Ar fi bine să vă feriți de primul rezultat al căutării pe Google, ar putea să fie unul greșit/ Cum să identificați conținutul generat de AI, fragmente false de text și reclame înșelătoare
Ați observat în ultima vreme că unele dintre căutările dvs. pe Google v-au trimis către pagini greșite? Există un motiv pentru asta. Spammerii folosesc instrumente de inteligență artificială pentru a crea foarte mult conținut, iar algoritmii Google clasează unele dintre aceste pagini generate de roboți înaintea informațiilor pe care le vreți, de fapt, scrie The Wall Street Journal.
Acest lucru adaugă un nou nivel la trucurile care vă strică căutările, inclusiv anunțuri targetate înșelătoare și site-uri web de slabă calitate construite pentru a apărea în fruntea paginii de rezultate. În cel mai bun caz, acest clickbait este enervant. În cel mai rău caz, vă poate conduce la escrocherii menite să vă obțină numărul cărții de credit și alte informații personale.
Jurnaliștii de la The Wall Street Journal au făcut un experiment rapid. Au vrut să schimbe contul Google folosit pentru Gmail și au căutat „cum să schimb contul Google implicit”. Rezultatul de top, cu text mare și evidențiat, a condus la un articol postat pe LinkedIn.
Autoarea era Morgan Mitchell, manager de conținut la Adobe. Ea a semnat 150 de articole, toate scrise în format Q&A ușor de căutat. Multe dintre aceste articole includ numerele de telefon ale serviciului de asistență pentru clienți, soluția pentru problemele mai complexe – și pentru utilizatorii mai puțin pricepuți la tehnologie.
Problema este că Morgan Mitchell nu există. Iar numărul de telefon din articol nu aparținea nici Google, nici Adobe. Probabil, ea este doar o născocire a imaginației unor inteligențe artificiale, iar numărul este o modalitate de a înșela utilizatorii neștiutori.
În urma unei analize independente, rezultatele Google sunt de o calitate mai bună decât cele ale motoarelor de căutare concurente, a declarat un purtător de cuvânt al Google. „Sistemele noastre de combatere a spam-ului ne ajută să menținem căutarea 99% fără spam”, a spus acesta, adăugând că firma analizează feedback-ul utilizatorilor și actualizează instrumentul de căutare de mii de ori pe an.
Google reprezintă peste 91% din căutările la nivel global, dar există o mulțime de pericole și în acele rezultate. Inteligența artificială generativă nu face decât sporească pericolele
Iată ce trebuie să știți despre căutarea pe Google acum și cum să căutați mai inteligent.
Pentru a se poziționa bine în rezultatele căutărilor, spammerii publică acum postări pe site-uri consacrate pe care Google tinde să le favorizeze, cum ar fi LinkedIn, Reddit și Quora. Roboții de chat generatori de text facilitează producerea acestui conținut „parazit”, a declarat Mark Williams-Cook, specialist în motoare de căutare și director la agenția de marketing Candour.
„Spam-ul web nu este nou, dar instrumentele sunt, iar acestea au redus bariera de intrare”, a spus el.
Google interzice conținutul produs în masă care are ca scop deturnarea rezultatelor căutărilor. Acesta este în căutarea spammerilor care folosesc software pentru a genera cuvinte cheie sau pentru a extrage text de pe alte site-uri web. Cu toate acestea, conținutul generat de inteligența artificială nu încalcă neapărat regulile de spam ale Google. Dacă conținutul unei inteligențe artificiale este suficient de bun, acesta ar putea apărea în căutare.
Dar ceea ce pare suficient de bun pentru sistemele de căutare ale Google ar putea să nu vă fie de folos, a declarat Williams-Cook. Atât pentru mașini, cât și pentru utilizatori, conținutul „se citește bine”, a spus el, dar poate conține greșeli flagrante care ar putea scăpa celor care nu se pricep.
Acum, să revenim la Mitchell, presupus autor a 150 de postări pe LinkedIn: Adobe a confirmat că nimeni cu acest nume nu este afiliat cu compania. Williams-Cook suspectează că profilul și postările sale au fost create cu ajutorul AI. Imaginea profilului lui Mitchell ar putea fi, de asemenea, generată de AI.
„Am fost de mult timp clari că, dacă conținutul este produs exclusiv în scopul clasării – inclusiv conținutul generat de AI -, acest lucru ar încălca politicile noastre privind spamul și am aborda această problemă”, a declarat purtătorul de cuvânt al Google.
După ce WSJ a atenționat LinkedIn în legătură cu acest profil fals, compania l-a eliminat pentru că a încălcat politicile de conturi false și de spam ale platformei.
Atunci când efectuați o căutare, deseori primiți un „snippet” – un fragment evidențiat în partea de sus a paginii dintr-o sursă pe care algoritmul Google o consideră autoritară. Nu este nevoie să faceți clic mai departe. Dacă căutați „simptome de gripă”, apar informații de pe site-ul web al Centrelor pentru controlul și prevenirea bolilor, urmate de un link către mai multe informații de la CDC. Dar algoritmul acordă uneori acest loc unor surse mai puțin dorite.
În ianuarie, scrie publicația citată, Luan Santos și-a dat seama că numele soției sale a fost scris greșit pe un viitor rezervare a companiei Delta Airlines. O căutare rapidă pe Google a dat un fragment care conținea un număr de telefon pentru serviciul clienți, așa că a sunat. Primul semnal de alarmă: Un agent a răspuns imediat. Se aștepta la un salut robotizat urmat de o așteptare de jumătate de oră. A furnizat numărul de confirmare a rezervării și i s-a cerut numele de familie al soției sale.
În acel moment, a observat că URL-ul din extrasul de pe Google nu indica site-ul Delta. Temându-se de o înșelătorie, a închis. El a spus că acum are mai puțină încredere în Google.
Au repetat căutarea și jurnaliștii:”Persoană reală din Southwest”. Acest fragment avea și un număr de telefon care nu aparținea companiei aeriene. Când au sunat, a răspuns imediat un agent. Acesta a spus că este vorba despre un „birou de asistență al companiilor aeriene” și a cerut un număr de card de credit pentru a face modificări de zbor.
Sfatul experților, dar și al companiei aeriene respective, este să nu sunați la aceste numere de telefon. Google a evidențiat o linie de asistență telefonică falsă pentru clienți pentru o întrebare privind contactarea unei persoane reale la Southwest Airlines. Termenii de căutare mai comuni sunt susceptibili de a indica informații oficiale, în timp ce termenii mai puțin comuni ar putea să găsească aceste pagini de calitate inferioară, a declarat purtătorul de cuvânt al Google. Linia de asistență telefonică corectă a fost găsită tastând „Southwest customer service”. După ce Google a aflat de fragmentul rău intenționat, acesta nu a mai apărut.
În fine, mai există o altă înșelătorie, prin anunțuri plătite.
Rezultatele căutărilor Google încep, de obicei, cu un strat de reclame, uneori atât de multe încât trebuie să derulați pentru a ajunge la linkuri nesponsorizate. Plata pentru plasarea de anunțuri este o altă modalitate prin care actorii răi pot atrage clienții departe de link-ul dorit.
Luați ca exemplu căutarea „ChatGPT Plus”. Acesta este serviciul de chatbot premium de 20 de dolari pe lună al OpenAI. Este ușor să vă înscrieți, mai ales dacă aveți deja aplicația ChatGPT pe telefon.
Primul link sponsorizat de Google spune „ChatGPT 4.0 acum disponibil” și vă duce la un site web care nu este administrat de OpenAI. Acest serviciu percepe, de asemenea, o taxă lunară de 20 de dolari, dar oferă un software mai vechi, disponibil gratuit.
O reclamă pentru „ChatGPT 4.0 acum disponibil” se află deasupra paginii oficiale a OpenAI. Postarea sponsorizată i-a păcălit pe unii utilizatori să plătească pentru un abonament la site.
Utilizatorii site-ului de recenzii Trustpilot spun că nu au reușit să obțină banii înapoi de la site. Reprezentanții site-ului nu putu fi contactați.
Purtătorul de cuvânt al Google a declarat că societatea interzice anunțurile care distribuie programe malware sau care urmăresc să înșele utilizatorii și elimină miliarde de anunțuri în fiecare an care încalcă termenii săi.
Indiferent ce căutați, rămâneți vigilenți. Verificați dacă linkul este o autoritate în domeniu. Dacă sunteți în căutarea serviciului clienți sau a informațiilor despre produse, începeți cu site-ul web al companiei. Veți obține probabil cele mai bune date direct de la sursă.
Urmărește mai jos producțiile video ale G4Media:
Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media
Donează suma dorită pentru susținerea proiectului G4Media
CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867
Deschis la Raiffeisen Bank