Amazon testează roboți humanoizi care să le ușureze sarcinile angajaților
Amazon testează roboți umanoizi în depozitele sale din SUA, în cel mai recent semnal că gigantul tehnologic își automatizează tot mai mult operațiunile. Amazon a declarat că această mișcare are ca scop „eliberarea angajaților pentru a livra mai bine pentru clienții noștri”, potrivit BBC.
Compania a precizat că testează un nou robot numit Digit, care are brațe și picioare și care poate să se deplaseze, să apuce și să manipuleze articole în mod similar cu un om. Un sindicat a declarat că Amazon „își tratează angajații ca pe niște roboți de ani de zile”. „Automatizarea Amazon este [o] cursă cu capul înainte spre pierderea locurilor de muncă. Am văzut deja cum sute de locuri de muncă au dispărut din cauza ei în centrele de îndeplinire”, a declarat Stuart Richards, un organizator al sindicatului britanic GMB.
În momentul în care a fost făcut anunțul, Amazon a declarat că sistemele sale robotice au contribuit de fapt la crearea a „sute de mii de noi locuri de muncă” în cadrul operațiunilor sale. „Aceasta include 700 de categorii de noi tipuri de locuri de muncă, în roluri calificate, care nu existau în cadrul companiei înainte”, a precizat firma.
Potrivit gigantului tehnologic, în prezent are peste 750.000 de roboți care lucrează „în colaborare” cu personalul său uman, fiind adesea folosiți pentru a prelua „sarcini foarte repetitive”.
Directorul tehnologic al Amazon Robotics, Tye Brady, a declarat reporterilor, în cadrul unei conferințe de presă din Seattle, că oamenii sunt „de neînlocuit” și a contestat sugestia că firma ar putea avea depozite complet automatizate în viitor. „Nu există nicio parte din mine care să creadă că acest lucru ar putea fi vreodată o realitate”, a spus el. „Oamenii sunt atât de importanți pentru procesul de îndeplinire; capacitatea de a gândi la un nivel superior, capacitatea de a diagnostica problemele”.
Picioare, nu roți
În loc să folosească roți pentru a se deplasa, Digit merge pe două picioare. De asemenea, are brațe care pot ridica și deplasa pachete, containere, comenzi ale clienților și obiecte.
Scott Dresser, de la Amazon Robotics, a declarat pentru BBC că acest lucru i-a permis „să se descurce cu treptele și scările sau cu locurile din instalația noastră în care trebuie să ne deplasăm în sus și în jos”. Dar el a precizat că robotul este un prototip și că încercarea a fost pentru a vedea dacă poate lucra în siguranță cu angajații umani.
„Este un experiment pe care îl desfășurăm pentru a învăța un pic mai mult despre cum putem folosi roboți și manipulatori mobili în mediul nostru aici la Amazon”, a spus el.
Dresser a sugerat că temerile legate de înlocuirea locurilor de muncă umane nu se potrivesc cu ceea ce s-a întâmplat la Amazon. „Experiența noastră a fost că aceste noi tehnologii creează de fapt locuri de muncă, ne permit să creștem și să ne extindem. Și am văzut multiple exemple în acest sens prin intermediul roboților pe care îi avem astăzi. Ei nu funcționează întotdeauna din păcate și avem nevoie de oameni care să îi repare”, a spus el.
Amazon și-a intensificat utilizarea roboților în ultimii ani, pe măsură ce a crescut presiunea pentru reducerea costurilor.
Urmărește mai jos producțiile video ale G4Media:
Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media
Donează suma dorită pentru susținerea proiectului G4Media
CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867
Deschis la Raiffeisen Bank