G4Media.ro

ANCOM: Platformele care revând servicii poştale, obligate să informeze utilizatorii cu privire…

Sursa foto: Poșta Română/ Facebook

ANCOM: Platformele care revând servicii poştale, obligate să informeze utilizatorii cu privire la ofertele furnizorilor

Platformele care revând exclusiv servicii poştale trebuie să pună la dispoziţia utilizatorilor informaţii clare cu privire la faptul că prestarea serviciului poştal se realizează de către unul sau mai mulţi furnizori de servicii poştale şi să indice cel puţin furnizorul de servicii poştale care va colecta trimiterea de la expeditor, informează Autoritatea Naţională pentru Administrare şi Reglementare în Comunicaţii (ANCOM), într-un comunicat de presă transmis, vineri, Agerpres.

„În condiţiile unei pieţe a serviciilor poştale în continuă expansiune, utilizatorii pot compara şi alege dintre ofertele furnizorilor prin intermediul platformelor digitale care revând astfel de servicii. Pentru a putea oferi acces la servicii poştale prin intermediul platformei lor, revânzătorii trebuie să încheie contracte cu furnizorii de servicii poştale, având în vedere că aceştia sunt cei care realizează efectiv colectarea, transportul şi livrarea trimiterii poştale. Prin introducerea în aplicaţia online a datelor unui colet şi a destinaţiei acestuia utilizatorii pot avea acces la ofertele furnizorilor de servicii poştale care corespund cerinţelor lor. Platformele care revând exclusiv servicii poştale trebuie să pună la dispoziţia utilizatorilor, într-un loc uşor vizibil, informaţii clare cu privire la faptul că prestarea serviciului poştal se realizează de către unul sau mai mulţi furnizori de servicii poştale şi să indice cel puţin furnizorul de servicii poştale care va colecta trimiterea poştală de la expeditor”, precizează arbitrului pieţei locale de telecomunicaţii.

Potrivit sursei citate, revânzătorii au obligaţia de a primi şi soluţiona reclamaţiile adresate de utilizatorii care, în urma contractării unor servicii poştale de pe platforma acestora, se consideră prejudiciaţi prin neexecutarea sau executarea necorespunzătoare a serviciului poştal (de exemplu, în cazul unui produs deteriorat), transmite Agerpres.

ANCOM atenţionează asupra faptului că, deşi în procesul de gestionare a unei trimiteri poştale se află cel puţin doi furnizori, respectiv cel care prestează serviciul propriu-zis (furnizorul de servicii poştale) şi cel care asigură accesul iniţial la acest serviciu (revânzătorul), pentru orice nemulţumire legată de livrarea trimiterii poştale, utilizatorii trebuie să se adreseze, în primul rând, platformei digitale care revinde serviciul.

Astfel, revânzătorul nu poate transfera răspunderea către furnizorul de servicii poştale.

„Totodată, furnizorul de servicii poştale care a predat sau care a încercat realizarea predării trimiterii poştale este obligat să transmită reclamaţiile primite de la utilizatori, spre soluţionare, furnizorului care a revândut serviciul poştal (revânzătorul). Utilizatorii care au o nemulţumire în legătură cu prestarea serviciilor poştale oferite de către revânzătorii de astfel de servicii trebuie să se adreseze în primul rând platformei digitale care revinde serviciul. În cazul în care revânzătorul nu a rezolvat problema sesizată, utilizatorii se pot adresa şi ANCOM (…)”, se arată în comunicat.

În contextul în care, la momentul contractării unui serviciu poştal de pe o platformă online, între expeditor şi deţinătorul platformei se încheie un contract la distanţă, pentru probleme ce ţin de condiţiile de încheiere a unui astfel de document, utilizatorii care au calitatea de persoane fizice se pot adresa Autorităţii Naţionale pentru Protecţia Consumatorilor (ANPC), notează reglementatorul telecom.

Publicitate electorală

Urmărește mai jos producțiile video ale G4Media:

Susține-ne activitatea G4Media logo
Donație Paypal recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează

Citește și...