An brutal pentru industria de retail din America, după ce Gap, Victoria’s Secret, Walmart sau Sears au închis numeroase magazine. Ce se prevede în 2020
Industria comerțului cu amănuntul din Statele Unite a traversat în acest an una dintre cele mai dificile perioade din istoria sa, după ce mii de magazine au fost închise în întreaga țară și mii de locuri de muncă au fost eliminate. Printre cele mai afectate au fost rețele de magazine cunoscute, de la Gap și Victoria’s Secret, la Kmart, Sears și JC Penny.
O situație similară a fost înregistrată și în Canada, unde marile companii americane din industrie, dar și cele locale canadiene, au fost nevoite să închidă sute de magazine și să trimită mii de angajați în șomaj. Experții susțin că, pe măsură ce comerțul electronic câștigă tot mai mult teren, trendul negativ al magazinelor de firmă închise va continua și în anul următor, cu mii de locații ce își vor închide porțile în cele două țări din America de Nord.
Potrivit unei estimări realizate de Coresight Research, numărul magazinelor care s-au închis până în acest moment în 2019 în Statele Unite este de peste 9.000, comparativ cu cele 5.800 care s-au închis în 2018. Firma de analiză și consultanță prevede că numărul locațiilor închise deținute de firmele mari ar putea atinge 12.000 până la sfârșitul anului, o cifră considerată „amețitoare.”
Este vorba de „o apocalipsă a comerțului cu amănuntul,” a scris și Business Insider, care citează estimările realizate de firma imobiliară CoStar Group, conform căreia firmele americane mari din domeniul comerțului cu amănuntul au închis un numar record de 102 milioane de metri pătrați de spații comerciale în 2017. În 2018, acel record a fost bătut prin închiderea altor 155 de milioane de metri pătrați de spații comerciale, cu o situație similară înregistrată pentru acest an.
Iată mai jos o listă cu cele mai importante magazine închise în 2019:
* Payless ShoeSource: 2.500 de magazine (firma și-a anunțat falimentul în februarie, în ceea ce experții consideră cel mai mare faliment din istorie în industria cu amănuntul)
Gymboree: 805 magazine (Gymboree Group a mai închis aproape 400 de magazine Gymboree și Crazy 8 în 2017)
Dress Barn: 605 magazine (toate magazinele deținute de Ascena Retail Group)
Charlotte Russe: 520 de magazine (în acestea sunt incluse și 10 magazine Peek Kids)
Fred’s: 520 de magazine (compania și-a declarat falimentul în septembrie)
Family Dollar: 390 de magazine
Shopko: 371 de magazine (firma închide toate magazinele după ce nu a reușit să găsească un cumpărător)
Charming Charlie: 261 de magazine (firma a depus actele pentru faliment în iulie)
Destination Maternity: 258 de magazine (în SUA, Canada și Puerto Rico)
Chico’s: 250 de magazine (incluzând magazine White House Black Market și Soma)
Gap: 230 de magazine (în februarie 2019, Gap a anunțat închiderea a 230 de magazine în următorii doi ani după vânzările dezamăgitoare din ultimul trimestru al anului 2018)
Avenue: 222 de magazine (toate locațiile sale din 33 de state americane)
Walgreens: 200 de magazine în SUA
GameStop: între 180 și 200 de magazine la nivel global
Forever 21: 350 de magazine în întreaga lume (178 de locații în Statele Unite)
Sears: 175 de magazine (firma a cerut protecție împotriva falimentului în octombrie 2018)
LifeWay: 170 de magazine (compania cu sediul în Nashville, specializată în produse cu tematică creștină, a anunțat că va continua să opereze doar online)
Kmart: 160 de magazine
The Kitchen Collection: 160 de magazine
A.C. Moore: 145 de magazine (circa 40 de locații vor deveni magazine Michaels)
Performance Bicycle: 102 de magazine (toate locațiile sale din America)
Olympia Sports: 76 de magazine
CVS Health: 68 de magazine
Bed Bath & Beyond: 60 de magazine
Pier 1 Imports: 57 de magazine
Party City: 55 de magazine (din totalul de 870 de locații pe care le deține)
A’Gaci: 54 de magazine (compania a anunțat în august că falimentează și va închide toate magazinele sale)
Victoria’s Secret: 53 de magazine
Office Depot și OfficeMax: 50 de magazine
The Children’s Place: 45 de magazine
Abercrombie & Fitch: 40 de magazine (cu planul de a deschide 40 de noi locații
Hollister, Abercrombie Kids și Abercrombie)
JCPenney: 27 de magazine
Beauty Brands: 25 de magazine
Henri Bendel: 23 de magazine (toate magazinele firmei au fost închise după 123 de ani în industrie)
Lowe’s: 20 de magazine în 13 state americane (și alte 34 în Canada, între care magazine Rona, Lowe’s și Réno-Dépôts)
Z Gallerie: 17 magazine (din totalul de 76 pe care le deține)
Walmart: 17 magazine (în SUA și Canada)
Barneys: 15 magazine (din totalul de 22 de locații pe care le deține)
Macy’s: 9 magazine (în Wyoming, Washington, California, New York, Indiana, Massachusetts, Virginia și West Virginia)
J.Crew: 7 magazine
Kohl’s: 4 magazine (toate aflate în centre comerciale mari)
Nordstrom: 3 magazine
Lord & Taylor: 4 magazine
Perspective sumbre
După recordul negativ stabilit în acest an, analiștii consideră că industria comerțului cu amănuntul va cunoaște o situație dificilă și în 2020, când se anunță închiderea altor mii de magazine.
Printre firmele care vor închide porțile unor magazine se numără Chico’s (250 de magazine până în 2020), Gap (jumătate din locațiile sale până în 2020), A.C. Moore (toate magazinele sale, adică peste 145 de locații), Office Depot (până la 90 de magazine până în 2021), Bed Bath & Beyond (până la 60 de locații), CVS (22 de magazine în 2020), Lord & Taylor, Kmart și Sears (fiecare cu câte două magazine închise), Macy’s (un magazin de opt etaje din centrul metropolei Seattle).
Pe măsură ce cumpărăturile online continuă să crească, alte 75.000 de magazine ar putea fi pierdute până în 2026, a afirmat banca de investiții UBS, confirmând ceea ce analiștii afirmă că este un trend care se petrece deja de câțiva ani: tot mai multe companii își închid magazinele fizice în favoarea comerțului online sau a unor locații comerciale mai restrânse.
De altfel, relatările din presa americană indică faptul că ziua de Black Friday din acest an a înregistrat mai puțini clienți în magazinele fizice, promoțiile timpurii (care au început în ziua de Halloween, la sfârșitul lunii octombrie) și comerțul online dominând sezonul cumpărăturilor în Statele Unite.
Adobe Analytics, care măsoară tranzacțiile realizate de 80 dintre primii 100 de retaileri online din SUA, estimează vânzări de 7.5 miliarde de dolari pentru Black Friday în mediul electronic, o creștere de peste 20,5% față de anul trecut.
Vânzările online înregistrate doar de Ziua Recunostintei au sărit de 17% la 4,1 miliarde de dolari în Statele Unite, conform datelor compilate de Salesforce. Veniturile globale în mediul online au crescut cu 24%, până la 20 de miliarde de dolari.
Companii mari, inclusiv Walmart, Target, Costco și Best Buy, și-au sporit nu doar prezența online, ci și livrarea de colete și posibilitatea ca clienții să-și ridice mai rapid obiectele comandate din magazine, în încercarea de a atrage și mai multă clientelă.
Experții afirmă însă că și comerțul online, care câștigă tot mai mult teren, are câteva dezavantaje, printre cele mai importante fiind costurile de transport și impactul asupra mediului. De exemplu, este mai puțin costisitor să expediezi lucruri în vrac către magazinele fizice decât articole individuale ambalate în cutii mari către clienți fizici.
În sfârșit, mai merită menționat un lucru interesant. Dacă centrele comerciale din orașele americane aflate în suburbii cunosc un declin accentuat, din cauza închiderii spațiilor comerciale și a falimentelor pe bandă rulantă, centrele comerciale din metropole sunt din ce în ce mai populare cu clienții din clasa mijlocie, cu venituri ridicate și cu turiști, ele prosperând datorită accentului pus pe mărci de top precum Louis Vuitton și Gucci, a prezenței magazinelor Apple și a showroom-urilor Tesla.
Un exemplu concludent este cel al centrului Hudson Yards deschis în acest an Manhattan (New York), care include magazine de lux precum Neiman Marcus, Cartier, Dior, Van Cleef & Arpels și Fendi. Potrivit datelor oferite de Related Companies, centrul comercial a fost vizitat de 12 milioane de clienți de la deschiderea sa în luna martie.
Dunhill, Zara și lululemon au înregistrat vânzări solide, dovedind, în opinia experților, creșterea importantă a clienților care preferă articole de lux, electronice de înaltă calitate si produse de marca.
Surse: Business Insider, CNN, Yahoo Finance, CNBC
Urmărește mai jos producțiile video ale G4Media:
Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media
Donează suma dorită pentru susținerea proiectului G4Media
CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867
Deschis la Raiffeisen Bank
11 comentarii