Armata Română, despre contractul cu compania suspectată că ar fi livrat combustibil de proastă calitate MIG-urilor 21 Lancer
Armata Română a explicat, marți seară, într-un comunicat de presă, cum s-a derulat contractul cu compania suspectată că ar fi livrat combustibil neconform MIG-urilor 21 Lancer. Acest lucru, potrivit Curții de Apel București a dus la avarierea capacităţii de apărare a flancului Estic al NATO.
„Cu privire la informaţiile din spaţiul public referitoare la dosarul penal (278/D/P/2020), care investighează anumite fapte săvârșite de unele persoane din cadrul SC JET FLY HUB SRL Ploiești, societate care a furnizat combustibil turboreactor Forțelor Aeriene Române, în perioada 2018-2021 facem următoarele precizări:
- În perioada 2018-2021, coeficientul de disponibilitate tehnică al flotei de aeronave MiG 21-LanceR a asigurat executarea întregii game de misiuni, inclusiv cele de poliţie aeriană, potrivit destinaţiei acestui tip de aeronave.
- În perioada de referinţă, nu au existat intervale de timp în care flota de aeronave MiG 21-LanceR să fi fost consemnată la sol din motive tehnice cauzate de calitatea combustibilului utilizat.
- Relaţia contractuală cu SC JET FLY HUB S.R.L. Ploieşti s-a derulat în perioada 01.03.2018 – 31.07.2021, procedura de atribuire fiind licitaţie deschisă, cu respectarea prevederilor legislaţiei incidente.
- În data de 14.12.2018 s-au constatat neconformităţi privind calitatea combustibilului livrat. Ca urmare, în data de 18.01.2019, Ministerul Apărării Naţionale, prin autoritatea contractantă delegată, a notificat furnizorul cu privire la refuzul recepţionării acelui lot. Livrările au fost reluate la momentul în care furnizorul a asigurat combustibil corespunzător specificaţiilor tehnice din contract.
- Acordul cadru a fost reziliat unilateral de către autoritatea contractantă, în data de 31.07.2021, înainte de termenul stabilit iniţial, din cauza întârzierilor repetate în livrarea cantităţilor de combustibil contractate.
- În ceea ce priveşte intervenţiile executate pentru mentenanţa aeronavelor MiG 21 LanceR, în perioada respectivă, la nivelul instalaţiilor de combustibil, acestea se încadrează în două categorii: lucrări de mentenanţă executate în cadrul bazelor aeriene, în regim de asistenţă tehnică, de către SC Aerostar SA Bacău, lucrări cu caracter preventiv, care au vizat eliminarea premiselor de contaminare accidentală a instalaţiei de combustibil a avioanelor cu poluanţi externi (apă şi impurităţi mecanice);
- lucrări de diagnosticare şi reparaţie curentă la o serie de subansamble de motoare de aeronavă, realizate în facilităţile SC Aerostar SA Bacău.”
Armata Română arată că în prezent, pentru niciuna ditre situaţiile reflectate nu se poate pronunţa cu privire la „o potenţială legătură de cauzalitate directă între calitatea combustibilului livrat de furnizorul în discuţie şi manifestările defecţiunilor semnalate, aceste aspecte făcând obiectul unui dosar penal instrumentat de Parchetul de pe lângă Înalta Curte de Casaţie şi Justiţie – D.I.I.C.O.T – Serviciul Teritorial Ploieşti.
„Statul Major al Forţelor Aeriene a pus la dispoziţia procurorilor toate informaţiile şi documentele solicitate”, se mai precizează în comunicatul de presă.
Urmărește mai jos producțiile video ale G4Media:
Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media
Donează suma dorită pentru susținerea proiectului G4Media
CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867
Deschis la Raiffeisen Bank
7 comentarii