Agențiile de știri din Turcia prezintă rezultate diferite ale alegerilor/ La jumătate din voturi numărate, agenția de stat Anadolu arată un avans de aproape 10% pentru Erdogan, în timp ce Anka, apropiată de opoziție, îi prezintă la egalitate, cu 47%
Agențiile de știri din Turcia prezintă rezultate diferite ale alegerilor. În timp ce agenția de știri de stat Anadolu (AA), apropiată de actuala putere, îl plasează pe președintele Erdogan în frunte cu 51,96%, iar pe Kemal Kilicdaroglu, cu 42,19%, la numărarea a 52,57% din voturi, agenția privată Anka, apropiată de opoziție, îi plasează cu aproximativ 47% pe amândoi candidații.
În cazul ambelor agenții, Erdogan a pornit cu aproape 60% din voturi și, pe măsură ce au fost numărate mai multe voturi, ecartul redus, transmite BBC.
De notat că și în anii precedenți bastioanele electorale ale lui Erdogan au avut tendința de a publica rezultatele mai devreme decât zonele controlate de opoziție, la fel cum s-a întâmplat și de această dată. Biroul Electoral al Turciei (YSK) a permis anunțarea rezultatelor mai repede decât era prevăzut prin lege, începând cu ora 18:30 în loc de 21:00.
Primarul din Istanbul a acuzat, duminică seară, Agenția Anadolu de manipulare, conform Al Jazeera. Ekrem Imamoglu, primarul Istanbulului din partea principalului partid de opoziție, CHP, a declarat, într-o declarație comună cu Mansur Yavas, primarul Ankarei, că potrivit datelor partidului lor, Kilicdaroglu este în frunte în cursa prezidențială.
Imamoglu a declarat: „Ne confruntăm cu un alt caz al Agenției Anadolu. Reputația agenției este sub zero. Nu ar trebui să se aibă încredere în ei. Datele Anadolu sunt nule și neavenite”. El a reamintit acțiuni similare ale agenției la alegerile trecute.
Urmărește mai jos producțiile video ale G4Media:
Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media
Donează suma dorită pentru susținerea proiectului G4Media
CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867
Deschis la Raiffeisen Bank