Oficialii de la Autoritatea Națională pentru Protecția Consumatorilor (ANPC) au decis în această după-amiază închiderea a 99% dintre restaurantele care funcţionează în Mall Băneasa. Decizia a fost luată după ce s-au găsit nereguli grave în timpul verificărilor efectuate de reprezentanţii ANPC, potrivit Antena 3 CNN.
UPDATE 22:52 ANPC a transmis un comunicat oficial marți seară, în care precizau acuzațiile pe care le aduc restaurantelor închise și lista acestora:
Comunicatul ANPC
Raport parțial privind activitatea de control desfășurată astăzi 18.02.2025 până la această oră, raportarea finală urmând a fi comunicată după încheierea tuturor documentele pe de control atât din București cat și în cadrul comisariatelor județene în țară.
Din dispoziției Președintelui ANPC, Cristian Popescu – Piedone, astăzi a fost inițiat un control operativ cu privire la operatorii economici din sectorul 1, în incinta Băneasa Shopping City,Careffour Băneasa, Metro Băneasa, Selgros Băneasa, dar și la nivel național, pentru a verifica respectarea legislației în vigoare de către operatorii economici tip supermarket control care va continua în toată această săptămână.
Controlul în centrul comercial Băneasa a vizat 45 de operatori economici care desfășoară activități de alimentație publică, constatându-se o serie de neconformități, după cum urmează:
•Prezența daunătorilor în blocul alimentar
•Utilizarea de produse și proceduri nesigure în prestarea serviciilor de alimentație publică
•Lipsa igienizării corespunzătoare a echipamentelor de expunere a produselor și a pavimentului
•Agregate frigorifice deteriorate
•Lipsa informării corecte în meniurile scurte și detaliate
•Produse cu data limită de consum depășită
•Produse alimentare fără elemente de identificare și caracterizare
•Lipsa echipamentelor cu verificare metrologică
Ca urmare a acestor deficiențe, au fost aplicate amenzi în valoare totală de 537.000 lei, 2 avertismente, iar 560 kg de produse alimentare au fost retrase de la comercializare. De asemenea, 16 operatori economici au fost sancționați cu oprirea temporară a prestării serviciilor până la remedierea neconformităților.
Aceștia sunt:
1.CAREFFOUR BĂNEASA
2.POPEYES
3.LA SAFI
4.ART BURGER SRL (HESBURGER)
5.MESOPOTAMIA
6.PEPP&PEPPER
7.SC BLUE SERVICES GT SRL – AVOCADOO
8.SC US FOOD NETWORK SRL – KFC
9.US FOOD NETWORK – KFC – GALERIILE FEERIA
10.SC KUNGFU KING SRL
11.CALIFORNIA FRESH FLAVORS SRL – TACO BELL
12.TOPEXPRESS FOOD – RESTAURANT RUSTIC
13.TOAN’S VIETNAM SRL
14.AM REST COFFEE SRL – STARBUCKS
15.MLS INVEST TRADING SRL – CHOPSTIX
16. SUSHI TERRA
Au fost prelevate probe pentru analize microbiologice și fizico-chimice la diverse produse alimentare în cantitate de peste 400kg, inclusiv la cuburi de gheață și sosuri comercializate în cadrul McDonald’s și la ulei uzat din unitatea Chopstix, pentru a verifica siguranța acestora în laboratoarele de siguranță alimentară autorizate și acreditate iar rezultatele le vom comunica ulterior. “ Deoarece consumatorul trebuie să aibă rezultatul real al etichetei aflată pe ambalaj cu conținutul produsului pentru ca hârtia suportă orice dar pentru siguranța consumatorilor trebuie analizate produsele pentru a ne asigura ca ceea ce scrie pe etichetă se regăsește și în produs. Avem suspiciunea ca producătorii nu trec pe etichete toți aditivii folosiți în produs.”Declarație Președintele ANPC
În cadrul acțiunii de control, au fost verificate și 3 unități tip hipermarket Careffour, Selgros și Metro, unde s-au constatat următoarele neconformități:
•Răsturnări neigienizate cu strat de arsură caramelizată
•Produse alimentare fără etichete de identificare și caracterizare
•Nerespectarea temperaturilor de păstrare a preparatelor alimentare calde
•Agregate frigorifice neigienizate și prezența dăunătorilor
•Produse electrice de joasă tensiune fără traduceri în limba română
•Produse cosmetice fără avertismente și instrucțiuni în limba română
Operatorul economic Careffour Băneasa a fost verificat ca urmare a sesizărilor primite din partea consumatorilor care a reclamat aspecte care au fost confirmate în cadrul controlului spre surprinderea comisarilor ANPC care în trecut au constatat abateri similare la acest operator economic iar acesta a înțeles să nu le remedieze.
În urma acestor constatări, au fost retrase de la comercializare aproximativ 350 kg produse alimentare și 170 echipamente electrice, iar operatorii economici au fost sancționați cu amenzi de 167.000 lei.
De asemenea, la SC Metro Cash and Carry SRL, s-a dispus oprirea temporară a utilizării agregatelor frigorifice până la remedierea deficiențelor. La operatorul economic Băneasa Developments SRL – Băneasa Mall și Feeria, s-au aplicat două sancțiuni contravenționale în valoare de 40.000 lei, iar măsurile de remediere a deficiențelor au fost impuse cu termene.
Neconformitățile identificate includ:
•Paviment deteriorat în zonele de aprovizionare ale unităților de alimentație publică
•Deficiențe în zonele de evacuare a deșeurilor și spațiile de spălătorii
•Depozitare necontrolată de deșeuri
•Infiltrații și deteriorarea hidroizolației în zonele de acces ale centrului comercial
“ANPC va continua monitorizarea și verificarea operatorilor economici pentru a asigura respectarea normelor sanitare și de siguranță alimentară, protejând astfel drepturile consumatorilor.” A declarat Președintele ANPC Cristian Popescu Piedone
știrea inițială
Comercianţii care se ocupă de restaurante şi localurile de tip fast food din Băneasa Shopping City au fost sancţionaţi, iar activitatea a fost suspendată pe termen nedeterminat.
Atât angajaţii restaurantelor, dar şi clienţii au fost evacuaţi din incinta mallului, potrivit sursei citate.
Din 7 februarie, Cristian Popescu Piedone este șeful Autorității Naționale pentru Protecția Consumatorilor (ANPC).
Urmărește mai jos producțiile video ale G4Media:
Pentru a posta un comentariu, trebuie să te Înregistrezi sau să te Autentifici.