G4Media.ro

Amazon, Microsoft, Meta şi alte companii mari de tehnologie, acuzate că nu…

Sursa foto: Unsplash/ Azam Kamolov

Amazon, Microsoft, Meta şi alte companii mari de tehnologie, acuzate că nu respectă noile reguli ale UE privind concurența digitală

O serie de companii majore de tehnologie şi media au semnat o scrisoare deschisă în care acuză giganţii tehnologici că nu reuşesc să-şi aducă afacerile în conformitate cu regulile de concurenţă digitală din Uniunea Europeană, transmite CNBC, citată de News.ro.

Semnatarii spun că companiile definite de UE drept ”gardieni”, inclusiv Google , Amazon, Apple, Meta, Microsoft şi proprietarul TikTok, ByteDance, nu au făcut suficient pentru a se implica eficient cu ei şi cu alţii din industria lor.

Potrivit Legii serviciilor digitale a UE, companiile cu peste 45 de milioane de utilizatori activi lunar şi o capitalizare de piaţă de peste 75 de miliarde de euro (81,2 miliarde de dolari) sunt considerate gatekeepers (gardieni).

Li se cere, de exemplu, să îşi facă aplicaţiile de mesagerie să fie compatibile cu cele ale rivalilor şi să lase utilizatorii să decidă ce aplicaţii sunt preinstalate pe dispozitivele lor.

O altă cerinţă a UE este ca aceste platforme să nu implementeze practici care să conducă la ”auto-preferinţa” serviciilor lor faţă de altele.

Scrisoarea deschisă, care a fost semnată de grupul media internaţional Schibsted, motorul de căutare ecologic Ecosia, motorul de căutare axat pe confidenţialitate Qwant, aplicaţia de mesagerie securizată Element şi serviciul VPN ProtonVPN au declarat că paznicii ”fie nu au reuşit să se angajeze într-un dialog cu terţi, fie au prezentat soluţii care nu respectă cerinţele DMA.”

Ei au mai spus că întreprinderile şi consumatorii au fost în mare parte ”ţinuţi la întuneric” cu privire la ceea ce se va întâmpla după 7 martie 2024, un termen-limită esenţial până la care toţi cei şase gatekeeper-uri Big Tech trebuie să-şi pună afacerile în conformitate cu DMA.

”Semnatarii acestei scrisori reprezintă mii de întreprinderi afectate de DMA”, se arată în scrisoare.

Ei îi îndeamnă pe cei care au grijă să se angajeze cât mai curând posibil cu utilizatorii de afaceri şi cu alte părţi interesate, cum ar fi asociaţiile de afaceri şi de consumatori, într-un dialog constructiv şi să facă progrese rapide cu privire la soluţiile de conformitate propuse.

”De asemenea, solicită Comisiei Europene şi Parlamentului European să folosească tot ce le stă în putere pentru a se asigura că paznicii respectă atât litera, cât şi spiritul DMA, începând cu 7 martie 2024”, au adăugat semnatarii.

Iată cele 24 de firme care au semnat scrisoarea: Adevinta, Allegro Billiger.de, Ceneo, CompareGroup, Ecosia, Element, Favi, Heureka Group, Idealo, Kelkoo, Ladenzeile, Le Guide.com, OLX, Open-Xchange Panther Holding GmbH, Preis.de, Prisjakt, Proton, Qwant, Runnea, Schibsted, Solute, Vipps.

Comisia UE şi Parlamentul UE nu au fost imediat disponibile pentru a comenta această problemă atunci când au fost contactate de CNBC.

CNBC a contactat, de asemenea, Alphabet, compania mamă a Google, Amazon, Apple, Meta, Microsoft şi ByteDance.

Christian Kroll, CEO şi co-fondator al Ecosia, a declarat pentru CNBC, înainte de scrisoarea deschisă, că autorităţile de reglementare trebuie să ţină sub control marile companii de tehnologie, altfel riscă ca afacerile lui să se confrunte cu consecinţe financiare.

”Întotdeauna a existat o provocare uriaşă: Google deţine monopolul de peste un deceniu, dar cred că în prezent suntem mai optimişti decât atât. Încă nu a fost stabilit ce se va întâmpla pe 7 martie, dar ştim că 2024 trebuie să fie anul alegerii corecte în căutarea online pentru Europa”, a declarat Klein pentru CNBC.

”Decidenţii politici din UE au posibilitatea de a oferi o piaţă digitală care oferă o concurenţă loială şi opţiune pentru consumatorii şi întreprinderile europene”, a adăugat Kroll.

O problemă deosebită pentru Ecosia şi alte motoare de căutare concurente a fost propunerea Google pentru ”un ecran de alegere”, care să afişeze diferite motoare de căutare în aceeaşi fereastră.

”Fără un ecran de alegere care este proiectat în mod corect, în litera şi spiritul DMA, nu vom vedea o schimbare pozitivă a cotei de piaţă, ci mai degrabă o consolidare suplimentară a dominaţiei gatekeepers, cum ar fi Google, ceea ce ar fi un eşec al DMA”, a adăugat Kroll.

”Înainte de termenul limită din martie 2024, avem nevoie de sprijin din partea CE şi a tuturor celor care lucrează pentru a asigura un angajament proactiv. Accentul autorităţilor de reglementare digitale din întreaga lume se va concentra pe Europa, pe măsură ce interesul global pentru ecranele de alegere creşte.”

Săptămâna trecută, comisarul UE pentru concurenţă, Margrethe Vestager, s-a întâlnit cu directorii generali ai Apple, Alphabet şi Qualcomm pentru a discuta despre reglementări şi respectarea politicii de concurenţă, potrivit unei postări a lui Vestager pe X.

Ea a spus că a discutat despre obligarea Apple de a permite distribuirea aplicaţiilor sale în afara AppStore-ul companiei, precum şi despre cazurile de concurenţă în curs, inclusiv unul care implică platforma de streaming de muzică Apple Music a companiei.

Cu CEO-ul Google, Sundar Pichai, Vestager a spus că a discutat despre designul ecranelor de alegere, cerinţele de auto-preferinţă în temeiul DMA şi un caz antitrust al UE care analizează rolul companiei pe piaţa tehnologiei de publicitate. Ea nu a precizat ce s-a discutat cu CEO-ul Qualcomm, Cristiano Amon.

Urmărește mai jos producțiile video ale G4Media:

Susține-ne activitatea G4Media logo
Donație Paypal recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează

Citește și...