ul EROSUSIE18

Pentru a posta un comentariu, trebuie să te Înregistrezi sau să te Autentifici.