G4Media.ro

Angajatul CFR care a reclamat că șefii de tren se odihnesc pe…

sursa foto: Inquam Photos/ Casian Mitu

Angajatul CFR care a reclamat că șefii de tren se odihnesc pe bancă în gară susţine că după ieşirea publică orele lucrate i-au fost trecute ca ore de pază, plătite fără sporuri

Angajatul CFR care a reclamat condiţiile în care angajaţii de pe garniturile feroviare sunt nevoiţi să petreacă timpii de pauză în staţia CF Deda – pe bancă, după ce dormitorul pe care personalul îl folosea a fost închis – susţine că este penalizat financiar după ce a făcut publică situaţia. Marius Bercheşan spune că orele lucrate au fost trecute ca ore de pază, care nu beneficiază de sporuri. „Eu nu am curs de paznic, nu am puşcă, nu am nimic. Cum să fac pază?”, a declarat şeful de tren.

„Bună ziua de la Deda!!! Cred că toţi cei care m-aţi susţinut şi încurajat în legătură cu postarea din staţia Deda muriţi de curiozitate să aflaţi ce s-a întâmplat în urma sesizării făcute : din nou mi-au fost tăiate orele de serviciu şi trecute la pază după cum se poate observa şi in evidenţa activităţii lunare!”, a scris sâmbătă, pe Facebook, angajatul CFR care a sesizat condiţiile în care personalul care deserveşte garniturile feroviare este nevoit să petreacă timpul în staţia Deda.

Aflat sâmbătă în staţia Deda, unde a ajuns la ora 9 şi de unde va pleca la ora 12:06, Marius Bercheşan a explicat, pentru News.ro că, prin trecerea orelor lucrate ca ore de pază, este, practic, penalizat financiar. În plus, şeful de tren susţine că el nu este paznic.

„Acum iar sunt în Deda, pe bancă. Orele de ieri noapte, de serviciu mi le-a tăiat. M-au trecut la pază. Sunt ore plătite fără sporuri, ca şi un muncitor necalificat. Ore trecute la pază, dar eu nu am curs de paznic, nu am puşcă, nu am nimic. Cum să fac pază?”, a declarat Bercheşan pentru News.ro.
Întrebat cine a tăiat orele lucrate, acesta a răspuns: „Şeful de tură de la comanda personalului de la Târgu Mureş. Eu am făcut raport de eveniment şi am luat serviciu în continuare”

Vineri, Marius Bercheşan a sesizat public condiţiile în care şefii de tren sunt nevoiţi să se odihnească în staţia Deda, în judeţul Mureş. Aceştia dorm pe o bancă, în gară, după ce dormitorul destinat angajaţilor şi amenajat în incinta gării a fost închis.

”În prezent, în staţia Deda, din motive independente de CFR Călători, nu există deocamdată dormitor în care personalul de deservire a trenurilor să poată efectua odihnă. În acest sens activitatea este proiectată în conformitate cu prevederile instrucţionale astfel încât personalul de tren care soseşte cu garnitura în staţia Deda să continue să se afle în serviciu până la reintroducerea trenului în cursă, fiind aplicate şi respectate toate prevederile prevăzute în contractul colectiv de muncă”, a transmis compania vineri, după ce situaţia privind staţia Deda a devenit publică.

sursa: News.ro, sursa foto: Inquam Photos/ Casian Mitu

Urmărește mai jos producțiile video ale G4Media:

Susține-ne activitatea G4Media logo
Donație Paypal recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează

Citește și...

15 comentarii

  1. Degeaba se înlocuiesc anual managerii generali dacă nu sunt evaluati și schimbați din funcții și restul persoanelor din conducere care stau pe funcții prea mulți ani fără mari beneficii pentru CFR. Este valabil pentru toate companiile publice.
    Bine că există trenuri particulare care fac concurență directă la CFR. Au angajați competenți!

    • Bogdi esti pe langa realitate, care angajati competenti la privat?! Aceste firme sunt a unor mafioti, demnitari publici sau smenari care mai primesc subventii de la stat si folosesc in majoritatea cazurilor vagoane aduse din gunoaiele Europei. La Cfr Marfa lucreaza cu pensionari betivi pe care ii doare la basca daca ii prinde cineva băuti pe locomotive

  2. Se pare ca Drula mai are nevoie de ranga lui. Poate o sa-l folosesca si pe ela unele birouri.

  3. Pai, la CFRurile falimentare Drula nu are nici o intentie de REFORME, de RESTRUCTURARE, de EFICIENTIZARE, de MODERNIZARE!
    L-ati auzit vorbind vreodata depsre CFR pe Drula sau pe Zombilica sau pe vreunul dintre liderii coalitiei?
    Nici unul, ei NU circula cu trenurile CFR, pentru ei care circula cu masinile de LUX ale Statului, conteaza doar Autostrazile, trenurile de mizerie din Romania sunt considerate mijloace de transport pentru saraci!!!
    Bravo, Drula, bravo Zombilica, asa arata „reformele facute deja” la CFR!!!
    Si in TOATE Institutiile publice si Companiile de stat, tot ce tine de Stat e asa!

    • … zice cineva la puține ore după ce Drulă a anunțat că au început lucrările de modernizare între Buzău și Făurei, in beneficiul cfr călători, și nu numai

  4. Pana nu se trimit acasă toți acești îmbuibați de la buget precum și cei care ii țin acolo, tot asa va fi și ne vom mira, de ce nu sunt bani…
    Alo, dom’ barna, să-ți trăiască fetita, cred ca ești principalul vinovat, CFR-ul este acum tarlaua ta!!! Mai vrei să-l ții pe director în funcție?

  5. Drula a dat ordin ca angajatul sa fie sicanat de sefi. Daca se demonstreaza asta, Drula sa mearga la puscarie!

  6. Hai plimbă drezina!

    Te pomeneşti că n-a vrut şeful să-l ducă pe şestache pe Drulă, la mare, când era tânăr ficior şi acum se răzbună pe el.

    Drulă e om bun.

  7. Orele de dormitor sânt plătite cu 75 /100 paza cu salariul întreg .Ceva nu este in regula cu articolul!!

    • Salariu de șef de tren este mult mai mare ca cel de paznic.Deci 75% șef tren este mut mai mult ca 100% paznic care este minim pe economie.Plus că omul trebuie să stea zilnic în gară la odihnă între ture chiar de plouă,ninge este cald ,el are nevoie de o cameră de odihnă.

    • Posibil 75% + sporuri sa fie peste salariul întreg, e totuși la stat.
      Oricum, să schimbi încadrarea unui angajat imediat după ce a luat în baston conducerea… este clar abuz.

  8. Un articol din care nu intelegi nimic

  9. Așa este

  10. A îndrăznit să critice conducere ? Ce nebun …. acuma sa il vedem noi pe domnul ministru ce decizie ia … daunazi cand șeful cfr a avut o iesire scarboasa la adresa copiilor care au stat 24 de ore in tren , ia luat apărarea si cu Asta basta …. acuma ia rămînerea pe domnul.ministru …. ce atitudinea față de angajații cfr ….care sunt penalizati pentru ca si au spus off urile si problemele …

  11. Mafia siciliana=Cfr călători, pentru cine nu stie !