G4Media.ro

ANALIZĂ BAC 2019, Limba română. Un elev care răspunde corect la primul…

sursa foto: Pixabay

ANALIZĂ BAC 2019, Limba română. Un elev care răspunde corect la primul subiect poate lua nota 6, fără să fi citit vreo carte

Un elev care citeşte cu atenţie textul de la Subiectul I, răspunde corect la întrebările de la punctul A şi redactează textul argumentativ de la punctul B. poate lua nota 6, notează profesoara de Limba și Literatura Română Irina Țoțan, de la Liceul “Simion Stolnicu“ din Comarnic, județul Prahova, într-o analiză făcută pentru Edupedu.ro pe modelele de subiecte de la Bacalaureat 2019, precum și pe subiectele date la Bacalaureat 2018.

Publicitate electorală

Urmărește mai jos producțiile video ale G4Media:

Susține-ne activitatea G4Media logo
Donație Paypal recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează

Citește și...

3 comentarii

  1. Intra-adevar, ar putea sa ia nota 6, respectiv sa promoveze examenul, insa asta nu inseamna ca si primeste aceasta nota, in conditia in care el nu a scris absolut nimic la subiectul 3. Tocmai din cauza ca modificarea de punctaj si subiect s-a realizat avand ca scop diminuarea dificultatii examenului, in sensul de a trece cat mai usor si cat mai multi, daca s-ar putea chiar toti, profesorii corectori au inceput sa-si indrepte atentia muuult mai mult asupra corectarii textului argumentativ, mai les daca e singurul text pe care il scrie elevul, eseul neexistand. Asadar, se face o corectare la sange a textului argumentativ, si se pierde acolo foarte mult. Nici nu este de mirare, pentru inexistenta unei culturi generale duce clar la un vocabular restrans, lacunar, iar argumentele aduse in sustinerea opiniei sunt superficiale, nu denota viziune si gandire critica. La fel, sunt corectate la sange si celelalte cerinte de la subiectul 1, si baremul de corectare imi permite sa scad nota pentru lipsa unei virgule, a punctului de la sfarsitul propozitiei, nu mai discut daca apare si vreo greseala de exprimare. Una peste alta, foarte greu vor lua bacalaureatul la romana elevi ce prezinta carente serioase de cunostinte, vocabular si gandire. Pericolul apare, insa, din alta directie, si anume dinspre modificarea dramatica a structurii subiectului de bacalaureat – 40% grile de verificare, lucru pe care a incercat sa-l faca men, si nu i-a iesit pentru generatia 2019. Amenintarea continua sa existe, insa, pentru ca ar putea s-o propuna din nou anul viitor. Abia atunci ar fi GRAV, FOARTE GRAV, si-ar putea trece toti, sau aproape toti. Toti actorii scolari trebuie sa ramana vigilenti – profesori, elevi, parinti, pentru a putea combate si refuza clar o asemenea masacrare a examenului de romana, la bac si evaluare, deoarece un asemenea tip de subiect ar incuraja fara umbra de indoiala analfabetismul functional.

    • Da, e necesara vigilenta celor care cred in educatie, mai ales ca cei care vor scurtaturi sunt atat de multi, iar traditia scolii romanesti este sa-i „treaca” pe cam toti.

    • Cand va reproseaza un elev ca sunteti subiectivi in calitate de corectori, nu le dati dreptate. Nu stiu ce probleme personale aveti, insa nu schimbati nimic in bine cu atitudinea asta. Mi se pare strigator la cer ca un olimpic national la informatica sau matematica sa nu isi poata lua bacul pentru ca nu este capabil sa toceasca o multime de opere pe care ulterior ar urma sa le uite, deci le-ar invata degeaba. In fine, din pacate trebuie sa mai treaca vreo 10-20 de ani ca sa nu mai existe astfel de cadre didactice formate in perioada comunista si poate atunci vor scapa elevii de un bacalaureat mai mult decat primitiv.