G4Media.ro

ANAT: Rezervările pe litoralul românesc, în creştere cu 25% în primele două…

Sursa foto: G4Media

ANAT: Rezervările pe litoralul românesc, în creştere cu 25% în primele două luni. Tarifele au crescut cu 10-15%

Riviera românească păstrează trendul ascendent, rezervările pentru primele două luni, faţă de perioada similară a anului trecut, fiind în medie cu 25% mai mari, chiar dacă tarifele au crescut cu 10-15%, potrivit datelor transmise de Asociaţia Naţională a Agenţiilor de Turism (ANAT), transmite Agerpres.

Programele „Înscrieri Timpurii” s-au bucurat de un interes major, rezervările pornind încă din toamna anului trecut cu reduceri de până la 60% din tariful pachetelor de bază. La acest lucru au contribuit şi voucherele de vacanţă a căror valoare în 2023 a fost de aproape două miliarde de lei, 95% dintre acestea fiind deja decontate.

Tarifele pe riviera românească au crescut în medie cu 10-15%, dar unele hoteluri le-au păstrat pe cele din 2023. Astfel, preţul mediu al unui sejur pe litoral este de 2.250 de lei, faţă de 1.750 de lei, cât a fost anul trecut, cu o durată medie a sejurului de 4,5 nopţi.

Turiştii sunt mai atenţi la bugetul alocat pentru vacanţă şi la raportul calitate/preţ, preferând unităţi clasificate superior, cu facilităţi suplimentare. Hotelurile cu servicii all inclusive sunt preferate pentru 2024, în acest moment existând pe litoral 51 de hoteluri de acest tip, cu 23.746 de locuri de cazare, în creştere cu 28% faţă de anul trecut.

Pe riviera românească sunt disponibile în acest an 4.000 de unităţi de cazare clasificate, conform Ministerului Economiei, Antreprenoriatului şi Turismului, cu 155.927 de locuri de cazare, în creştere cu 15% faţă de 2023. Acestea reprezintă 25% din numărul total de locuri din România.

A crescut faţă de 2023 numărul de hoteluri pe litoral, în acest an fiind 387 unităţi faţă de 292 în 2023, cu următoarele clasificări: opt hoteluri de 5 stele, 81 de 4 stele, 210 de 3 stele, 73 de 2 stele şi 15 de o stea.

Numărul turiştilor sosiţi în vacanţă pe litoral a crescut, în 2023, la 1,57 milioane de persoane, cu 8,2% mai mult faţă de 2022, conform Direcţiei Judeţene de Statistică Constanţa. În acelaşi timp, înnoptările înregistrate în structurile de primire turistică au fost de 5,20 milioane în 2023, cu 9,4% mai multe decât cele din 2022.

În acelaşi timp, numărul turiştilor sosiţi în primele două luni ale anului 2024 a fost de 44.200 de persoane, faţă de 41.200 de persoane în perioada ianuarie – februarie 2023, înregistrându-se o creştere de 7,3%. Turiştii străini, în număr de 4.163 persoane, sosiţi în primele două luni ale anului 2024, sunt cu 0,7% mai mulţi decât cei sosiţi în perioada ianuarie-februarie 2023 (4.134 persoane) şi deţin o pondere de 9,4% în totalul turiştilor. Cei mai numeroşi străini care au vizitat Constanţa în primele două luni din 2024 sunt cei din Statele Unite ale Americii (698 persoane), urmaţi de cei din Turcia (450 persoane).

Staţiunile preferate de turiştii români sunt, în ordine: Mamaia şi Mamaia Nord, Eforie Nord, Venus, Neptun-Olimp, Jupiter, Saturn, Cap Aurora, Costineşti, Vama Veche, Eforie Sud, Techirghiol, Mangalia.

În 2023, industria turismului din România a reprezentat 4,19% din PIB-ul ţării, faţă de 2,98% cât a avut pondere în 2019, considerat an de referinţă pentru turism. În acelaşi timp, România a depăşit anul 2019 cu 0,28% în ceea ce priveşte sosirile în unităţi clasificate de cazare, conform Institutului Naţional de Statistică (INS).

În acest context, Asociaţia Naţională a Agenţiilor de Turism, în parteneriat cu patronatele din industrie, reunite sub umbrela Organizaţiei de Management al Destinaţiei – (OMD) judeţul Constanţa, organizează, în perioada 29 mai – 2 iunie 2024, un Infotrip 2024 pe riviera românească, eveniment care îşi propune să pună în valoare noutăţile apărute pe litoral.

În acelaşi timp, cei peste 300 de agenţi de turism şi jurnalişti din ţară vor vizita hotelurile care s-au bucurat de investiţii şi modernizări în calitatea serviciilor.

Potrivit ANAT, vor fi organizate două evenimente pentru mass-media, respectiv în partea de sud a litoralului un workshop în care vor fi prezentate noutăţile sezonului estival 2024 pentru destinaţia Riviera Sud – Mangalia, iar în partea de nord a litoralului, o conferinţă de presă la care vor participa, în calitate de co-organizatori: ANAT, OMD Judeţul Constanţa, OMD Mamaia Constanţa, FPTR – Federaţia Patronatelor din Turismul Românesc, FIHR – Federaţia Industriei Hoteliere din România, FPIOR – Federaţia Patronatelor din Industria Ospitalităţii, Organizaţia Patronală Mamaia Constanţa, Patronat Marea Mamaia Constanţa, Asociaţia Patronală Resto Constanţa, OPTBR – Organizaţia Patronală a Turismului Balnear din România şi Aeroportul Internaţional Mihail Kogălniceanu Constanţa.

Printre temele abordate se vor afla principalele proiecte în curs de realizare, dar şi cele viitoare, precum şi calendarul de evenimente pentru sezonul 2024.

„Pentru noi, cel mai important este că am lucrat împreună, ANAT şi Patronatele hoteliere şi OMD-urile de pe Litoral, la acest proiect. Este primul proiect împreună şi următoarele vor fi mai bune şi mai eficiente. Vrem să arătăm că Litoralul, deşi „atacat” de mulţi, este mult mai bun decât percep sau susţin anumite voci. Avem multe de rezolvat: plaje, parcări, agrement, dar împreună vom reuşi!”, a declarat Alin Burcea, preşedinte ANAT.

La rândul său, Enache Bucovală, preşedintele OMD Judeţul Constanţa, a precizat că Riviera Românească „se pregăteşte să-şi arate farmecul”, încurajând turiştii să aleagă litoralul românesc.

Publicitate electorală

Urmărește mai jos producțiile video ale G4Media:

Susține-ne activitatea G4Media logo
Donație Paypal recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează

Citește și...

1 comentariu

  1. Dl.Burcea, farmecul rivierei romanesti n-o sa-l faceti vizibil daca organizati doua evenimente, un workshop si o conferinta de presa. Este nevoie de fapte, nu de palavre.
    Afirmati ca litoralul este „atacat” de mulţi, ca este mult mai bun decât percep sau susţin anumite voci. Ar trebui sa luati in calcul serios vocile turistilor, ca ele reprezinta manometrul muncii dvs. In acelasi timp spuneti ca (mai) aveti multe de rezolvat: plaje, parcări, agrement, dar ca împreună veti reuşi. Cand vor disparea de pe lista, ca ne-am cam saturat de vorbe? Si impreuna cu cine veti reusi? Turistul, cand vine in concediu, le vrea gata, nu sta sa lucreze cu dvs. Despre oricare „impreuna” ati vrut sa vorbiti, sincer si cinstit, este irelevant.