Analiză Europa Liberă: TAROM a avut 17 șefi în 7 ani, ajutoare de stat, pierderi de zeci de milioane, rute anulate. Cât mai rezistă?
Rezultatele TAROM din 2022 sunt sub cele din anii de dinainte de pandemie, ajutorul de stat întârzie, planul de restructurare încă nu e aprobat de Comisia Europeană, achiziția de noi avioane e sub semnul întrebării. Cât timp va mai avea România o companie aeriană de stat?
Compania românească de stat are, de câteva zile, un șef nou. Al 17-lea în 7 ani. La mai bine de 100 de ani de la înființarea acestei companii și la 69 de existență, o donație de un leu de la fiecare român este soluția de salvare a companiei găsită de sindicat.
Cu o flotă de doar 18 aeronave, care ar putea rămâne în curând 10, TAROM renunță la tot mai multe destinații. Chiar și la Londra, spun sindicaliștii, începând de anul viitor, acolo unde are, de zeci de ani, un slot închiriat pe aeroportul Heathrow, cum doar companiile cu tradiție mai au.
În ultimii doi ani, a primit ajutoare de stat sau garanții de peste 120 de milioane de euro. Nu sunt de ajuns. Pentru salvare ar fi nevoie de aproape patru ori mai mult, așa cum au estimat autoritățile. Altfel, viitorul companiei românești cu o istorie de un secol este incert.
Citește mai mult pe Europa Liberă.
Urmărește mai jos producțiile video ale G4Media:
Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media
Donează suma dorită pentru susținerea proiectului G4Media
CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867
Deschis la Raiffeisen Bank
12 comentarii