G4Media.ro

Apple, depășit de Huawei și Vivo, pierde poziția de lider pe piața…

Sursa foto: Hector RETAMAL / AFP

Apple, depășit de Huawei și Vivo, pierde poziția de lider pe piața din China

Apple a pierdut poziția numărul unu pe piața chineză a smartphone-urilor în favoarea a doi dintre concurenții săi chinezi, potrivit datelor publicate joi, 16 ianuarie, de firma de cercetare de piață Canalys, scrie Le Figaro.

În 2024, firma californiană deținea 15% din piața celei de-a doua economii a lumii, după Huawei (16%) și Vivo (17%). Companiile chineze Oppo și Honor sunt, de asemenea, pe urmele Apple, capturând, de asemenea, o cotă de 15% din piață.

Gigantul american a vândut anul trecut 42,9 milioane telefoane, față de 51,8 milioane în anul precedent. iPhone rămâne popular în China, dar în ultimii ani mulți consumatori s-au orientat către numeroasele alte opțiuni oferite de concurenții interni.

Șeful Apple, Tim Cook, a vizitat China de mai multe ori anul trecut. Dar acest lucru nu a împiedicat vânzările Apple să scadă cu 25% în ultimul trimestru al anului trecut, potrivit datelor Canalys.

„Concurență feroce”

„Concurența feroce a dus la o redefinire continuă a pieței”, explică Amber Liu, analist la Canalys. La rândul său, noul lider, Vivo, a beneficiat anul trecut de o „dinamică puternică”, adaugă expertul, subliniind că strategia sa i-a permis să își „consolideze poziția între segmentul entry-level și cel mid- și high-end”.

Huawei, gigantul tehnologic din Shenzen care a fost cândva grav penalizat de sancțiunile Washingtonului, și-a continuat redresarea în 2024. Livrările sale de smartphone-uri au urcat cu 37% față de anul precedent, potrivit datelor Canalys.

În general, piața chineză a smartphone-urilor a crescut cu 5% în ultimul trimestru al anului 2024 comparativ cu anul precedent, cu un total de 77,4 milioane de unități livrate. Un alt semn pozitiv pentru acest sector, Beijingul a anunțat săptămâna viitoare că va prelungi un program de sprijin pentru achiziționarea anumitor smartphone-uri, în speranța stimulării consumului. Această măsură „pune bazele creșterii pieței” în 2025, potrivit lui Lucas Zhong, analist la Canalys, adăugând că „furnizorii au început deja să pregătească canalele de distribuție și de aprovizionare”.

Urmărește mai jos producțiile video ale G4Media:

Susține-ne activitatea G4Media logo
Donație Paypal recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează

Citește și...

Pentru a posta un comentariu, trebuie să te Înregistrezi sau să te Autentifici.