G4Media.ro

Anca Hociotă, Camera de Comerț Româno-Germană, despre obligativitatea învățământului profesional pentru elevii…

Foto: Facebook/Anca Hociota

Anca Hociotă, Camera de Comerț Româno-Germană, despre obligativitatea învățământului profesional pentru elevii cu medii sub 5: Are un efect negativ asupra a ceea ce a făcut mediul privat până acum

Obligarea elevilor cu medii de admitere sub 5 să meargă la învățământul profesional, prin limitarea accesului lor la liceu, “are un efect negativ asupra a ceea ce a făcut mediul privat până acum în învățământul profesional și asupra percepției populației vis-a-vis de învățământul profesional și dual”, a declarat pentru Edupedu.ro Anca Hociotă, manager pe învățământ profesional la Camera de Comerț și Industrie Româno-Germană (AHK România).

Ministerul Educației a decis să introducă, pentru elevii care anul acesta susțin Evaluarea Națională la finalul gimnaziului, limita mediei de 5 pentru a intra la liceu. Elevii cu medii de admitere sub 5 vor merge obligatoriu în învățământul profesional.

“Din 2012, de când a fost introdus învățământul profesional, companiile implicate direct au încercat cu eforturi mari, resurse de timp și financiare, să schimbe mentalități, să prezinte școala profesională ca o alternativă la liceu. O alternativă viabilă, nu ca ultimă opțiune pentru cei mai slabi la învățătură. Școala profesională să fie alegerea elevului, nu a unui computer“, a declarat Anca Hociotă, manager pe învățământ profesional la Camera de Comerț și Industrie Româno-Germană (AHK România), pentru Edupedu.ro.

 

 

Urmărește mai jos producțiile video ale G4Media:

Susține-ne activitatea G4Media logo
Donație Paypal recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează

Citește și...

2 comentarii

  1. Pai formularea e gresita.
    Corect ar fi: Pot fi admisi in invatamantul liceal doar elevii care otin cel putin media 5 la testul de evaluare nationala.
    Si asa e corect, nu poti sa il inveti pe un elev integrale si derivate si filosofie si chimie si economie daca el nu e in stare sa obtina macar cinci la evaluarea nationala. (Iar testele sunt, daca le comparati cu cele care erau cu zeci de ani in urma, sau cu cele din prezent din alte state, ridicol de simplw si usoare. Se poate lua 5 pe cultura generala)
    A tine un elev in liceu daca el nu e in stare sa invete lucruri elementare (sau nu vrea) e o bataie de joc fata de contribuabili, fata de ceilalti elevi care invata si fata de scara de valori a societatii.
    Iar daca elevul cu media sub cinci termina liceul, a face o facultate in Romania nu e absolut nicio problema. Si daca apoi se angajeaza la stat, va arata ca nulti din angajatii de la stat din prezent, care vin in control, dar care nici nu pricep nici nu inteleg, dat au si tupeu si pretentii si legea de parte alor

    • Mereu tendinta de conformare la corectitudine politica: sa nu cumva sa reiasa din context ca elevii aia ar fi mai prosti!
      Dar ce importanta are, pentru planul general, ce motive au avut de nu au luat nota de trecere? In afara unor accidente, este din cauza ca nu pot sau nu-i intereseaza; si atunci, trebuie neaparat sa ii bagi cu forta in liceu, ca dupa aia sa te plangi ca nu ai promovabilitate la bac?
      Nu ar fi mai bine sa se dea valoare scolii profesionale prin rezultate, nu prin ocolirea adevarului?
      Normal ca o Scoala Profesionala patronata de Bosch, sa zicem, va surclasa Scoala Profesionala patronata de primaria din Vascauti.
      Ca sa nu mai zicem ca o promovare mai agresiva a invatamantului profesional va face inutil acest barem.
      Cand vezi ca scoala de meserii e ceva serios, nu-ti mai vine so arzi aiurea, patru ani prin liceu, ca sa ajungi un nimeni handicapat functional, patru ani mai tarziu.