Am văzut „Taylor Swift:The Eras Tour” / Senzația de concert, întărită de tinerii care se ridică de pe scaune și dansează în fața ecranului / În România filmul ajunge de abia în 3 noiembrie
O combinație de marketing perfect, inginerie audio-video, muzică și validare a tinerilor. Ideea de a aduce un concert în sălile de cinema strânge bani, pe de-o parte, pentru că este pe cale să devină un nou record de box-office, întărește relația cu fanii din toate colțurile lumii, dar aduce și o generație întreagă aproape de ideile și gândurile celebrei artiste Taylor Swift. Care, slavă-Domnului, par să fie OK. În plus, le validează acestora ideile legate de viață, dragoste, încredere, bani, chiar și politică. Taylor Swift s-a declarat anti-Trump, de exemplu.
Trebuie menționat că premiera filmului „Taylor Swift:The Eras Tour” a avut loc în acest weekend, însă în România ajunge abia pe 3 noiembrie.
Pentru a merge la film, ai nevoie de un ghid-fan, care să-ți explice despre ce e vorba, pentru că este o lume a indiciilor, nimic nu e întâmplător aici, chiar dacă pare să fie o cultură facilă.
Am văzut „Taylor Swift:The Eras Tour în Italia”, iar întregul mall de lângă Aeroportul Bergamo e plin de tineri care poartă pe haine diverse coduri. Un om obișnuit nici măcar nu le observă, ci doar pe cele care bat de la distanță. E cazul unui tânăr cu coroniță pe cap și o panglică de miss, o imagine cel puțin ciudată, dar cu siguranță el are un mesaj. Sunt fete cu cizme înalte de cow-boy, altele îmbrăcate în paiete roșii, băieți cu haine negre și desene cu șerpi atașate de geci. Însă marea majoritate au tricouri și hanorace cu chipul sau numele artistei.
The Eras Tour a încercat din răsputeri să stabilească un nou record de deschidere pentru luna octombrie – recordul actual de 39,35 milioane de dolari a fost stabilit de Joker în 2019 – dar s-ar putea să fi căzut la mică distanță. În România, filmul e anunțat să apară de abia în luna noiembrie.
În cea mai bună sală a cinematografului din mall nu sunt mai mulți de 200 de tineri, deși capacitatea tinde spre o mie, însă e ultimul spectacol din a doua zi de când a apărut pe marile ecrane. Și când spun marile ecrane, exact la asta mă refer.
Imaginea și sunetul sunt de o calitate perfectă, însă totul pălește atunci când aproape jumătate din sală cântă refrenele și, mai mult decât atât, se ridică de pe scaune și începe să danseze în spațiul generos din fața ecranului. În acel moment chiar te simți ca la concert, în cel mai bun loc posibil și în cel mai bun fotoliu.
Taylor Swift: The Eras Tour va fi un succes masiv, presa americană estimând că va strânge cel puțin 200 de milioane de dolari la nivel mondial până la finalul turneului.
Și nu este greu de înțeles de ce. Filmul The Eras Tour este și el un spectacol, unul al unei artiste aflate la apogeul puterii și al talentului său, o călătorie prin viața ei de tânără și adultă, cu o bază de fani care a trăit, a iubit și a crescut odată cu ea.
În plus, aici e vorba foarte mult incluziune, îmi spune ”ghidul” Taylor Swift. Într-adevăr, echipa de dansatori a artistei americane e extrem de variată, sunt persoane cu surplus vădit de greutate, sunt tineri cu vitiligo, dar cu toții super-entuziaști. E cel mai bun exemplu.
Deși se vând cutii de pop-corn, afișe, pahare și tricouri, adolescenții nu se identifică neapărat ca fanii artistei, ci, mai curând, aproape prieteni cu ea. Poate că nu sunt literalmente „prietenii” lui Swift, dar ea pare o mare prietenă pentru ei, mai bună, de fapt, decât mulți oameni pe care îi întâlnesc zi de zi, iar ei o iubesc pentru asta. Așa cum ei îi cunosc toate aventurile și căderile din viață, și ea pare să le înțeleagă durerile și problemele personale ale fiecăruia dintre ei.
Urmărește mai jos producțiile video ale G4Media:
Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media
Donează suma dorită pentru susținerea proiectului G4Media
CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867
Deschis la Raiffeisen Bank