G4Media.ro

An brutal pentru industria de retail din America, după ce Gap, Victoria’s…

Sursa: G4Media.ro

An brutal pentru industria de retail din America, după ce Gap, Victoria’s Secret, Walmart sau Sears au închis numeroase magazine. Ce se prevede în 2020

Industria comerțului cu amănuntul din Statele Unite a traversat în acest an una dintre cele mai dificile perioade din istoria sa, după ce mii de magazine au fost închise în întreaga țară și mii de locuri de muncă au fost eliminate. Printre cele mai afectate au fost rețele de magazine cunoscute, de la Gap și Victoria’s Secret, la Kmart, Sears și JC Penny.

O situație similară a fost înregistrată și în Canada, unde marile companii americane din industrie, dar și cele locale canadiene, au fost nevoite să închidă sute de magazine și să trimită mii de angajați în șomaj. Experții susțin că, pe măsură ce comerțul electronic câștigă tot mai mult teren, trendul negativ al magazinelor de firmă închise va continua și în anul următor, cu mii de locații ce își vor închide porțile în cele două țări din America de Nord.

Potrivit unei estimări realizate de Coresight Research, numărul magazinelor care s-au închis până în acest moment în 2019 în Statele Unite este de peste 9.000, comparativ cu cele 5.800 care s-au închis în 2018. Firma de analiză și consultanță prevede că numărul locațiilor închise deținute de firmele mari ar putea atinge 12.000 până la sfârșitul anului, o cifră considerată „amețitoare.”

Este vorba de „o apocalipsă a comerțului cu amănuntul,” a scris și Business Insider, care citează estimările realizate de firma imobiliară CoStar Group, conform căreia firmele americane mari din domeniul comerțului cu amănuntul au închis un numar record de 102 milioane de metri pătrați de spații comerciale în 2017. În 2018, acel record a fost bătut prin închiderea altor 155 de milioane de metri pătrați de spații comerciale, cu o situație similară înregistrată pentru acest an.

Iată mai jos o listă cu cele mai importante magazine închise în 2019:
* Payless ShoeSource: 2.500 de magazine (firma și-a anunțat falimentul în februarie, în ceea ce experții consideră cel mai mare faliment din istorie în industria cu amănuntul)

Gymboree: 805 magazine (Gymboree Group a mai închis aproape 400 de magazine Gymboree și Crazy 8 în 2017)

Dress Barn: 605 magazine (toate magazinele deținute de Ascena Retail Group)

Charlotte Russe: 520 de magazine (în acestea sunt incluse și 10 magazine Peek Kids)

Fred’s: 520 de magazine (compania și-a declarat falimentul în septembrie)

Family Dollar: 390 de magazine

Shopko: 371 de magazine (firma închide toate magazinele după ce nu a reușit să găsească un cumpărător)

Charming Charlie: 261 de magazine (firma a depus actele pentru faliment în iulie)

Destination Maternity: 258 de magazine (în SUA, Canada și Puerto Rico)

Chico’s: 250 de magazine (incluzând magazine White House Black Market și Soma)

Gap: 230 de magazine (în februarie 2019, Gap a anunțat închiderea a 230 de magazine în următorii doi ani după vânzările dezamăgitoare din ultimul trimestru al anului 2018)

Avenue: 222 de magazine (toate locațiile sale din 33 de state americane)

Walgreens: 200 de magazine în SUA

GameStop: între 180 și 200 de magazine la nivel global

Forever 21: 350 de magazine în întreaga lume (178 de locații în Statele Unite)

Sears: 175 de magazine (firma a cerut protecție împotriva falimentului în octombrie 2018)

LifeWay: 170 de magazine (compania cu sediul în Nashville, specializată în produse cu tematică creștină, a anunțat că va continua să opereze doar online)

Kmart: 160 de magazine

The Kitchen Collection: 160 de magazine

A.C. Moore: 145 de magazine (circa 40 de locații vor deveni magazine Michaels)

Performance Bicycle: 102 de magazine (toate locațiile sale din America)

Olympia Sports: 76 de magazine

CVS Health: 68 de magazine

Bed Bath & Beyond: 60 de magazine

Pier 1 Imports: 57 de magazine

Party City: 55 de magazine (din totalul de 870 de locații pe care le deține)

A’Gaci: 54 de magazine (compania a anunțat în august că falimentează și va închide toate magazinele sale)

Victoria’s Secret: 53 de magazine

Office Depot și OfficeMax: 50 de magazine

The Children’s Place: 45 de magazine

Abercrombie & Fitch: 40 de magazine (cu planul de a deschide 40 de noi locații
Hollister, Abercrombie Kids și Abercrombie)

JCPenney: 27 de magazine

Beauty Brands: 25 de magazine

Henri Bendel: 23 de magazine (toate magazinele firmei au fost închise după 123 de ani în industrie)

Lowe’s: 20 de magazine în 13 state americane (și alte 34 în Canada, între care magazine Rona, Lowe’s și Réno-Dépôts)

Z Gallerie: 17 magazine (din totalul de 76 pe care le deține)

Walmart: 17 magazine (în SUA și Canada)

Barneys: 15 magazine (din totalul de 22 de locații pe care le deține)

Macy’s: 9 magazine (în Wyoming, Washington, California, New York, Indiana, Massachusetts, Virginia și West Virginia)

J.Crew: 7 magazine

Kohl’s: 4 magazine (toate aflate în centre comerciale mari)

Nordstrom: 3 magazine

Lord & Taylor: 4 magazine

Perspective sumbre

După recordul negativ stabilit în acest an, analiștii consideră că industria comerțului cu amănuntul va cunoaște o situație dificilă și în 2020, când se anunță închiderea altor mii de magazine.

Printre firmele care vor închide porțile unor magazine se numără Chico’s (250 de magazine până în 2020), Gap (jumătate din locațiile sale până în 2020), A.C. Moore (toate magazinele sale, adică peste 145 de locații), Office Depot (până la 90 de magazine până în 2021), Bed Bath & Beyond (până la 60 de locații), CVS (22 de magazine în 2020), Lord & Taylor, Kmart și Sears (fiecare cu câte două magazine închise), Macy’s (un magazin de opt etaje din centrul metropolei Seattle).

Pe măsură ce cumpărăturile online continuă să crească, alte 75.000 de magazine ar putea fi pierdute până în 2026, a afirmat banca de investiții UBS, confirmând ceea ce analiștii afirmă că este un trend care se petrece deja de câțiva ani: tot mai multe companii își închid magazinele fizice în favoarea comerțului online sau a unor locații comerciale mai restrânse.

De altfel, relatările din presa americană  indică faptul că ziua de Black Friday din acest an a înregistrat mai puțini clienți în magazinele fizice, promoțiile timpurii (care au început în ziua de Halloween, la sfârșitul lunii octombrie) și comerțul online dominând sezonul cumpărăturilor în Statele Unite.

Adobe Analytics, care măsoară tranzacțiile realizate de 80 dintre primii 100 de retaileri online din SUA, estimează vânzări de 7.5 miliarde de dolari pentru Black Friday în mediul electronic, o creștere de peste 20,5% față de anul trecut.

Vânzările online înregistrate doar de Ziua Recunostintei au sărit de 17% la 4,1 miliarde de dolari în Statele Unite, conform datelor compilate de Salesforce. Veniturile globale în mediul online au crescut cu 24%, până la 20 de miliarde de dolari.

Companii mari, inclusiv Walmart, Target, Costco și Best Buy, și-au sporit nu doar prezența online, ci și livrarea de colete și posibilitatea ca clienții să-și ridice mai rapid obiectele comandate din magazine, în încercarea de a atrage și mai multă clientelă.

Experții afirmă însă că și comerțul online, care câștigă tot mai mult teren, are câteva dezavantaje, printre cele mai importante fiind costurile de transport și impactul asupra mediului. De exemplu, este mai puțin costisitor să expediezi lucruri în vrac către magazinele fizice decât articole individuale ambalate în cutii mari către clienți fizici.

În sfârșit, mai merită menționat un lucru interesant. Dacă centrele comerciale din orașele americane aflate în suburbii cunosc un declin accentuat, din cauza închiderii spațiilor comerciale și a falimentelor pe bandă rulantă, centrele comerciale din metropole sunt din ce în ce mai populare cu clienții din clasa mijlocie, cu venituri ridicate și cu turiști, ele prosperând datorită accentului pus pe mărci de top precum Louis Vuitton și Gucci, a prezenței magazinelor Apple și a showroom-urilor Tesla.

Un exemplu concludent este cel al centrului Hudson Yards deschis în acest an Manhattan (New York), care include magazine de lux precum Neiman Marcus, Cartier, Dior, Van Cleef & Arpels și Fendi. Potrivit datelor oferite de Related Companies, centrul comercial a fost vizitat de 12 milioane de clienți de la deschiderea sa în luna martie.

Dunhill, Zara și lululemon au înregistrat vânzări solide, dovedind, în opinia experților, creșterea importantă a clienților care preferă articole de lux, electronice de înaltă calitate si produse de marca.

Surse: Business Insider, CNN, Yahoo Finance, CNBC

Urmărește mai jos producțiile video ale G4Media:

Susține-ne activitatea G4Media logo
Donație Paypal recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează

Citește și...

11 comentarii

  1. Da, locuiesc la New York din 2005. Votantul New Yorkez e socialist comunist, avem un primar comunist, un avocat public comunist care a facut puscarie pentru agresiuni sexuale, un guvernator comunist si un deficit bugetar la statului NY de peste 6 miliarde de dolari asta dupa ce am avut un presedinte comunist, Obama, pe care presa din Europa si Romania il descrie ca pe un zeu. Astea insa sunt rezultatatele faliment, crima, ilegalitate.

    • Nu e bine cu Trump? La fel spune si Putin ca Obama e de vina.

    • Da, mi-a placut asta. Cica Nelu locuieste de 14 ani in New York si nu are alta treaba decat sa se planga la 1 jumatate noaptea (ora locala) pe site-urile romanesti de comunistii din USA.
      Yeah, right…

  2. Concluzia este cam hazardata. Sunt motive diferite pentru ceea ce se intampla. Unii inchid locatii neperformante pentru a deschide in alta parte. Altii mor incet, de multi ani.
    Sears/KMart sunt cam acelasi lucru. Ei si JC Penney (care se scrie asa cum il scriu eu, nu cum e in articol) se tarasc de ani de zile. De prin 2014 apar pe listele firmelor care se crede ca vor disparea in anul urmator. CVS si Walgreens sunt absolut peste tot si nu prea e nimeni inauntru. E normal sa mai reduca. Office Depot si ei se chinuie de multi ani. Din Canada au disparut de ani buni.
    In Canada Lowe’s a cumparat lantul Rona si alte cateva, iar acum optimizeaza. E normal sa inchida unele locatii pentru ca sunt prea aproape una de alta. Dar bricolajul merge foarte bine si in USA si in Canada.
    Macy’s din downtown Seattle e fostul Bon Marche (lant pe care Macy’s l-a cumparat acum niste ani). Nu are o locatie prea buna, e o zona decrepita. Pe vremea Bon Marche arata bine in interior, cu varietate si marfa frumos expusa. Conversia la Macy’s nu a fost reusita. Am inteles ca ar fi ramas doar 2-3 nivele din el. Nu am mai fost acolo de multi ani. Daca Macy’s a inchis locatia din Northgate, sunt cam fraieri. Acolo e o zona afluenta, intr-un mall care s-a dezvoltat enorm in ultimii 15 ani.
    WalMart o fi inchis niste locatii neperformante. In statul Washington au convertit aproape toate locatiile la Supercentre si pe unde am fost aveau multi clienti. Costco (e un fel de Metro de la voi, dar mai mic) este mereu aglomerat si pare sa o duca exceptional de bine.
    Despre magazinele de toale nu stiu ce sa spun. Sunt foarte multe, mi se pare normal sa nu o duca bine. Eu unul nu prea cumpar de la ei, de obicei iau de la sport (Mountain Coop sau SportCheck in Canada, REI in USA, mai merg la Arc’teryx. Taiga, Columbia Sportswear sau The North Face. Mai nou a aparut si Cabela’s in zona mea (prin 2010 era numai in Olympia care e cam departe de mine).
    Aflu si eu din articol ca lululemon sunt produse de lux 🙂 Compania asta are headquarters in orasul meu.

  3. Dar Victoria’s Secret a deschis recent un magazin la Baneasa. In State, magazinele VS se inchid. Cum vine asta? Nu le merge bine acolo, dar cred ca o sa le mearga la noi?

    • Da. O sa le mearga si inca foarte bine. E plin de snobi in capitala, de Dragusence, Pestrite, Crudute, Pastrame s.a.m.d. E de ajuns sa intri in mall Baneasa si sa-ti dai seama ce sume se invart acolo si cum neamurile proaste dau navala sa cumpere de „firme”. Eticheta conteaza mult la romani, e totul, de fapt.

    • @Dani
      Dar ce e rau in faptul ca vrei sa porti haine de „firma”? Cele mai multe sunt de calitate. Mai bine chinezarii?

    • Păi chiloții Victoria, la naiba, sunt pe sub țoale, nu se văd, așa că trebuie să te duci la magazin ca să te vadă lumea, să-ți arăți valoarea.

      De-aia e mult mai valoros un tricou pe care scrie mare Dulce și Babană, chiar dacă e o cârpă ordinară, că știe toată lumea cât și dat pe el.

    • Taxele si chiriile in marile orase sunt foarte mari. Taxe pe prorpietate, taxe pe venit, taxe statale, si alte taxe si reguli. In statele socialiste precum, NY, IL, CA pentru a mentiona doar triada mortii socialiste, aceste taxe sunt enorme, cresc de la an la an. Daca Chase Bank a ajuns sa paraseasca New York si New Jersey pentru Texas si Florida va dati seama cat de grav afecteaza politicile de stanga din aceste state. Dar nu sunt doar marile lanturi in aceasta situatie, micii si mijlocii intrepreniztatori pleaca si ei din aceste motive.

    • @Ionel Tu unde crezi ca-si fabrica Victoria’s Secret zdrentele? Nu sunt „chinezarii” pentru ca ar fi prea scumpe, sunt acum „sri lankerii” si „bangladesharii”, „saipanezarii”– produse kitchoase ale sweatshopurilor intesate cu sclavi. Evident ca publicul tintit de marketingul din tari in care am ramas inca cu sechele de animale crescute in foame si frig pe vremea Ceausestilor sunt cocalarii si prima generatie in pantofi ahtiata dupa consum ca simbol al statutului social de nouveau riche.

  4. Magazinele astea sa vina in Romania . Cumpara compatriotii mei in draci toate prostiile .