G4Media.ro

Ancheta parlamentară referitoare la activitatea Consiliului Concurenţei ar putea afecta independenţa instituţiei,…

Twitter / Margrethe Vestager

Ancheta parlamentară referitoare la activitatea Consiliului Concurenţei ar putea afecta independenţa instituţiei, avertizează comisarul european pentru concurență

Comisia Europeană și-a exprimat îngrijorarea vizavi de faptul că ancheta parlamentară cu privire la activitatea Consiliului Concurenţei ar putea afecta independenţa instituţiei, principiu fundamental al unei noi directive în domeniu, a declarat, joi, la Bucureşti, comisarul european pentru Concurenţă, Margrethe Vestager, prezentă la conferinţa „Ziua europeană a concurenţei şi a consumatorilor”.

Ea a arătat că, la începutul acestui an, Parlamentul European a adoptat o nouă directivă în domeniul concurenţei, care conferă autorităţilor de resort din fiecare stat o independenţă sporită.

„Este foarte important să avem autorităţi independente, cu resurse suficiente şi cu uneltele necesare pentru a proteja consumatorii. Acest lucru ar însemna să poţi ridica toate tipurile de dovezi. Iată de ce este important ca noua legislaţie europeană, agreată de toate statele membre şi adoptată în Parlamentul European cu o majoritate uriaşă, să fie acum transpusă în legislaţia naţională, în litera şi spiritul ei. Pentru că independenţa este o metodă pentru a te asigura că serveşti în continuare cetăţenii, în rolul lor de consumatori”, a susţinut oficialul european.

Potrivit acesteia, ancheta parlamentară demarată în urmă cu o lună cu privire la activitatea Consiliului Concurenţei, pe tema unei investigaţii din trecut referitoare la ROBOR, ridică îngrijorări asupra modului în care este respectat în România principiul independenţei Consiliului Concurenţei.

„Monitorizăm ceea ce se întâmplă în ceea ce priveşte independenţa instituţiei de concurenţă în România şi avem îngrijorări cu privire la ancheta parlamentară referitoare la activitatea Consiliului Concurenţei, care se pare că pune sub semnul întrebării unele dintre aceste principii fundamentale (ale directivei – n.r.)”, a precizat Vestager.

În februarie, Parlamentul a înfiinţat o comisie de anchetă privind o investigaţie derulată de Consiliul Concurenţei în perioada 2008-2013 pe tema ROBOR.

Senatorul ALDE Daniel Zamfir, preşedintele comisiei de anchetă, susţine că, în 2008, băncile s-au înţeles între ele pentru a stabili cotaţii ROBOR ridicate, iar Consiliul Concurenţei a acoperit acest fapt.

Audiat în comisia de anchetă, preşedintele Consiliului Concurenţei, Bogdan Chiriţoiu, a declarat că instituţia pe care o reprezintă nu a găsit dovezi din care să reiasă că băncile s-au înţeles între ele pentru a creşte nivelul indicelui ROBOR. La rândul său, Comisia Europeană a supervizat investigaţia şi nu a găsit niciun indiciu că a fost încălcată legea.

Foto: Comisarul european pentru concurență, Margrethe Vestager / Sursa: Facebook

Urmărește mai jos producțiile video ale G4Media:

Susține-ne activitatea G4Media logo
Donație Paypal recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează

Citește și...

3 comentarii

  1. Ancheta parlamentara. Ce e aia? Parlamentul face anchete? Politia, Procuratura, ce mai face? Daca face parlamenteul anchete atunci sa desfiinteze politia si procuratura. Daca le mai si judeca tot ei, scot si judecatorii, ce naiba. Idioti facuti gramada, toti politicienii romani

    • Iti dai seama daca le reusea oug 13 si toate demersurile antijustitie , unde erau acum?
      Parlamentul devenea noua inchizitie.
      Ce ispravi ar mai fi facut? Inca mai saliveaza la acel gand parca din ce in ce mai indepartat, mai irealizabil, ca vor avea in sfarsit PUTEREA.

    • @ DOBRE

      Achetele parlamentare sunt un instrument prin care alesii poporului pot afla informatii despre o
      activitate / actiune / institutie despre care nu au informatii concrete ca s-ar fi incalcat legea dar exista suspiciuni in acest sens.

      Data viitoare, inainte de a comenta / a scrie atatea randuri de pomana, informeaza-te:

      In speta de azi iata ce spune Regulamentul de organizate a Camerei Deputatilor:

      4. Comisii de anchetă ale Camerei Deputaţilor

      Art. 73. – (1) În condiţiile în care se consideră necesară clarificarea cauzelor şi împrejurărilor în care s-au produs evenimente sau au avut loc acţiuni cu efecte negative, precum şi stabilirea concluziilor, răspunderilor şi măsurilor ce se impun, Camera Deputaţilor poate hotărî iniţierea unei anchete parlamentare.

      (2) Ancheta poate fi realizată de o comisie permanentă, în condiţiile art. 71, sau de o comisie de anchetă parlamentară înfiinţată în acest scop.

      Art. 74. – (1) Anchetele parlamentare nu pot avea ca obiect investigarea unor fapte sau activităţi care fac obiectul unor anchete judiciare sau care se află pe rolul unor instanţe de judecată.

      (2) O anchetă parlamentară încetează de drept în momentul deschiderii unor proceduri judiciare privitoare la faptele sau activităţile care constituie obiectul ei, situaţie în care Biroul permanent al Camerei Deputaţilor anunţă organele de urmărire penală că pot avea acces la toate documentele referitoare la cazul în speţă, aflate în arhiva Camerei Deputaţilor.

      http://www.cdep.ro/pls/dic/site.page?den=regcd1_1

      Si senatul are posibilitatea sa infiinteze propriile comisii de ancheta. (Nu ti dau link-ul caci G4 nu mi posteaza comentariul daca includ doua linkuri).

      4. Comisii de anchetă

      Art. 71. – (1) La cererea unei treimi din numărul membrilor săi Senatul va putea hotărî înfiinţarea unei comisii de anchetă, fiind aplicabile prevederile art. 39-55, 69 şi ale art. 70 alin. (2) şi (4).

      (2) La cererea motivată a comisiei Senatul poate aproba prelungirea termenului stabilit pentru depunerea raportului. În acest caz comisia este obligată să prezinte un raport preliminar.

      (3) Raportul comisiei este depus la Biroul permanent, care va asigura includerea lui în proiectul ordinii de zi, în termen de cel mult 15 zile de la data depunerii.

      (4) După dezbaterea raportului Senatul adoptă o hotărâre cu privire la acesta.