G4Media.ro

Analiză Reuters: Înainte de cariera sa politică, marca Trump era despre lux…

Sursa: G4Media.ro

Analiză Reuters: Înainte de cariera sa politică, marca Trump era despre lux – cazinouri, staţiuni de golf. Când a intrat în politică, marca Trump a luat-o într-o direcţie cu totul diferită

Retorica tăioasă a fostului preşedinte american Donald Trump şi politica divizivă i-au permis acestuia să preia practic controlul asupra Partidului Republican, iar susţinătorii săi sunt atât de devotaţi încât majoritatea cred afirmaţia sa falsă că a pierdut alegerile din 2020 din cauza fraudei electorale.

Dar aceleaşi tactici care au inspirat o loialitate politică acerbă au subminat afacerile lui Trump, construite în jurul proiectelor imobiliare şi a acordurilor care i-au permis să câştige milioane prin licenţierea numelui său, relatează Reuters, citată de News.ro

Brandul de afaceri al lui Trump a fost cândva sinonim cu bogăţia şi succesul, o imagine care acum se ciocneşte puternic cu un brand politic care are rădăcini în furia bazei sale de alegători, în mare parte rurale şi muncitoreşti.

Preşedinţia sa este acum asociată în mintea multora cu finalul violent al acesteia, în care susţinătorii fostului preşedinte au luat cu asalt Capitoliul SUA, pe 6 ianuarie, în încercarea de a opri validarea victoriei lui Joe Biden.

Imaginile acelea înfiorătoare, împreună cu ani de retorică amară, îl costă bani pe Trump. Veniturile unora dintre proprietăţile sale de lux au scăzut, locurile vacante în clădirile de birouri au crescut, iar creditorii săi avertizează că veniturile companiei ar putea să nu fie suficiente pentru acoperirea plăţii datoriilor, conform declaraţiilor financiare ale lui Trump în calitate de preşedinte, datelor financiare ale Trump Organization depuse la agenţii guvernamentale şi rapoartelor unor firme care urmăresc finanţele companiilor imobiliare.

Potenţialii chiriaşi din New York se feresc de clădirile sale, pentru a evita asocierea cu Trump, a spus un broker imobiliar.

Organizatorii turneelor ​​de golf au scos evenimente de pe terenurile sale.

Concentrarea lui Trump asupra brandului politic a depăşit din ce în ce mai mult identitatea sa de mogul imobiliar, spune un veteran al industriei ospitalităţii.

”Înainte de cariera sa politică, marca Trump era despre lux – cazinouri, staţiuni de golf. Când a intrat în politică, marca Trump a luat-o într-o direcţie cu totul diferită”, a spus Scott Smith, fost director de hotel şi profesor de ospitalitate la Universitatea din Carolina de Sud.

Afacerea lui Trump rămâne, de asemenea, sub umbra unei anchete comune de fraudă penală, a biroului procurorului districtual din Manhattan şi a procurorului general din New York.

Compania şi directorul financiar de multă vreme al acesteia, Allen Weisselberg, au fost acuzaţi de o schemă de sustragere a impozitelor pe salarii, iar anchetatorii continuă să cerceteze dacă Trump sau reprezentanţii săi au comis fraudă prin denaturarea datelor financiare în cererile de împrumut şi declaraţiile fiscale.

Weisselberg şi compania neagă faptele greşite şi contestă acuzaţiile.

În timp ce afacerea sa de dezvoltare imobiliară are probleme, Trump a anunţat primul acord major de la încheierea mandatului ce preşedinte, care nu are nimic de-a face cu imobiliarele.

Pe 20 octombrie, el a spus că va construi o nouă platformă de socializare menită parţial să îi ofere un forum politic după ce a fost interzis de Facebook şi Twitter, care au declarat după revoltele de la Capitoliul SUA că Trump şi-a folosit conturile de pe platformele lor pentru a incita la violenţă.

Acest acord s-ar putea dovedi profitabil pentru Trump, indiferent dacă platforma va avea succes. Investitorii s-au grăbit să cumpere acţiuni la Digital World Acquisition Corp, compania specială de achiziţie, tranzacţionată la bursă, care intenţionează să fuzioneze cu compania lui Trump, Media and Technology Group.

Acţiunile Digital World au crescut şi valorează acum aproximativ 2 miliarde de dolari. Noua companie media a lui Trump va deţine cel puţin 69% din participaţia în compania combinată, dar Trump nu şi-a dezvăluit nivelul de proprietate în Trump Media.

Trump a strâns, de asemenea, bani pentru activitatea sa politică, care a raportat că avea 100 de milioane de dolari pe 30 iunie, în perspectiva unei candidaturi la preşedinţie în 2024.

Eric Trump, fiul mijlociu al fostului preşedinte şi director al Trump Organization, a declarat într-un interviu că compania se află acum într-o situaţie ”fenomenală”. El a citat o refinanţare a unui împrumut pentru clădirile de birouri din San Francisco, care a oferit afacerii Trump aproximativ 162 de milioane de dolari în numerar, conform documentelor de împrumut şi a unui comunicat al Vornado Realty Trust (VNO.N), proprietarul majoritar al întreprinderii.

”Deţinem o sumă uriaşă de numerar”, a declarat Eric Trump pentru Reuters.

Într-un e-mail, un purtător de cuvânt al lui Donald Trump a negat că afacerea a scăzut de când acesta a intrat în politică.

”Compania imobiliară se descurcă extrem de bine, iar acest lucru este evident în Florida şi în alte părţi. Având în vedere pandemia de coronavirus, în care industria hotelieră a fost lovită deosebit de puternic, compania lui Trump se descurcă fenomenal de bine”, a spus Liz Harrington într-o declaraţie trimisă prin e-mail.

Datele financiare arată că afacerile imobiliare ale lui Trump au scăzut. Veniturile din exploataţiile familiei, concentrate pe terenuri de golf şi hoteluri, au fost afectate în 2020, pe fondul pandemiei de coronavirus.

Veniturile hotelului său din Las Vegas, de exemplu, au scăzut de la 22,9 milioane de dolari în 2017 la 9,2 milioane de dolari în 2020 şi în primele 20 de zile din 2021, potrivit declaraţiilor financiare ale lui Trump.

Trump face în prezent o a doua încercare de a-şi vinde contractul de închiriere pe o proprietate importantă, Trump International Hotel, găzduit într-o fostă clădire federală din Washington, D.C., după ce nu a reuşit să atragă un cumpărător la preţul cerut iniţial de 500 de milioane de dolari.

Între timp, compania plăteşte chirie guvernului federal 3 milioane de dolari anual, conform documentelor publicate la începutul acestei luni de Comitetul de Supraveghere al Congresului SUA. Aceste date arată că hotelul lui Trump din Washington a pierdut peste 73 de milioane de dolari din 2016.

Prejudiciul adus imaginii de afaceri a lui Trump a început la începutul preşedinţiei sale. Un consultant al lui Trump, care a pledat într-o audiere publică din 2017 pentru o taxă mai mică la staţiunea sa de golf Doral, a spus că politica lui Trump i-a deteriorat modelul de afaceri.

”De fapt, nu este vorba despre proprietate, ci despre marcă”, a spus consultantul Jessica Vachiratevanurak, la o audiere din decembrie 2017 a Consiliului de ajustare a valorii din Miami-Dade, într-o înregistrare video analizată de Reuters. Ea a citat o întâlnire la care a participat, în care directorii de top ai Trump Organization au descris ”efecte grave” asupra afacerii sale de golf, de exemplu, în urma anulării turneelor ​​şi a evenimentelor de caritate de către organizaţii care doresc să evite asocierea cu Trump.

Staţiunea a înregistrat venituri în scădere de la 92 de milioane de dolari în 2015 la 75 de milioane de dolari în 2017, a spus ea la o altă audiere, în anul următor.

Declaraţia financiară prezidenţială a lui Trump include venituri ale Doral de 44 de milioane de dolari pentru anul trecut.

Vachiratevanurak a refuzat să ofere alte informaţii pentru Reuters.

”Acest lucru este evident fals, deoarece Doral se descurcă foarte bine”, a spus purtătorul de cuvânt al lui Trump, Harrington.

În New York, numele lui Trump a devenit din ce în ce mai toxic. O proprietate de mare profil, hotelul Trump SoHo din Manhattan, a fost renumit Dominick în 2017.

New York City şi-a anulat în ianuarie contractele de închiriere pentru un teren de golf, două patinoare din Central Park şi un carusel; Trump a dat în judecată oraşul pentru rezilierea pe nedrept a contractului de închiriere a terenului de golf.

La 40 Wall Street, un zgârie-nori cu 72 de etaje, care a fost printre cele mai importante achiziţii ale lui Trump, problemele care începuseră înainte de pandemie s-au agravat, potrivit rapoartelor firmelor care urmăresc performanţa imobiliară.

După revoltele din 6 ianuarie de la Capitoliul S.U.A., unii dintre marii chiriaşi ai lui Trump, inclusiv Girl Scouts şi o organizaţie nonprofit numită TB Alliance, au spus că analizează dacă să renunţe la contractele de închiriere.

Un broker imobiliar comercial a spus că mulţi potenţiali chiriaşi nu vor lua în considerare clădirea, deoarece numele lui Trump este pe ea.

Girl Scouts nu a răspuns solicitărilor de comentarii, iar TB Alliance a spus că ”explorează toate opţiunile” pentru a părăsi clădirea Trump.

”Majoritatea chiriaşilor din New York nu vor să aibă nimic de-a face cu asta şi aşa este de cinci ani încoace”, a declarat Ruth Colp-Haber, care a spus că a plasat şapte clienţi în clădire de-a lungul anilor, dar că nu va interesa pe nimeni acum. .

”Este cea mai mare afacere, dar nu se vor uita la asta.”

Gradul de ocupare a fost de 84% în martie 2021, mult sub media de aproximativ 89% pentru acea piaţă de birouri din centrul oraşului New York, potrivit Mike Brotschol, director general al KBRA Analytics LLC.

Chiriile pe care Trump le-a putut percepe sunt, de asemenea, mai mici – între 38 şi 42 de dolari pe metru pătrat pe o piaţă în care media se apropie de 50 de dolari, a spus el. Situaţiile financiare ale proprietăţii au intrat pe un teritoriu riscant, spun rapoartele.

Trump a contractat un împrumut de 160 de milioane de dolari în 2015, pentru a refinanţa 40 Wall Street – garantând personal 26 de milioane de dolari. Anul trecut, clădirea a fost inclusă pe o listă de supraveghere a industriei pentru titlurile comerciale garantate cu ipoteci cu risc de nerambursare, potrivit rapoartelor KBRA şi Trepp, care monitorizează şi împrumuturile imobiliare.

În primul trimestru al anului, potrivit raportului KBRA, rata de acoperire a serviciului datoriei, o statistică monitorizată de bănci, a scăzut la un nivel care indică faptul că fluxul de numerar al clădirii nu poate acoperi plăţile datoriei.

În declaraţia pentru Trump, Harrington a acuzat ”politicile dezastruoase ale lui Bill de Blasio”, primarul New York-ului, pentru scăderea pieţei de birouri din oraş.

”În pofida tuturor acestor factori contrari, domnul Trump are foarte puţine datorii în raport cu valoarea, iar compania se descurcă foarte bine”, a spus ea.

Staţiunea Doral şi hotelul Washington, împreună cu un hotel din Chicago, şi-au asigurat împrumuturi de aproximativ 340 de milioane de dolari de la Deutsche Bank, cel mai mare creditor al lui Trump.

Însă banca nu este interesată de mai multe afaceri cu Trump şi nu are de gând să prelungească împrumuturile după ce acestea vor fi scadente în 2023 şi 2024, a declarat pentru Reuters o sursă importantă din Deutsche Bank, sub condiţia anonimatului.

Întrebată despre refuzul băncii de a lucra cu Trump, purtătoarea de cuvânt a spus: ”Şi ce?”

Experţii spun că perspectiva oricărei noi dezvoltări sub marca Trump se confruntă cu şanse reduse. Un director al industriei hoteliere a spus că dezvoltatorii hotelieri – îngrijoraţi să nu piardă milioanele de clienţi care îl evită pe Trump – se vor gândi probabil de două ori înainte de a semna orice acord pentru a pune numele lui Trump pe proprietăţile lor.

”Oamenii au de ales. Poţi să mergi la Ritz Carlton, poţi să mergi la Four Seasons şi să nu aduci politica în el într-un fel sau altul”, a spus Vicki Richman, director de operaţiuni al HVS Asset Management, o firmă de consultanţă în industria ospitalităţii şi administrator de proprietate.

Trump Organization a încercat să-şi diversifice marca de hotel de premium cu două mărci noi: Scion, o ofertă cu preţ mediu, şi American Idea pentru călătorii cu buget redus. Compania a abandonat planurile pentru ambele în 2019, invocând dificultăţi în a face afaceri într-un mediu politic controversat.

Harrington a spus că nimic nu poate fi exclus pentru afacerile lui Trump. ”Avem multe, multe lucruri în considerare. Dar avem în vedere şi politica”, a spus ea.

Urmărește mai jos producțiile video ale G4Media:

Susține-ne activitatea G4Media logo
Donație Paypal recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează

Citește și...

3 comentarii

  1. Da jumătate din alegatori care au votata Trump au dispărut, săraci.

    • Fals.
      Astazi Trump ar castiga detasat, 68% dintre americani sunt nemultumiti de batranul Biden.
      Reuters = progresism.

    • Ai înțeles greșit am vrut sa spun ca nu au dispărut si sânt dimpotrivă mai mulți.
      Sant decacord ,greșeala mea nu am fost suficient de clar . Era o satira.
      Scuze @corectare.