Alegeri prezidențiale Franța: vârstnicii și oamenii cu venituri mari au votat Macron, muncitorii și cei de la țară pentru Le Pen, tinerii pentru Melenchon
Potrivit sondajelor la ieșirea de la urne președintele în exercițiu Emmanuel Macron (Republica în Mișcare – LREM, centru) a obținut votul a 35% dintre persoanele care aparțin gospodăriilor cu venituri de peste 3000 de euro pe lună, față de 27,84% scorul său general, dar numai 14% dintre cei cu venituri de sub 1.250 de euro lunar l-au votat pe președintele candidat.
În schimb, Marine Le Pen (Reunirea Națională – RN, dreapta populistă) a obținut un scor de 31% printre nevoiași – față de 23,15 scor general – urmată de Jean Luc Melenchon (Uniunea Populară – UP, stânga populistă) cu 28% – față de 21,95% scor general.
Le Pen este pe locul 1 în topul preferințelor votanților muncitori cu 35%, în schimb Macron este preferatul pensionarilor, care l-au votat în proporție de 38%, în timp ce Le Pen adună aici numai 17% din voturi, iar Melenchon 11%.
Candidatul UP este preferatul tinerilor sub 35 de ani cu 30%, procentajul crescând la 35,6% pentru categoria 18 – 24 de ani, în timp cei peste 70 de ani îl aleg pe Macron în proporție de 41%.
În ceea ce privește mediul de proveniență, Le Pen este preferata celor din orașele mici și din mediul rural 31,5% și a celor din orașele mici cu 32,8%, în timp ce Macron este preferat în orașele mari cu 32%. Macron a fost pe primul loc la Paris și Lyon, în timp ce Melenchon s-a clasat pe primul loc la Marsilia, acolo unde este și deputat.
În ceea ce privește geografia, Le Pen s-a clasat pe primul loc în fiefurile tradiționale RN din nord, est și sud-est, precum și în insula Corsica, în timp ce Macron a fost pe primul loc în tot vestul, regiunea pariziană și centru, iar Melenchon a obținut scoruri de peste 50% în departamente de peste mări, precum Guadelupa, Martinica și Guyana, cu Macron pe primul loc în Noua Caledonie și printre francezii din străinătate.
În ceea ce privește una dintre chestiunile cele mai arzătoare la ordinea zilei, 51% dintre alegători spun că modul în care Macron a gestionat creșterea prețului carburanților le-a influențat votul: 38% i-au determinat să voteze împotriva lui Emmanuel Macron, 13% i-au determinat să voteze pentru Emmanuel Macron. 49% dintre alegători nu au luat în considerare în votul lor gestionarea prețurilor la carburanți.
Absența de la vot a fost cu puțin peste 25% în primul tur scrutin. Potrivit institutului de sondare Odoxa, aceasta a afectat tinerii în proporție de 33%, francezii cu veniturile cele mai modeste în proporție de 36% și simpatizanții de stânga în proporție de 26%.
Urmărește mai jos producțiile video ale G4Media:
Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media
Donează suma dorită pentru susținerea proiectului G4Media
CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867
Deschis la Raiffeisen Bank
© 2024 G4Media.ro - Toate drepturile rezervate
Acest site foloseşte cookie-uri.
Website găzduit de Presslabs.