
Alfabetizarea matematică a tuturor liceenilor, renunțarea la Săptămâna Verde care e percepută ca vacanță de elevi și supraîncărcare birocratică de profesori – propunerile organizației Aspire Teachers pentru noile planuri-cadru de liceu
Alfabetizarea matematică a tuturor liceenilor, indiferent de profil, în condițiile în care unul din doi elevi români intră în liceu cu analfabetism funcțional la matematică, și renunțarea la „Săptămâna Verde”, percepută ca o vacanță de elevi și ca o supraîncărcare birocratică de profesori, soluția fiind „Școala Altfel” cu focus pe învățarea pe bază de proiecte, sunt propunerile Aspire Teachers la noile planuri-cadru de liceu puse în dezbatere publică de Ministerul Educației și Cercetării, conform unui comunicat al organizației.
„Faptul că liceenii din clasele a XI-a și a XII-a nu mai au niciun fel de expunere la subiecte STEM, în afara unor improbabile opțiuni de tip CDEOȘ, întărește mitul că matematica e doar pentru matematicieni, nu pentru «umaniști»”, spun reprezentanții Aspire Teachers, care propun ca soluție alfabetizarea matematică pentru toți.
„Într-o lume care abundă de date și algoritmi, toți elevii, indiferent de profil, au nevoie de competența de analiză a datelor cantitative, de raționament statistic și gândire computațională”, motivează aceștia.
«Săptămâna Verde» este o intervenție sporadică, neasimilată într-un curriculum coerent, percepută de elevi ca o vacanță și o supraîncărcare birocratică pentru profesori. În plus, nu există studii care să demonstreze impactul pozitiv sau eficiența unei astfel de săptămâni tematice, susțin reprezentanții Aspire Teachers.
Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media
Donează suma dorită pentru susținerea proiectului G4Media
CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867
Deschis la Raiffeisen Bank
Pentru a posta un comentariu, trebuie să te Înregistrezi sau să te Autentifici.