
Air France se așteaptă la o creștere în 2025, bazându-se pe popularitatea serialului „Emily în Paris” care i-a făcut pe turiștii americani să fie atrași de capitala franceză
Air France-KLM speră să îşi menţină ritmul de creştere în 2025, iar un factor surprinzător ar putea contribui la acest succes: popularitatea serialelor americane precum ”Emily in Paris”, care au amplificat atractivitatea capitalei franceze în rândul turiştilor, în special al celor din SUA, transmite Reuters, preluată de News.ro.
Compania aeriană, alături de Lufthansa, a raportat joi rezultate financiare solide pentru ultimul trimestru al anului 2024, marcând o revenire puternică, susţinută de cererea ridicată şi perspectivele economice mai favorabile pentru 2025. Aceste evoluţii au determinat acţiunile Air France-KLM să crească cu peste 19%, iar pe cele ale Lufthansa cu peste 7%, atingând cele mai ridicate niveluri din ultimii ani.
CEO-ul Air France-KLM, Ben Smith, a menţionat că Parisul este în prezent una dintre cele mai atractive destinaţii din Europa, beneficiind de o creştere a cheltuielilor turistice, în special din partea vizitatorilor americani. De asemenea, filiala sa low-cost, Transavia, a înregistrat rezultate puternice.
Numărul mare de pasageri şi scăderea costurilor cu combustibilul au ajutat companiile aeriene să depăşească aşteptările analiştilor în trimestrul patru, după ce, în prima jumătate a anului, acestea au fost afectate de costurile ridicate cu forţa de muncă şi întreţinerea flotelor.
CEO-ul Lufthansa, Carsten Spohr, a subliniat că 2024 a fost un an cu două jumătăţi distincte, în care prima parte a fost marcată de o scădere semnificativă a profitului operaţional.
Pe parcursul anului trecut, companiile aeriene europene s-au confruntat cu dificultăţi din cauza inflaţiei şi a costurilor ridicate de întreţinere, în pofida cererii susţinute. Cu toate acestea, IAG, compania-mamă a British Airways, a reuşit să îşi menţină o creştere constantă a acţiunilor, datorită reţelei transatlantice puternice.
Deşi Air France-KLM a fost afectată de o scădere a sosirilor internaţionale în perioada Jocurilor Olimpice de la Paris, precum şi de costurile suplimentare generate de noile contracte de muncă, grupul mizează pe o creştere a cererii în 2025 şi pe livrarea unor noi aeronave, ceea ce ar putea maximiza veniturile şi reduce cheltuielile cu combustibilul.
Cu toate acestea, există încă provocări pentru ambele grupuri aeriene. KLM a descris rezultatele sale anuale drept „dezamăgitoare”, anunţând disponibilizarea a 250 de posturi administrative pentru a reduce presiunea costurilor.
În cazul Lufthansa, compania-mamă a înregistrat o pierdere operaţională de 94 de milioane de euro în 2024, iar grupul a anunţat un plan de redresare pentru anul 2025, vizând o contribuţie brută la profit de 2,5 miliarde de euro până în 2028.
Lufthansa intenţionează, de asemenea, să extindă capacitatea operatorilor săi de zboruri pe distanţe scurte, City Airlines şi Discover, pentru a acoperi mai bine rutele din Europa.
Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media
Donează suma dorită pentru susținerea proiectului G4Media
CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867
Deschis la Raiffeisen BankCitește și...
Pentru a posta un comentariu, trebuie să te Înregistrezi sau să te Autentifici.