Alin Stoica motivează decizia de a declara stare de alertă în Sectorul 1: Vom monitoriza zilnic strângerea gunoaielor/ În niciun caz nu va fi reziliat contractul cu Romprest
Prefectul Capitalei, Alin Stoica, a afirmat vineri că, în urma declarării stării de alertă, a cerut monitorizare zilnică a strângerii gunoaielor, iar principalul beneficiu este că, în acest moment, se pot crea capacități suplimentare funcționării actualului serviciu de salubrizare, Romprest. Starea de alertă se va institui timp de 30 de zile începând cu miezul nopții.
Prefectul Capitalei Alin Stoica a precizat că a fost de acord cu starea de alertă în Sectorul 1 în baza analizei pe care Comitetul Situațiilor de Urgență din Sectorul 1 a făcut-o și având răspunsuri de la autorități care confirmă că există o situație ce trebuie monitorizată.
Potrivit acestuia, în niciun caz nu va fi reziliat contractul cu Romprest, el consideră că „Romprest e parte din soluţie”.
„Am fost de acord cu măsurile pe care Sectorul 1 le-a clarificat: creşterea capacităţii de răspuns pentru îndepărarea riscului, acumularea de deşeuri necontrolate; crearea unei strategii pe termen scurt pentru a preveni reapariţia acestui fenomen, schimbarea mentalităţii agenţilor economici şi a populaţiei pentru a împiedica abandonarea de deşeuri pe raza Sectorului 1 necontrolat”, a declarat prefectul Alin Stoica, potrivit News.ro.
El a arătat că se pot aduce capacităţi suplimentare pentru ridicarea gunoiului.
„Vom monitoriza zilnic, aflăm ce cantitate e ridicată zilnic de fiecare operator, care e cantitatea dusă spre depozitare”, a adăugat Stoica.
Întrebat care este diferenţa faţă de solicitarea precedentă privind instituirea stării de alertă în Sectorul 1, prefectul Capitalei a răspuns: „În 7 iunie a fost o solicitare de stare de alertă pentru că nu se ridicau deşeurile menajere din gospodării, ele nu se ridicau din cauza unui blocaj la sortator. Atunci am găsit o soluţie şi o relaţie directă între Primăria Sectorului 1 şi sortator. Deşeurile produse în gospodării şi de agenţii economici sunt duse conform programului la sortator. Acolo nu mai e blocaj. Blocajul e acum că sunt multe deşeuri pe străzi. Prestatorul nu poate face faţă acestui val de deşeuri. Iar lucrurile trebuie redresate în mod rapid”.
El a precizat că nu va fi reziliat contractul cu Romprest, considerând că această firmă este parte din soluţie.
„În nicun caz nu va fi reziliat contractul cu Romprest, din contră. Cred că Romprest e parte din soluţie, trebuie să presteze serviciile care merg bine, ridicarea gunoiului din gospodării. Pentru ridicarea gunoiului de pe străzi trebuie aduse capacităţi suplimentare. (…) Concret, să existe capacităţi suplimentare, fie proprii, fie o altă firmă care să poate alături de Romprest să rezolve situaţia”, a explicat prefectul.
”Am transmis către Comitetul Local pentru Situaţii de Urgenţă acordul pentru declararea stării de alertă”, a transmis prefectul.
Context
Comitetul Local pentru Situaţii de Urgenţă al Sectorului 1 a cerut, miercuri seară, Prefecturii Municipiului Bucureşti să declare starea de alertă pe o perioadă de 30 de zile, din cauza situaţiei sanitare cauzată de necolectarea gunoiului de către Compania Romprest Service SA.
De asemenea, Consiliul Local al Sectorului 1 a fost convocat, pentru vineri, la ora 12.00, în vederea discutării rezilierii contractului cu Romprest. Primăria estimează că s-au acumulat aproximativ 2.691 tone de deşeuri generate de populaţie, instituţii publice şi agenţi economici.
Prevederile legale referitoare la starea de alertă
Conform legii, starea de alertă reprezintă răspunsul la o situaţie de urgenţă de amploare şi intensitate deosebite, determinată de unul sau mai multe tipuri de risc, constând într-un ansamblu de măsuri cu caracter temporar, proporţionale cu nivelul de gravitate manifestat sau prognozat al acesteia şi necesare pentru prevenirea şi înlăturarea ameninţărilor iminente la adresa vieţii, sănătăţii persoanelor, mediului înconjurător, valorilor materiale şi culturale importante ori a proprietăţii.
Starea de alertă se declară la nivel local, al municipiului Bucureşti, judeţean sau naţional, atunci când analiza factorilor de risc indică necesitatea amplificării răspunsului la o situaţie de urgenţă, pentru o perioadă limitată de timp, care nu poate fi mai mare de 30 de zile.
Stare de alertă poate fi prelungită ori de câte ori analiza factorilor de risc indică necesitatea menţinerii răspunsului amplificat pentru o perioadă de timp suplimentară, care nu poate fi mai mare de 30 de zile.
Starea de alertă încetează, înainte de împlinirea termenului pentru care a fost declarată ori prelungită, atunci când analiza factorilor de risc indică faptul că nu mai este necesară menţinerea unui răspuns amplificat.
Comitetul local pentru situaţii de urgenţă declară, cu acordul prefectului, starea de alertă la nivel local, precum şi prelungirea sau încetarea acesteia.
Hotărârile prin care se declară ori se prelungeşte starea de alertă, precum şi cele prin care se stabileşte aplicarea unor măsuri pe durata stării de alertă cuprind:a) baza legală;b) perioada stării de alertă;c) măsuri pentru creşterea capacităţii de răspuns, asigurarea rezilienţei comunităţilor şi diminuarea impactului tipului de risc necesar a fi aplicate, condiţiile concrete de aplicare şi destinatarii acestor măsuri;d) instituţiile şi autorităţile publice care pun în aplicare sau urmăresc respectarea aplicării măsurilor, după caz.
Urmărește mai jos producțiile video ale G4Media:
Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media
Donează suma dorită pentru susținerea proiectului G4Media
CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867
Deschis la Raiffeisen Bank
21 comentarii