G4Media.ro

Apple se pregătește de lupta pe piața de streaming din India, după…

Sursa foto: Unsplash / Thai Nguyen

Apple se pregătește de lupta pe piața de streaming din India, după parteneriatul cu Airtel

Parteneriatul Apple cu a doua mare companie de telecomunicații din India va oferi producătorului iPhone un impuls extrem de necesar pe o piață de conținut în care se află mult în urma unor companii precum Spotify și Walt Disney, relatează Reuters.

Gigantul tehnologic american, care încearcă să crească veniturile la nivel global din servicii, inclusiv aplicații, plăți și media, va oferi streaming gratuit de muzică și video pentru mulți dintre cei 281 de milioane de clienți ai Bharti Airtel.

Acordul este de natură să extindă foarte mult baza de utilizatori pentru Apple TV+ și Apple Music într-o țară în care Apple a pus mult timp accentul pe partea de producție a afacerilor pentru a-și diversifica lanțul de aprovizionare dincolo de China.

Apple construiește multe dintre iPhone-urile sale în India, dar telefoanele sale reprezintă doar 6% din cele 690 de milioane de smartphone-uri din țară, față de aproximativ 2% în 2019, arată datele Counterpoint Research.

„Mișcarea vorbește despre ambițiile Apple pentru India”, a declarat Nitesh Kripalani, fost șef al Amazon Prime Video în India. „Strategia este o metodă testată în timp pentru a catapulta prezența pe piețele pe care le consideră importante”.

În SUA, Apple a oferit Apple Music gratuit prin intermediul unor planuri de date mobile Verizon din 2019, iar Apple TV+ va fi inclus într-un pachet de streaming Comcast din mai.

În India, Apple Music va deveni disponibil pentru utilizatorii premium ai aplicației de muzică Wynk a Airtel, care se va închide în cele din urmă.

Contractele postplătite Airtel oferă aproximativ 7 milioane de abonați acces la versiunea fără reclame a Wynk, dar numai o mică parte o utilizează, a declarat o sursă din industria telecomunicațiilor care a refuzat să fie numită deoarece cifrele sunt confidențiale.

CÂMPUL DE LUPTĂ AL MUZICII

Apple Music este mai adaptat pieței indiene în comparație cu Apple TV+, în principal în limba engleză, cu conținut care include Bollywood și melodii în limbi regionale, deși biblioteca sa este mai mică decât cea a Spotify, a declarat co-fondatorul Counterpoint Neil Shah.

Spotify are aproximativ 3 milioane de utilizatori plătiți în India, Gaana are 1,4 milioane, Wynk 500.000 și Apple Music 200.000, a declarat o sursă din industria muzicală indiană care a refuzat să fie identificată deoarece nu a fost autorizată să facă publice estimările.

În general, doar aproximativ 7,5 milioane de persoane au plătit pentru serviciile de streaming audio în India anul trecut, din aproximativ 185 de milioane de utilizatori de aplicații cu și fără suport publicitar, arată datele grupului industrial FICCI și ale consultanților EY.

Airtel va plăti Apple o taxă per utilizator „semnificativ” mai mică decât taxa lunară de 1,20 USD percepută pentru Apple TV+ și Apple Music în India, a declarat sursa din industria telecomunicațiilor.

În schimb, va economisi milioane de rupii în licențe, în timp ce caută să închidă Wynk și să utilizeze Apple Music pentru a crește veniturile și a îmbunătăți loialitatea clienților, a declarat o a doua sursă din domeniul telecomunicațiilor.

„Airtel și-a dat seama că puterea sa este distribuția, nu crearea de conținut”, a declarat sursa sub condiția anonimatului, deoarece nu au fost autorizați să discute despre acest subiect.

STREAMING VIDEO

Apple este un jucător mic în streamingul video din India, Counterpoint estimând că are mai puțin de 1 milion de utilizatori. Disney+ Hotstar este liderul pieței, cu 38 de milioane de utilizatori, în timp ce estimările arată că Netflix are aproximativ 10 milioane.

Făcând aluzie la potențialul pieței, Netflix a declarat în repetate rânduri că țintește 100 de milioane de utilizatori, fără a stabili un interval de timp.

Apple TV+ este cunoscut pentru seriale originale precum „The Morning Show” și „Slow Horses”, însă rivalii, inclusiv Netflix și Disney, oferă mai mult conținut hindi cu actori Bollywood și chiar filme în limbi regionale.

Disney și Reliance Industries’ JioCinema transmit, de asemenea, cricket – cel mai popular sport din India – iar cele două companii își unesc activele media indiene pentru a crea cea mai mare firmă de divertisment din țară.

Airtel, care, în calitate de furnizor de servicii de telecomunicații, este devansat doar de Reliance Jio în ceea ce privește numărul de abonați, intenționează să ofere pachete cu câteva luni de acces gratuit la Apple TV+, a declarat a doua sursă din domeniul telecomunicațiilor.

Deși Apple TV+ va ajunge în mai multe locuințe, creșterea ar putea fi împiedicată deoarece „oferta sa nu este încă optimizată la nivel local atât de mult”, a declarat Shah de la Counterpoint.

Urmărește mai jos producțiile video ale G4Media:

Susține-ne activitatea G4Media logo
Donație Paypal recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează