G4Media.ro

Antreprenoriatul în România: Între iluzie și realitate

Antreprenoriatul în România: Între iluzie și realitate

Omul de afaceri Ștefan Mandachi atrage atenția asupra faptului că lipsa educației financiare adecvate, în România, conduce la numeroase eșecuri și afaceri vulnerabile.

“În epoca în care educația financiară e mai accesibilă ca oricând, oamenii sunt mai confuzi ca niciodată. Doar 1 din 10 români se autoeducă în mediul online. Restul de 90% preferă să dea scroll și să comenteze, fără să se informeze înainte. Bârfa a devenit un obiectiv inconștient al națiunii, formată în proporție de 42% din analfabeți funcționali și 75% din oameni care n-au pășit niciodată într-o bibliotecă. De asemenea, 35% dintre români nu au citit nicio carte de când s-au născut.”, declară Ștefan Mandachi.

Acest fapt conduce la o problemă reală și în mediul antreprenorial local, în ciuda apetitului în creștere pentru acest model de afaceri, continuă Mandachi.

„Chiar dacă numărul antreprenorilor din țară este în creștere, multe afaceri sunt conduse după ureche, din cauza lipsei unei educații financiare solide, a unor obiective clare și a unui mindset adecvat. În România nu există o instituție bine dezvoltată care să ofere educație financiară și să formeze o mentalitate de lider în propria afacere, esențială pentru succes”.

Iar în lipsa educației, o societate nu se mai poate raporta la realitate, ci trăiește iluzia succesului, consideră omul de afaceri.

“În general, românii pornesc de la o prezumție absolută, dar falsă: e foarte simplu să fii antreprenor. Pe de altă parte, ca să ajungi medic e cumplit de dificil. Să devii avocat, inginer, profesor e complicat, pe când a fi antreprenor este o platitudine, o banalitate, o floare la ureche. Chiar și așa, un studiu oficial arată că peste 50% dintre români consideră că pot fi antreprenori, însă doar 9% demarează o afacere. Brâncuși ajunsese la o concluzie <Să vezi până departe, e ceva. Să ajungi până departe, e cu totul altceva >“.

Cu toate acestea, Mandachi observă că în ultimii ani s-a conturat mai bine rolul antreprenorului român, care a început să înțeleagă importanța investiției în propria educație și a mentoratului pentru planificarea și strategizarea afacerii, precum și stabilirea de obiective clare și realizabile.

Această nevoie de cunoaștere și de raportare corectă la afaceri și progres a generat noi oportunități pe piață. Există tot mai mulți mentori, cursuri și traininguri axate pe dezvoltarea unor minți strategice și de lideri.

Această realitate l-a determinat pe Ștefan Mandachi să investească în dezvoltarea Bizz Accelerator, un program de educaţie financiară de tip e-learning, dedicat celor care doresc să își consolideze și să își dezvolte afacerile, dar și gândirea și atitudinea de lider.

Împreună cu economistul Iancu Guda, Mandachi își propune să creeze cel mai complex furnizor de educație financiară online din România.

„Scopul meu este să avem 1.000 de antreprenori antrenați, care să devină lideri inspiraționali. Antreprenorii trebuie să se concentreze pe performanțe măsurabile, nu pe estimări intuitive. Programele de educație antreprenorială sunt valoroase pentru societate, dacă sunt predate de oameni cu experiență reală în afaceri”, explică Mandachi.

El descrie modelul BIZZ Accelerator ca fiind unul bazat pe exemple personale, strategii corect implementate și studii de caz. “Eu interacționez cu antreprenorii, le răspund întrebărilor și le explic cum aș proceda dacă aș fi în locul lor”.

Programul BIZZ Accelerator constă în 100 de zile de mentorat intensiv, 14 masterclass-uri live cu sesiuni de întrebări și răspunsuri și 20 de sesiuni de training tip workshop, cu antreprenori și specialiști în management, marketing, strategie și vânzări.

„Se va crea un networking extraordinar, în care toți antreprenorii vor avea un obiectiv comun: să învețe să facă business, în baza unei strategii coerente. La Bizz Accelerator vom discuta despre principii corecte de planificare financiară, investiții și gestionarea afacerii”, a declarat Iancu Guda.

Astfel de programe contribuie la formarea unei rețele de sprijin și colaborare între actuali și viitori antreprenori, facilitând schimbul de idei și resurse. Ele devin hub-uri ale inovării și locuri de învățare.

BIZZ Accelerator se impune într-un moment oportun, când piața românească arată un interes crescut pentru modele de afaceri inovatoare și durabile, poziționându-se ca o mișcare de educație antreprenorială care oferă instrumentele necesare pentru transformarea ideilor în afaceri de succes.

Susține-ne activitatea G4Media logo
Donație Paypal recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează

1 comentariu

  1. e-learning e cea mai slabă formă de învățare posibilă. se exploatează o nevoie ca să se facă bani. ce se întâmplă cu clienții, e problema altora. ca la români.