G4Media.ro

Ascensiunea și decăderea BlackBerry/ Cum arată un film despre parcursul companiei pe…

Sursa foto: Wikipedia / Kt38138

Ascensiunea și decăderea BlackBerry/ Cum arată un film despre parcursul companiei pe piața de telefoane

BlackBerry nu mai face parte de câțiva ani din piața de smartphone-uri, dar gadgetul care cândva cucerea totul revine în conștiința publică în… BlackBerry – o comedie biografică cu Jay Baruchel, Glenn Howerton și regizorul Matt Johnson scrie Sky News.

Cu cel mai recent iPhone prezent acum în mâinile oamenilor și cu flagship-ul Android al Google nu departe, acum este un moment potrivit pentru a lansa un film despre dispozitivul iconic care a deschis calea pentru ambele.

BlackBerry nu a mai apărut alături de acestea pe rafturile magazinelor de ani de zile, iar toate dispozitivele rămase au fost efectiv eliminate în ianuarie anul trecut, când compania care le-a produs a încetat să le mai ofere asistență.

A fost un sfârșit nedemn pentru un gadget care a schimbat lumea, un gadget care a devenit nu doar omniprezent în sălile de consiliu și în birouri (inclusiv într-unul de formă ovală), ci și o adevărată declarație de modă.

Cel care îl va readuce în lumina reflectoarelor în 2023 este regizorul Matt Johnson, care provine nu departe de sediul BlackBerry din Ontario.

Și totuși, împotriva tuturor șanselor, el spune că nu are niciun fel de istorie cu primul smartphone din lume.

Cronologia produsului a fost unul dintre principalele lucruri care m-au interesat„, spune bărbatul de 37 de ani.

Un film despre trecerea de la sfârșitul anilor ’90/începutul anilor 2000 de la o lume mai analogică la o lume mai digitală.

BlackBerry (filmul, nu produsul) începe în 1996 la firma de tehnologie Research In Motion. În acel moment, echipa de ingineri nu știa că lucrează la probabil cel mai faimos produs de export al țării lor de la siropul de arțar încoace.

Mike Lazaridis (Jay Baruchel) și prietenul său Douglas Fregin (Johnson) bănuiesc că ideea lor „PocketLink” pentru un telefon care poate trimite e-mailuri este bună, dar nu au simțul afacerilor pentru a transforma conceptul în realitate.

Johnson spune că aceștia erau interesați să rezolve probleme practice, dar nu aveau „viziunea unei revoluții culturale”. Atunci intră în scenă Jim Balsillie (Glenn Howerton), un om nemilos și oportunist, care vede suficient de mult potențial în acest proiect pentru a se impune cu forța și a deveni co-CEO și pentru a aranja o discuție cu gigantul american al telecomunicațiilor care va deveni Verizon.

Filmul, bazat pe cartea „Losing The Signal”, își ia unele libertăți în ceea ce privește povestea BlackBerry – iar adevărații actori implicați au declarat că unele reprezentări sunt mai aproape de satiră.

Balsillie este descris ca un demon al sălii de consiliu de administrație cu o gură hilară, în timp ce Lazaridis și Fregin conduc o echipă de tocilari „aproape în stil hacker” care adoră jocurile video și serile de film la birou.

Ceea ce filmul pune în evidență fără îndoială este ascensiunea mărcii BlackBerry spre celebritate.

 

Publicitate electorală

Urmărește mai jos producțiile video ale G4Media:

Susține-ne activitatea G4Media logo
Donație Paypal recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează

Citește și...

1 comentariu

  1. Chiar daca articolul din The Guardian pe care l-ati tradus aici mentioneaza ca Blackberry a facut primul smartphone, e eronat. Pot sa numesc mai multe smartphone-uri facute de Nokia care au aparut inaine de primul Blackberry. Mai verificati si voi informatia inaine de a o traduce.