
STUDIU: Aproape jumătate dintre utilizatorii români de internet, cu vârste peste 18 ani, din mediul urban folosesc inteligenţa artificială în activităţile lor zilnice
Aproape jumătate dintre utilizatorii români de Internet, din mediul urban (47%) folosesc Inteligenţa Artificială (AI) în activităţile lor zilnice, în special femeile (51% faţă de 42% dintre bărbaţi) şi tinerii între 18-24 ani (70%), relevă un studiu efectuat de Reveal Marketing Research, o companie de cercetare de piaţă full-service, transmite Agerpres.
Cercetarea evidenţiază impactul tot mai mare al Inteligenţei Artificiale în viaţa cotidiană a românilor şi analizează tendinţele în utilizarea acestei tehnologii. Astfel, 67% dintre respondenți consideră Inteligenţa Artificială utilă, inclusiv 53% dintre non-utilizatori.
Studiul mai arată că 8 din 10 utilizatori caută informaţii despre branduri sau produse cu ajutorul AI, iar 6 din 10 utilizatori iau decizii de cumpărare cu ajutorul AI, în special bărbaţii (66%) şi cei sub 35 de ani (64%). AI ajută în procesul de cumpărare prin compararea produselor şi preţurilor (59%), rezumarea recenziilor (57%) şi recomandări personalizate (33%).
Dintre platformele de Inteligenţă Artificială, ChatGPT este cea mai utilizată (60%), urmată de Gemini (29%) şi Siri (21%). Tehnologia AI este utilizată cel mai frecvent pentru căutarea de informaţii generale (73%), acest obicei fiind mai pronunţat în rândul persoanelor de peste 45 de ani (87%). Pe locul al doilea se află educaţia şi învăţarea (45%), o întrebuinţare populară mai ales printre tinerii sub 35 de ani (53%).
Alte utilizări frecvente includ divertismentul (37%), sprijinul la locul de muncă (31%) şi planificarea personală (19%).
„Acest studiu reflectă tendinţa tot mai accentuată de integrare a Inteligenţei Artificiale în viaţa de zi cu zi a românilor. Faptul că inclusiv non-utilizatorii recunosc beneficiile acestei tehnologii demonstrează potenţialul său uriaş de a influenţa deciziile personale şi profesionale. AI nu mai este o opţiune futuristă, ci un instrument accesibil şi util pentru toată lumea”, a declarat Marius Luican, Director General Reveal Marketing Research.
În ceea ce priveşte modalităţile de interacţiune cu AI, 66% dintre utilizatorii AI preferă mesaje scrise, în timp ce 15% interacţionează vocal, iar 19% folosesc ambele modalităţi. Femeile preferă în mai mare măsură comunicarea prin mesaje scrise (70% faţă de 61% dintre bărbaţi), în timp ce bărbaţii utilizează ambele metode într-o proporţie mai mare (23% faţă de 16% dintre femei).
În plus, 8 din 10 utilizatori de AI declară că folosesc tehnologia pentru a căuta informaţii despre branduri sau produse, în special bărbaţii (87% faţă de 77% dintre femei). De asemenea, 6 din 10 utilizatori admit că AI le influenţează alegerile de cumpărare, în special bărbaţii (66% faţă de 56% dintre femei) şi tinerii sub 35 de ani (64%).
AI sprijină deciziile de cumpărare prin compararea produselor şi preţurilor (59%), citirea sau rezumarea recenziilor (57%) şi oferirea de recomandări personalizate (33%). Studiul Reveal Marketing Research s-a desfăşurat online în perioada 17-21 februarie pe un eşantion reprezentantiv naţional pentru universul persoanelor cu vârsta 18+, utilizatori de internet, din mediul urban.
Mărimea eşantionului a fost de 1.000 respondenţi, iar eroarea maximă de eşantionare este +/-3.1% la un nivel de încredere de 95%.
Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media
Donează suma dorită pentru susținerea proiectului G4Media
CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867
Deschis la Raiffeisen Bank
Pentru a posta un comentariu, trebuie să te Înregistrezi sau să te Autentifici.