G4Media.ro

Agenţia Europeană pentru Siguranţa Aviaţiei va autoriza reluarea zborurilor cu Boeing 737…

Agenţia Europeană pentru Siguranţa Aviaţiei va autoriza reluarea zborurilor cu Boeing 737 MAX

Agenţia Europeană pentru Siguranţa Aviaţiei (EASA) arată că avionul Boeing 737 MAX este sigur, în urma revizuirii sistemelor de siguranţă, şi estimează că în luna ianuarie ar putea permite reluarea zborurilor cu acest tip de avion, a relatat Reuters.

„Am dorit să efectuăm o analiză complet independentă a siguranţei acestui avion, aşadar am realizat propriile noastre verificări şi zboruri de test”, a declarat la Paris Air Forum directorul executiv al EASA, Patrick Ky.

„Toate studiile noastre ne spun că 737 MAX poate reveni în serviciu. Am început să implementăm toate măsurile (…) Probabil că în cazul nostru vom adopta deciziile care îi vor permite revenirea în serviciu cândva în ianuarie” a mai menţionat reprezentantul EASA, potrivit Agerpres.

Declaraţia sa survine după ce Autoritatea Federală pentru Aviaţie din SUA (FAA) a emis miercuri o autorizaţie prin care avioanele Boeing 737 MAX pot zbura din nou, la aproape doi ani după ce acest avion a fost consemnat la sol în întreaga lume în urma a două catastrofe aeriene soldate cu 346 de morţi şi pentru care este suspectată o funcţionare defectuoasă a sistemului automat de stabilizare în zbor (MCAS – Manoeuvering Characteristics Augmentation System) menit să împiedice intrarea avionului în picaj.

FAA a precizat însă că solicită noi programe de pregătire a piloţilor şi revizuirea sistemului software înaintea reluării zborurilor avioanelor Boeing 737 MAX pe cerul american.

Compania Boeing a continuat să producă avioane de acest tip chiar şi în timpul interdicţiei de zbor, având la ora actuală pe stoc circa 450 de aparate Boeing 737 MAX.

Sursa Foto Boeing 737 MAX/pexels

Urmărește mai jos producțiile video ale G4Media:

Susține-ne activitatea G4Media logo
Donație Paypal recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează

Citește și...

5 comentarii

  1. Sa vedem cine se încumetă să zboare cu ele… Practic le schimbă softul și instruiesc mai bine piloții… Nicio modificare structurală, deși pare a fi o problemă de design = motoare prea mari pt garda la sol prea mica a avionului. Nu poti sa rezolvi din soft o problema de conceptie.

  2. hehe, e un soi de avion de vanatoare :))… astea, fara soft, se duc ca toporul la pamant. Probabil c-au modificat softul, au pus un bec nenorocit de avertizare cand botul o ia in sus (asta era initial optiune; daca il voiai trebuia sa platesti in plus) si acum toata siguranta tine de softul ala. Structura avionului e modificata: motoarele sunt mai in fata si mai jos, se pare, deci centrul de greutate e aiurea. A-l echilibra tine de soft. Sa vedem dacá softul e reliable. Poate pune Putin sau chinezu’ trolii pe el, hehe ! Hai sa vedem, cine-si ia primu bilet ?

  3. De fapt, stirea e ca EASA a decis sa nu adopte directiva FAA care permite reintoarcerea – cu conditii – in serviciu a 737 MAX.
    EASA va publica propria sa directiva in care va impune conditiile pentru ca 737 MAX sa poata zbura in Europa.

    Detalii aici: https://ad.easa.europa.eu/ad/US-2020-24-02

    „However, EASA also found that sufficient reason exists to require certain additional actions, deemed necessary to ensure safe operation of the affected aeroplanes, including pilot training.
    For the reason described above, EASA has decided not to adopt FAA AD 2020-24-02.”