G4Media.ro

Analiză dură a manualului unic de Istorie pentru clasa a 6-a: ”Rasoleală,…

Valentin Popa participa la sedinta de guvern, miercuri, 5 septembrie 2018. Inquam Photos / George Calin

Analiză dură a manualului unic de Istorie pentru clasa a 6-a: ”Rasoleală, arată magnitudinea incompetenței cu care Ministerul Educației a gestionat problema manualelor”

Un grup de lucru desemnat de Societatea de Științe Istorice din România care a analizat controversatul manual de Istorie de clasa a VI-a publicat de Editura Didactică și Pedagogică a găsit zeci de erori factuale, greșeli lingvistice și gramaticale, precum și abateri de la programa școlară, potrivit unui comunicat de presă.

Grupul de lucru critică dur trecerea la manualul unic, gestionată de Ministerul Educației (ministrul Valentin Popa), și reclamă că ”de foarte mulți ani, manualele sunt lucrate „în asalt”, cu termene foarte scurte pentru autori, evaluatori, referenți, tehnoredactori, editori etc. Acest tip de „rasoleală” a devenit obișnuință la Ministerul Educației și garantează apariția multor rebuturi”.

”Este evident că avem de-a face cu un sistem rău conceput și prost manageriat, care garantează eșecul și pentru care răspunderea se plasează la un cu totul alt nivel”, mai arată comunicatul citat. ”Sistemul manualului unic mărește riscul eșecului și îngreunează corecțiile; dacă ar fi fost mai multe manuale editate de mai multe edituri, profesorii ar fi avut posibilitatea să evite manualele cele mai slabe, iar costurile neglijenței ar fi revenit editurii private”, arată profesorul Bogdan Murgescu, președintele Societății de Științe Istorice.

Concluzia comunicatului este extrem de dură: ”Distanța dintre cerințele enumerate mai sus, care în alte țări sunt componente normale ale producției de manuale școlare, și practica din România ultimelor decenii ne arată magnitudinea incompetenței cu care Ministerul Educației și Editura Didactică și Pedagogică au gestionat problema manualelor”.

Grupul de lucru a fost alcătuit din prof. Victor Gabriel Osăceanu (Școala Gimnazială „Zaharia Stancu” Roșiori de Vede, Teleorman), prof. Ana Preda Tudor (Colegiul „Bogdan Petriceicu-Hasdeu” din Buzău) și prof. dr. Dumitru Tomoni (Liceul Teoretic „Traian Vuia” din Făget, Timiș), care, în mod independent unul de celălalt, au formulat o serie de observații.

Foto: Valentin Popa (InquamPhoto / George Călin)

Urmărește mai jos producțiile video ale G4Media:

Susține-ne activitatea G4Media logo
Donație Paypal recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează

8 comentarii

  1. prof. Victor Gabriel Osăceanu (Școala Gimnazială „Zaharia Stancu” Roșiori de Vede, Teleorman) … de acum se intereseaza Carmen Dan , care-i treaba cu asta

  2. Ce asteptati de la ministrul „pamblica” ?
    Singurul ministru (al invatamantului) mai prost decat el a fost „genunche” si ala pe langa faptul ca era prost era si fudul , macar asta tace ca un rahat in iarba .
    Nu au mai avut vreun portar sau vreun sculer-matriter in Videle sau in tot judetul Teleorman sa-l puna ministru invatamantului ?
    Hai PZD …ca aveti rezerve nemasurate de prostie !

  3. daca manualul o fi fost scris de catre vreun asistat din oltenia …nu e de mirare

  4. S-a rasturnat caruta cu prosti in guvernul de doi bani. Numai iesind la VOT VOM FACE CURATENIE

  5. PENTRU ROMANI, DE LA TARICEANU SI DRAGNEA!