ANPC interzice sintagma „preţuri Dr. Max de mici” din reclama lanțului de farmacii: „A fost considerată o practică comercială incorectă”
Utilizarea sintagmei „preţuri Dr. Max de mici”, atât în farmacii, cât şi în spoturile publicitare din mass-media, reprezintă o practică comercială incorectă, cu impact la nivel naţional, sugerându-se că farmaciile Dr. Max au cele mai mici preţuri ale unor produse, fapt care nu a putut fi dovedit, potrivit unui comunicat remis marţi Agerpres.
„În urma verificărilor desfăşurate de Autoritatea Naţională pentru Protecţia Consumatorilor (ANPC), în lanţul de farmacii Dr. Max, echipele de control au constatat utilizarea, atât în farmacii, cât şi în spoturile publicitare din mass-media, a sintagmei «preţuri Dr. Max de mici». Acest lucru a fost considerat o practică comercială incorectă, cu impact la nivel naţional, considerându-se că, prin această formulare, i se sugerează consumatorului mediu faptul că farmaciile Dr. Max au cele mai mici preţuri ale unor produse, comparativ cu alte lanţuri de farmacii, fapt care nu a putut fi dovedit”, se menţionează în comunicat.
Potrivit sursei citate, la începutul lunii februarie a acestui an, printr-un Ordin al preşedintelui ANPC, Horia Constantinescu, s-a dispus încetarea acestei practicii comerciale incorecte, deoarece mesajul publicitar conţine informaţii false, menite a induce în eroare sau care este susceptibil să inducă în eroare consumatorul mediu, oferindu-se perspectiva unui avantaj material, la achiziţia de produse.
„Caracterul înşelător al acestei practici este determinat de faptul că nu explică, concret, în ce constă avantajul menţionat al consumatorului (dacă este vorba de un preţ redus sau de avantajul conferit de achiziţionarea unui bun de calitate superioară)”, se mai spune în comunicat.
Totodată, Ordinul preşedintelui ANPC a fost adus la cunoştinţa operatorului economic, de îndată, iar acesta a şi început demersurile necesare pentru punerea în aplicare a măsurilor dispuse.
Astfel, mesajul publicitar a fost deja eliminat de pe monitoarele existente în farmacii şi din campaniile existente în derulare, urmând ca, în cel mai scurt timp, acesta să fie înlocuit complet din toate comunicările comerciale ale operatorului.
Urmărește mai jos producțiile video ale G4Media:
Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media
Donează suma dorită pentru susținerea proiectului G4Media
CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867
Deschis la Raiffeisen Bank
6 comentarii