G4Media.ro

Agenţia pentru mediu din SUA vrea să declare emisiile cu plumb ale…

Sursa foto: Pixabay

Agenţia pentru mediu din SUA vrea să declare emisiile cu plumb ale avioanelor mici ca fiind un pericol pentru sănătatea publică

Agenţia pentru Protecţia Mediului din SUA (EPA) îşi propune să declare emisiile de la aeronavele mici cu motoare cu piston, care funcţionează cu combustibil cu plumb, ca fiind un pericol pentru sănătatea publică, transmite Reuters, preluată de News.ro.

Emisiile de la cele 190.000 de avioane de aviaţie generală din SUA care operează cu combustibil cu plumb reprezintă aproximativ 70% din plumbul care intră în atmosferă, potrivit estimărilor guvernului SUA.

Plumbul nu se află în combustibilul care este folosit de aeronavele comerciale.

EPA a declarat că dacă propunerea sa referitor la acest pericol va fi finalizată, va propune ulterior standarde de reglementare pentru emisiile de plumb de la motoarele de aeronave.

Reuters a scris pentru prima dată în ianuarie că EPA examinează din nou dacă emisiile de la aeronavele cu motorare cu piston care operează cu combustibil cu plumb contribuie la un pericol pentru sănătatea publică.

În timp ce nivelurile de plumb din aer în Statele Unite au scăzut cu 99% din 1980, aeronavele cu motoare cu piston sunt cea mai mare sursă rămasă de emisii de plumb în aer.

Expunerea copiilor la plumb poate provoca efecte ireversibile şi pe tot parcursul vieţii asupra sănătăţii, a spus EPA, a declarat vineri administratorul EPA Michael Regan.

”Avioanele care folosesc combustibil cu plumb sunt sursa dominantă de emisii de plumb din ţară”, a arătat acesta.

În 2006, EPA a primit o petiţie prin care se solicita reglementări privind emisiile de plumb de la avioanele de aviaţie generală.

Agenţia a deschis o procedură în 2010 pentru a analiza problema şi în 2015 a declarat că intenţionează să emită o constatare finală privind problema în 2018.

Majoritatea aeronavelor care operează cu benzină de aviaţie cu plumb sunt avioane mici cu motor cu piston, care transportă de obicei doi până la 10 pasageri.

Administraţia Federală a Aviaţiei a anunţat în februarie o nouă iniţiativă care descrie cum să se elimine în siguranţă utilizarea combustibilului de aviaţie cu plumb până la sfârşitul anului 2030, fără a afecta negativ flota existentă de motoare cu piston.

Publicitate electorală

Urmărește mai jos producțiile video ale G4Media:

Susține-ne activitatea G4Media logo
Donație Paypal recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează

Citește și...

5 comentarii

  1. Se stie din anii 80 ca arderea benzinei cu plumb poluează ca naiba.

  2. La fel ar trebui sa faca si cu scuterele care nu ai baie de ulei si la care uleiul se pune in amestec cu benzina. Acele scutere ajung sa scoata un fum foarte innecacios si dens. Scuterele in ziua de azi ar trebui sa fie toate electrice.

  3. De ce nu le-ar interzice pe toate? Deja au apărut d-alea electrice cu autonomie de 200 km.

  4. Apoi aici la noi la Targu Mures, o epava Antonov de vreo 60 de ani, cel putin 10 ore pe zi bâzâie direct deasupra orasului. Cred ca nici nu merge cu benzină ci numai cu plumb. Eu zic că poluează mai mult decat Azomureșul. De unde o fi având clubul ăsta de smecheri atâția bani. Că spirt de masă nu e.

  5. Interziceti tot da-le spanac, faceti totul pe electric cu acumulatori made-n PRC si cipuri made-n Taiwan se stie ( adica tot posibil PRC) iar cand o fi ca la un semn ne vom trezi toti lumea ,,civilizata” la fel ca-n pandemie cand o masca sau un consumabil oarecare s-a scumpit de 20-25 de ori.

    Va veti intreba de ce Evropa nu produce acumulatori Li-Io, LiFePo4, pai simplu pt ca nu are materii prime iar alea aflate prin Africa is concesionate in mare parte tot de PRC.

    O fi trendy doar pe baterii dar nu e sustenabil in niciun fel , sunt moatoare termice derivate din motorul Wankel cu randament foarte ridicat si cu amprenta de carbon foarte mica dar daca asa e ordinul ….