Antreprenorii români sunt cei mai avansați din regiune în folosirea tehnologiilor digitale, dar și cei mai pesimiști dintre antrepenorii regionali
Antreprenorii români sunt cei mai avansați în folosirea tehnologiilor digitale, comparativ cu omologii lor din celelalte state din Europa Centrală și de Est, arată un studiul realizat de PricewaterhouseCoopers (PwC) România. O altă concluzie a studiului este că, în ciuda rezultatelor financiare bune, antreprenorii români se declară mai pesimiști decât aceiași omologi din regiune.
Conform studiului, companiile antreprenoriale românești ocupă primele poziții în utilizarea celor opt tehnologii esențiale (Essential Eight): inteligența artificială (AI), realitatea augmentată (AR), realitatea virtuală (VR), drone, imprimante 3D și tehnologii blockchain.
De asemenea, România ocupă locul treilea în ceea ce privește utilizarea roboticii și locul al patrulea în cazul utilizării tehnologiei Internet of Things (IoT).
„Observăm că 82% dintre companiile antreprenoriale românești consideră că transformarea digitală va avea un impact semnificativ pe termen lung. Această percepție se vede în preocuparea antreprenorilor pentru strategii de afaceri bazate pe tehnologie, mai ales că în România principalul avantaj competitiv este infrastructura digitală”, a declarat partenerul manager pe țară al PwC România, Ionuț Simion.
În procente, 41% dintre antreprenorii locali au arătat că investesc între unul și trei procente din cifra de afaceri în digitalizarea proceselor, 29% alocă peste cinci la sută pentru investiții în acest domeniu, 18% acordă mai puțin de un procent, iar 12% între trei și cinci la sută.
Studiul mai arată că 48,8% dintre antreprenorii români utilizează inteligența artificială în procesele de business, în timp ce 27,9% apelează la drone și 39,5% folosesc realitatea virtuală.
„Utilizarea ridicată a celor opt tehnologii digitale esențiale în România, față de regiune, arată că avem un ecosistem tech vibrant de start-up-uri, acceleratoare și hub-uri de finanțare, la care și-a adus o contribuție și facilitatea de scutire a impozitului pe veniturile programatorilor IT”, a declarat partenerul pentru servicii fiscale și juridice, PwC România, Ionuț Sas.
În ceea ce privește modul în care antreprenorii români percep succesul companiilor lor, studiul arată că 58% dintre antreprenorii români consideră că profitabilitatea din ultimii trei ani financiari a fost bună și 22% dintre aceștia consideră că a fost destul de bună, comparativ cu media regională de 53% și respectiv, 31%.
Chiar și așa, doar 50% dintre antreprenorii români se așteaptă ca, în următoarele 12 luni, veniturile afacerilor să crească, în timp ce 46% estimează o stagnare și 4% o deteriorare, comparativ cu media regională de 55% – creștere, 37% – stagnare și 8% – deterioare.
Image by Gerd Altmann from Pixabay
Urmărește mai jos producțiile video ale G4Media:
Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media
Donează suma dorită pentru susținerea proiectului G4Media
CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867
Deschis la Raiffeisen BankCitește și...
© 2024 G4Media.ro - Toate drepturile rezervate
Acest site foloseşte cookie-uri.
Website găzduit de Presslabs.
2 comentarii