G4Media.ro

Amendă de 2 milioane de euro pentru Mega Image / Retailerul transmis…

sursa foto: Pixabay.com

Amendă de 2 milioane de euro pentru Mega Image / Retailerul transmis informații eronate Consiliului Concurenței

Consiliul Concurenței a sancționat Mega Image cu amendă în valoare de 10,08 milioane lei (aproximativ două milioane euro) pentru furnizarea de informații inexacte privind prețurile unor produse de bază, precum uleiul de floarea-soarelui, anunță instituția într-un comunicat de presă.

Autoritatea de concurență a solicitat marilor retaileri, în cadrul unei cercetări de piață, o serie de informații referitoare la prețul mediu săptămânal de achiziție și de vânzare la raft pentru anumite produse de bază și a constatat că există anumite neconcordanțe în răspunsul transmis de Mega Image

Spre exemplu, în cazul prețului mediu lunar al uleiului de floarea-soarelui de 1 litru, din prima parte a acestui an, rezulta că Mega Image practica cel mai mic preț la raft dintre retailerii analizați, de 3,69 de lei/litru, preț afișat și în aplicația Monitorul Prețurilor. Produsul nu se regăsea, însă, în magazine la prețul indicat.

„Prin transmiterea de informații greșite, Mega Image a indus în eroare autoritatea de concurență, dar și consumatorii care folosesc Monitorul Prețurilor Produselor Alimentare pentru a afla unde pot găsi prețurile cele mai mici pentru produsele dorite. Am sancționat compania pentru nerespectarea procedurilor impuse de lege și, de asemenea, vom fi atenți ca românii care utilizează platforma online să aibă acces, în continuare, la prețurile corecte transmise de companii”, a declarat Bogdan Chirițoiu, președintele Consiliului Concurenței.

Monitorul Prețurilor Produselor Alimentare este o aplicație online, lansată de Consiliul Concurenței, care permite consumatorilor să afle prețurile practicate de către principalii comercianți cu amănuntul de produse alimentare.

Datele din Monitorul Prețurilor Produselor Alimentare sunt încărcate de lanțurile de magazine care participă la proiect: Carrefour, Kaufland, Penny, Selgros, Mega Image, Lidl, Cora și Auchan.

 

Publicitate electorală

Urmărește mai jos producțiile video ale G4Media:

Susține-ne activitatea G4Media logo
Donație Paypal recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează

Citește și...

5 comentarii

  1. :)))) Carrefour/Auchan: Lapte Napolact 3.5%=6.7 lei; Mega Image=9.7 lei.Atat am avut de zis.

  2. Probabil angajatul de la Mega image a trecut din greseala pretul de achizitie sau a gresit pretul de vanzare. De aici rezulta ca acel angajat nu consuma ulei, altfel si-ar fi dat seama ca 3,69 e un pret ridicol de mic!

  3. Produsele lor sunt mai scumpe fata de un magazin de colț. La început au fosr ieftine iar magazinele de colț au dat faliment.

  4. Mega Image “greșește” foarte des. Atenție, ca și la raft prețurile nu sunt puse cum trebuie (in mod voit).