Analiză: Turiștii străini nu mai vor în orașe, preferă natura / 61% dintre turiștii din 2021 au mers în drumeții, cei mai mulți doar în familie
Cifrele de pe site-ul de de turism Romanian Friend arată că turiștii străini, în special cei din Europa și SUA, preferă călătoriile în natură, în afara marilor orașe sau a punctelor turistice aglomerate, scrie Travel Daily News.
Datele arată schimbări interesante în modul în care turiștii străini care vizitează România și-au petrecut vacanța în această vară, în timpul pandemiei Covid-19.
În ciuda numărului mai mic de turiști din acest an, se pot observa tendințe clare, cum ar fi o preferința pentru tururi în natură, precum și o reticență, previzibilă, de a călători în grupuri mai mari.
„Înainte de Covid, turiștii străini erau de obicei interesați să viziteze atracțiile de top ale țării noastre, cum ar fi Bran (Castelul Dracula, Castelul Peleș și Corvin, Cetatea Sighișoarei și Autostrada Transfăgărășan. Orașele Vechi din Brașov, Sibiu și București pentru viața de noapte”, spune Marius Iliescu, ghid turistic și fondatorul Romanian Friend.
Tururi de drumeții în Munții Carpați, excursii de mai multe zile pentru a experimenta viața satului în regiunile Transilvaniei și Maramureșului și excursii de observare a faunei sălbatice au cunoscut o creștere semnificativă. Se pare că turiștii care vizitează România s-au săturat să viziteze atracții „strâmte” și locuri aglomerate, ca în trecut, concluzionează site-ul de turism.
„Dintr-un total de 9.673 de tururi rezervate de turiști internaționali, în total 18.472 de persoane (cu 38% mai puțin decât în 2019) în iunie – septembrie, 61% au fost pentru excursii în natură, cum ar fi drumețiile, comparativ cu 39% în 2019 și 36% în 2018. Noi anticipam această tendință după blocarea provocată de coronavirus, dar nu ne așteptam la astfel de cifre. Această schimbare a fost mai vizibilă cu turiștii din Marea Britanie, SUA și Belgia, de exemplu, dar mai puțin cu cei din Germania, Olanda sau țările nordice”, spune Iliescu.
Cercetările din industria călătoriilor arată că zborurile internaționale către destinații europene în iulie și august au atins doar 40% din nivelurile pre-pandemice.
Modificarea condițiilor de călătorie sau de intrare a contribuit probabil la o cerere redusă. Până la 1 iunie, România a fost deschisă pentru turism doar pentru rezidenții Uniunii Europene, care i-au descurajat pe călătorii din străinătate din SUA, Canada sau țările asiatice să își facă planuri de vacanță cu luni în avans, așa cum au făcut-o înainte.
Din fericire, călătorii vaccinați și cei nevaccinați care provin dintr-o țară de pe lista galbenă, dar cu un test PCR negativ, nu au fost obligați să pună în carantină la intrarea în România.
O altă tendință care a apărut anul acesta a fost aceea că oamenii au preferat să călătorească în grupuri mai mici.
În 2019, 31% din toate rezervările au fost pentru grupuri de 4 sau mai multe (familii, prieteni etc.), în timp ce în 2021 acest număr a scăzut la doar 12%. Oamenii care se cunoșteau nu mai călătoreau împreună ca înainte.
„Chiar dacă majoritatea clienților noștri ne-au informat că sunt vaccinați, s-au săturat să se amestece cu străini și au preferat călătoriile private”, adaugă fondatorul Romanian Friend .
În ciuda tuturor acestor provocări, compania românească a fost bucuroasă să vadă că turismul ecologic a căpătat un impuls mult necesar după șocul de anul trecut.
„Sprijinirea comunităților locale printr-un model de turism inclusiv și vertical a fost misiunea noastră de când am început în 2017. Suntem bucuroși să vedem un efect secundar pozitiv din această situație Covid, în special întreprinderile mici au fost cele mai afectate. Și cred că oamenii și-au dat seama și de impactul benefic pe care îl petrece timpul în natură după ce au fost lipsiți de el. Așadar, suntem bucuroși să-i ajutăm să descopere frumusețea naturală a României – țara noastră este cunoscută drept ultima rezervație sălbatică din Europa pentru un motiv întemeiat”, spune Marius Iliescu.
Foto: Hosman, jud. Sibiu / sursa sibiu-turism.ro
Urmărește mai jos producțiile video ale G4Media:
Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media
Donează suma dorită pentru susținerea proiectului G4Media
CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867
Deschis la Raiffeisen Bank