G4Media.ro

Analiză Europa Liberă: TAROM a avut 17 șefi în 7 ani, ajutoare…

Sursa foto: Ilona Andrei / G4Media

Analiză Europa Liberă: TAROM a avut 17 șefi în 7 ani, ajutoare de stat, pierderi de zeci de milioane, rute anulate. Cât mai rezistă?

Rezultatele TAROM din 2022 sunt sub cele din anii de dinainte de pandemie, ajutorul de stat întârzie, planul de restructurare încă nu e aprobat de Comisia Europeană, achiziția de noi avioane e sub semnul întrebării. Cât timp va mai avea România o companie aeriană de stat?

Compania românească de stat are, de câteva zile, un șef nou. Al 17-lea în 7 ani. La mai bine de 100 de ani de la înființarea acestei companii și la 69 de existență, o donație de un leu de la fiecare român este soluția de salvare a companiei găsită de sindicat.

Cu o flotă de doar 18 aeronave, care ar putea rămâne în curând 10, TAROM renunță la tot mai multe destinații. Chiar și la Londra, spun sindicaliștii, începând de anul viitor, acolo unde are, de zeci de ani, un slot închiriat pe aeroportul Heathrow, cum doar companiile cu tradiție mai au.

În ultimii doi ani, a primit ajutoare de stat sau garanții de peste 120 de milioane de euro. Nu sunt de ajuns. Pentru salvare ar fi nevoie de aproape patru ori mai mult, așa cum au estimat autoritățile. Altfel, viitorul companiei românești cu o istorie de un secol este incert.

Citește mai mult pe Europa Liberă.

Publicitate electorală

Urmărește mai jos producțiile video ale G4Media:

Susține-ne activitatea G4Media logo
Donație Paypal recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează

12 comentarii

  1. 2012 compania maghiară Malev a intrat în falimentul profilat inevitabil după 66 de ani de activitate.Ajutoarele financiare nu au salvat-o.Boală lungă,moarte sigură pt.Tarom.

    • Mafia PSD-PNL-GPL l-au inlaturat pe Drula si pentru ca a inceput sa taie pilaraia de partid din CA-ul Tarom.

    • Tarrom, Compania românească de stat la care platesti pretul in euro pentru cursele interne si care e scutita de plata TVA catre buget

  2. astia sunt SPECIALISTII PSDNLUDMR, atat poate acest partid al hotiei, sa capuseze, si romanii se mira de ce merge prost CFR, TAROM, portul Constanta …

    • nu ma, romanii nu se mira de ce merg prost multe un Romania, romanii ȘTIU foarte bine de ce pentru ca sunt complici. Ei voteaza FSN/ USL de 33 de ani si va vota in continuare mult si bine.

  3. problema la tarom e ca angajatii se cred patronii companiei. ei sincer cred ca noi o sa bagam bani in ei la infinit!

  4. La Tarom toti sunt rude intre ei, toti directorii care vin sunt pusi la misto ca sa se mai indoape rudele si neamurile politicienilor. Cautati sa vedeti ca la orice companie aeriana profitabila personalul navigant reprezinta 85% din companie si 15% alte departamente: sales/marketing etc. La Tarom 50% e personal navigant restul bagatori de seama pe spinarea banilor romanilor

    • banii in EUR ai romanilor, ca noi primim salariile in euro.
      E compania lor, sinecurile lor, politicienii sunt mai presus de noi…

  5. Socialismul rezista pana se termina banii celorlalti.

  6. Mai rezista cit timp vor exista pensii speciale/de-serviciu. Devalizarile astea de la buget sint foarte inrudite, in spatele lor gasindu-se banditii care au tras in noi in ’89 si au confiscat revolutia si apoi tara. Vor rezista pina desfiintam junta militaro-mafiota.

  7. Cât timp există plătitori de taxe societăți pline de sinecuri de stat și pensii speciale vor exista!
    Soluția este :
    1. Ieșiți la pensie sau luați-vă un ajutor de la stat dacă nu e vârsta de pensionare sau munciți la stat.
    2. Dacă nu puteți parazita bugetul și aveți firmă închideți și plecați in străinătate.
    Abia atunci statul va crește așa tare taxele celorlalți încât se va forma o masă critică ce va intra in faliment.