Aproape jumătate dintre cuplurile japoneze căsătorite nu au relații sexuale, potrivit unui nou sondaj, dezvăluind „un strigăt de suferință” din partea bărbaților care sunt refuzați de soțiile lor
Asociația Japoneză de Planificare Familială (JFPA) a constatat că 48% dintre cuplurile căsătorite nu au făcut sex în luna precedentă, marcând un nou record într-o țară care se confruntă deja cu o criză din cauza scăderii ratei natalității, relatează The Times. Printre cele mai importante motive invocate se numără faptul că intimitatea sexuală cu soțul/soția este „o bătaie de cap”.
„Din punctul de vedere al unei societăți cu mai puțini copii, aceasta este o tendință gravă”, a declarat Kunio Kitamura, președintele JFPA. „Cred că o astfel de tendință va continua.”
Sondajul efectuat în rândul persoanelor cu vârste cuprinse între 16 și 49 de ani a fost realizat de opt ori în ultimii 20 de ani și de fiecare dată a relevat o creștere a numărului de căsătorii fără sex – definite ca fiind cupluri care nu au făcut sex timp de o lună. În 2004, când a fost realizat pentru prima dată, proporția era de numai 32%.
Alte studii au confirmat impresia dată de sondajul efectuat pe un eșantion de 3.000 de persoane luate la întâmplare. Un sondaj separat, realizat la începutul acestui an, a constatat că 44% dintre persoanele căsătorite erau fără sex și alte 24% „aproape fără sex”.
Dând motive pentru abstinență, aproape un sfert dintre bărbați au declarat că partenera lor nu era interesată. Kitamura a declarat: „Aceasta este o cifră remarcabilă și ar putea fi privită ca un strigăt de suferință din partea bărbaților.”
Aproximativ 12% dintre soții fără sex au explicat că actul sexual este „o bătaie de cap” – motiv invocat de 23% dintre femei. Alte explicații pentru dezinteresul femeilor au fost problemele postnatale (15%) și „epuizarea după muncă” (21%).
În ultimul sondaj din 2016, 35% dintre bărbați s-au plâns de oboseala care le ucide libidoul, față de jumătate din numărul femeilor. În cel mai recent sondaj, doar 9,4% dintre bărbați o indică drept motiv.
„Ceea ce este cel mai interesant este că bărbații obosiți de muncă sunt acum înlocuiți de femei”, a spus Kitamura. „Aceste cifre reflectă schimbarea din societate, unde mai multe femei lucrează”.
Datele JFPA coroborează, de asemenea, constatările privind numărul remarcabil de mare de virgini în rândul japonezilor. În rândul respondenților necăsătoriți cu vârste cuprinse între 18 și 34 de ani, 41% dintre bărbați și 37% dintre femei au declarat că nu au făcut niciodată sex.
Rata de fertilitate a Japoniei – numărul de copii pe care o femeie medie îi va naște într-o viață – este de 1,26, mult sub „rata de înlocuire” de 2,1. Oamenii trăiesc mai mult, iar factura pentru pensiile și facturile medicale ale acestora cade pe umerii unui număr tot mai mic de contribuabili. Institutul Național de Cercetare a Populației și Securității Sociale prevede că populația Japoniei va scădea de la 126 de milioane în prezent la 88 de milioane în 2065. Înainte ca acest lucru să se întâmple, țara ar putea fi în faliment.
Printre explicațiile pentru lipsa de interes pentru sex se numără calitatea slabă a educației sexuale și declinul agenților de întâlniri tradiționale, care obișnuiau să aranjeze uniuni între tinerii de vârstă matrimonială. Alții o atribuie obiceiului tinerilor japonezi de a socializa în grupuri, ceea ce face mai greu pentru bărbați și femei să se despartă în cupluri, precum și creșterii numărului de hikikomori, sau a izolaților sociali, care trăiesc acasă și nu ies niciodată în oraș.
Unele cupluri nu se așteaptă să mențină o viață sexuală regulată după sosirea copiilor, iar apartamentele mici, cu pereți subțiri, oferă puține oportunități de intimitate. Comunicarea deficitară este, de asemenea, citată ca fiind un factor, în special în rândul persoanelor în vârstă, care sunt constrânse să discute despre sex chiar și cu soții lor.
Presa japoneză a raportat apariția „bărbaților erbivori”, cunoscuți și sub numele de „bărbați fetițe”. În locul unor activități macho cu statut înalt și adrenalină ridicată, aceștia au slujbe umile, cultivă femeile ca prieteni mai degrabă decât ca amante și își petrec timpul liber făcând cumpărături în buticuri mici și urmărind în Japonia ceea ce este considerat o pasiune profund feminină: mâncatul prăjiturilor.
Fenomenul a generat cărți cu titluri precum Bărbații care poartă sutien și femeile care nu poartă și Bărbații feminini erbivori schimbă Japonia.
Urmărește mai jos producțiile video ale G4Media:
Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media
Donează suma dorită pentru susținerea proiectului G4Media
CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867
Deschis la Raiffeisen Bank
1 comentariu