Ambalajele „lipsite de etică” ale alimentelor nesănătoase manipulează copiii pentru a le face poftă de dulciuri, susţine un raport
Companiile alimentare folosesc culori strălucitoare şi personaje din desene animate într-un efort „lipsit de etică” de a manipula copiii pentru a-i face să dorească dulciurile şi chipsurile pe care le produc, potrivit unui raport citat de News.ro. Bite Back, o asociație care face parte din imperiul bucătarului Jamie Oliver, a cerut experţilor în nutriţie să analizeze 262 de produse alimentare dulci vândute în Marea Britanie cu ambalaje care ar putea atrage copiii, fabricate de cele mai mari 10 companii alimentare.
Oliver i-a acuzat pe producătorii de alimente că folosesc în mod deliberat ambalaje concepute pentru a „capta minţile tinere” pentru a vinde mai multă mâncare nesănătoasă, arată The Guardian.
Cercetarea, realizată de Action on Salt, un grup de experţi în alimentaţie cu sediul la Universitatea Queen Mary din Londra, a constatat că: 78% dintre produse au fost considerate nesănătoase din cauza conţinutului de grăsimi, sare sau zahăr, 67% dintre cele care prezentau un personaj erau nesănătoase, 80% dintre produse foloseau culori vii, precum şi modele şi litere amuzante pentru a atrage atenţia copiilor.
Bite Back a spus: „Unele întreprinderi se folosesc de ambalaje atrăgătoare pentru copii pentru a le oferi acestora produse nesănătoase. Printre acestea se numără Kinder Surprise, M&Ms, Randoms şi Monster Munch Giants – toate se ascund în spatele unor ambalaje colorate, atrăgătoare pentru copii, în timp ce îşi îndoapă produsele cu zahăr şi grăsimi”.
Oliver a declarat: „Fie că este vorba de personaje amuzante, imagini luminoase sau forme noi şi interesante, aceste companii schimbătoare le aleg pentru că ştiu că vor capta minţile tinerilor. Acest truc … este încă un alt mod prin care companiile bombardează copiii cu mâncare nesănătoasă de tip junk food”.
Bite Back îşi prezintă joi dovezile în cadrul unei anchete a Camerei Lorzilor privind alimentele ultraprocesate, dieta şi obezitatea.
Sondajul a constatat că toate cele 58 de produse atractive pentru copii fabricate de Mondelēz International – care deţine mărcile Cadbury, Oreo, Milka şi Dairylea – erau nesănătoase. De asemenea, toate cele 22 produse de Ferrero conţineau cantităţi mari de grăsimi, sare sau zahăr, a constatat Bite Back.
Mars, PepsiCo şi Kellogg’s vând zeci de produse cu produse atrăgătoare pentru copii care sunt nesănătoase, a constatat raportul. Cu toate acestea, niciunul dintre produselecare atrag copiii nu a fost Danone.
În februarie, Wes Streeting, laburist, şi-a exprimat îngrijorarea că „în calitate de cetăţeni, suntem foarte manipulaţi de marketingul alimentelor care ne este aruncat în faţă”. Există „argumente serioase” pentru impunerea de noi restricţii asupra ambalajelor alimentare, a adăugat el.
Promiţând că un guvern laburist va introduce o linie de demarcaţie la ora 21.00 pentru publicitatea acestor produse, Streeting a îndemnat, de asemenea, producătorii de alimente să contribuie la combaterea obezităţii, în caz contrar riscând să fie forţaţi de un „cilindru compresor” să facă acest lucru.
Departamentul de Sănătate şi Asistenţă Socială a declarat că guvernul are „un istoric dovedit în ceea ce priveşte luarea de măsuri privind obezitatea infantilă”.
Urmărește mai jos producțiile video ale G4Media:
Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media
Donează suma dorită pentru susținerea proiectului G4Media
CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867
Deschis la Raiffeisen Bank