G4Media.ro

Agenția de presă americană Associated Press șterge un tweet despre ‘francezi’ și…

sursa foto: Pexels/ Rafael Guimanares

Agenția de presă americană Associated Press șterge un tweet despre ‘francezi’ și își cere scuze după ce a fost ironizată masiv

Associated Press, cea mai mare agenție de știri din Statele Unite, și-a cerut scuze după ce a fost ridiculizată pentru că a avertizat jurnaliștii să nu se refere la „francezi”, transmite BBC.

Contul de Twitter al manualului de stil al AP recomandase jurnaliștilor să evite folosirea lui „the” în fraze precum „cei cu dizabilități, cei săraci și francezii”.

Acesta a spus că acest lucru ar putea fi dezumanizant.

Ambasada Franței a răspuns schimbându-și pentru scurt timp numele în „Ambasada francezilor în Statele Unite”.

„Ne-am întrebat doar care ar fi alternativa la francezi”, a declarat Pascal Confavreux, purtătorul de cuvânt al ambasadei, pentru New York Times. „Vreau să spun, serios”.

Tweetul original al AP a primit peste 20 de milioane de vizualizări și 18.000 de retweeturi înainte de a fi șters.

Acesta a fost luat în derâdere pe scară largă pe rețelele de socializare.

Scriitoarea Sarah Haider a glumit spunând că nu există „nimic mai dezumanizant decât să fii considerat unul dintre francezi” și că un termen mai potrivit era „suferind de franțuzism”.

Ian Bremmer, un politolog, a sugerat ca alternativă „persoane care se confruntă cu franțuzismul”.

După ce a șters tweet-ul, manualul de stil AP a declarat că referirea sa la francezi a fost „nepotrivită”, dar că „nu a avut intenția de a jigni”.

„Să scrii poporul francez, cetățeni francezi etc., este bine. Dar termenii „the” pentru orice popor pot suna dezumanizant și pot implica un monolit mai degrabă decât indivizi diverși”, a scris acesta.

„De aceea, recomandăm să se evite etichetele generale de tipul „cei”, cum ar fi săraci, bolnavi mintal, bogați, persoane cu handicap, persoane cu studii superioare”, a scris acesta.

De exemplu, un termen mai bun decât „săraci” ar fi „persoanele cu venituri sub pragul sărăciei”, a adăugat acesta.

Lauren Easton, vicepreședintele departamentului de comunicare corporativă al AP, a declarat pentru cotidianul francez Le Monde: „Referirea la „francezi”, precum și referirea la „cei cu studii superioare” reprezintă un efort de a arăta că nu ar trebui folosite etichete pentru nimeni, indiferent dacă sunt considerate în mod tradițional sau stereotipic ca fiind pozitive, negative sau neutre”.

Manualul de stil AP este considerat unul dintre cele mai bune ghiduri de stil pentru jurnaliști și alți scriitori, în special în SUA.

 

Publicitate electorală

Urmărește mai jos producțiile video ale G4Media:

Susține-ne activitatea G4Media logo
Donație Paypal recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează

Citește și...