Ana Birchall, fost ministru al Justiției, critici despre schimbarea statutului prefecților prin OUG: ”Care este urgența? Are risc de neconstituționalitate. În 2019, actualul ministru al Justiției spunea că OUG pentru Codul Administrativ este batjocură la adresa Parlamentului”
Ana Birchall, fost ministru al Justiției, critică schimbarea statutului prefecților prin ordonanță de urgență care modifică actualul Cod Administrativ. Ea spune că o astfel de modificare ”are risc de neconstitutionalitate” și citeaxă jurisprudența CCR în acest sens.
Mai mult, ea susține că actualul ministru al Justiției, Stelian Ion, a criticat în 2019 un proiect de OUG al guvernului Dăncilă care ar fi modificat tot Codul Administrativ, despre care ar fi spus că ”e o batjocură” la adresa Parlamentului. ”Oare azi in sedinta de guvern domnul ministru al justitiei isi va relua si sustine afirmatiile din 2019?? Cum va justifica azi „urgenta” modificarii Codului Administrativ prin OUG…ca nu cred ca e asa o „urgenta” in sensul definitiei data de legislatia in vigoare schimbarea statutului prefectilor doar ca sa fie numiti politic, nu?”, a scris Birchall pe Facebook.
Postarea integrală a Anei Birchall:
Nu pot sa nu ma intreb care este oare „urgenta” pentru ca o lege organica sa fie modificata prin OUG si nu prin lege?
Eu sper ca totusi Codul Administrativ sa nu fie modificat prin OUG pentru simplul motiv ca o astfel de modificare prin OUG are risc de
neconstitutionalitate, CCR avand o jurisprudenta in acest sens.
Astfel, Curtea Constituțională a statuat în repetate rânduri că o ordonanță de urgență poate fi adoptată numai prin îndeplinirea a trei condiții cumulative:
1) să existe o urgență, adică o circumstanță excepțională care impune adoptarea de soluții imediate, în vederea evitării unei grave atingeri aduse interesului public (Decizia CCR nr. 65/1995)[2];
2) să existe o situație extraordinară, adică un grad mare de abatere de la obișnuit sau comun, cu caracter obiectiv, în sensul că existența lor nu depinde de voința Guvernului care, în asemenea împrejurări, este constrâns să reacționeze prompt pentru apărarea unui interes public (Decizia CCR nr. 83/1998)[3];
3) reglementarea să nu poată fi amânată (care consacră in terminis imperativul urgenței reglementării – Decizia CCR nr. 389/2005[4]), adică amânarea reglementării ar produce rezultate mai grave decât cele cauzate inițial de urgență și situația extraordinară.
Sunt curioasa ce aviz a dat Ministerul Justitiei (sper ca este semnat si asumat de ministrul si nu de secretarul de stat venit de la „Vara Ispitelor” si Piperea)…in 2019 cand Dancila folosea OUG pentru Codul Administrativ eu am semnat un AVIZ CU OBSERVATII. Asa dupa cum sunt foarte curioasa ce declara si sustine actualul ministru al justitiei care in 2019 declara că „adoptarea unei ordonanţe de urgenţă pe Codul administrativ ar fi o „batjocură” la adresa Parlamentului, susţinând că se urmăreşte ca acest act normativ să nu mai poată fi supus controlului Curţii Constituţionale”.
Oare azi in sedinta de guvern domnul ministru al justitiei isi va relua si sustine afirmatiile din 2019?? Cum va justifica azi „urgenta” modificarii Codului Administrativ prin OUG…ca nu cred ca e asa o „urgenta” in sensul definitiei data de legislatia in vigoare schimbarea statutului prefectilor doar ca sa fie numiti politic, nu?
Sursa Foto: Inquam Photos/ Autor: Octav Ganea
Urmărește mai jos producțiile video ale G4Media:
Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media
Donează suma dorită pentru susținerea proiectului G4Media
CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867
Deschis la Raiffeisen Bank
22 comentarii